2022-10-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Är du villig att höra av dig till polisen och vittna igen tillsammans med ditt sällskap? Det här skulle kunna begränsa antalet möjliga scenarior mycket och kan ha stor betydelse. Du och ditt sällskap gick alltså åt samma håll och passerade
HA, är det korrekt uppfattad? Känner du igen beskrivningen av den vita bilen av halvkombi typ ev med takräljs och tonade rutor?

Hennes vittnesmål borde ju redan finnas i förundersökningen eftersom hon har gett de till dom en gång.
Citera
2022-10-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
I följe med vem?
Hon var ensam.
Citera
2022-10-22, 22:01
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
För tydlighetens skull: jag är övertygad om att KM inte är gärningsmannen. Olyckligtvis passade han på vissa punkter bra in på profilen som jag skrev. Inser att jag visst vill nämna några sådana aspekter. Det gör jag i hopp om att någon känner igen den verkliga GM. Till saken: Det finns en stark förmodan att GM var (hemligt) intresserad av HA och att det var obesvarat. Det är mycket troligt att GM levde under ordnade förhållanden vid tiden för brottet, hade mycket att förlora på att åka fast. Jag vet att alla har det på sätt och vis. Men här handlar det högst troligen om att han hade fru/flickvän och/eller barn, ett fast jobb och/eller en position inom en organisation såsom exempelvis en förening eller kyrkan. Det finns en mycket stor sannolikhet att GM är äldre eller tom betydligt äldre än HA vid tiden för brottet. Han är åtminstone bekant med HA vid tiden för brottet och känner området där hon bor mycket väl. Han har dominanta och handlingskraftiga närmast envisa personlighetsdrag. Han har svårt för att ta order, svårt för att följa lagen och är en dålig förlorare. Han har svårt för människor som säger emot honom. Jag är medveten om att det är lite hokus pokus över profilering men ofta stämmer det i alla fall hyfsad ibland på pricken.

Spännande..!
Så vilka initialer har denna person då....
Citera
2022-10-22, 22:11
Medlem
4Motions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Huruvida min bekant är fin eller inte, lämnar jag därhän!

Som jag skrev tidigare har jag fått första avsnittet berättat för mig, så jag har lite koll. I din iver att attackera mig som person glömmer du att jag för länge sedan har droppat KM som inblandad - om vi med det menar som mördare eller inblandad som delaktig i hennes död. Men som (ofrivilligt) vittne kan jag inte droppa honom och det oavsett att han slänger ur sig i första programmet att han ingenting ska ha sett eller hört. Det enda som vi behöver göra att flytta fram tidsfönstret för när Helena lämnade torget, vilket kan ha varit mycket senare än vad vi hittills har trott - kanske runt 02:20 (GW Persson pratar vid något tillfälle om 02:30), vilket i så fall gav KM alla möjligheter att ringa det påstådda samtalet till sin sambo, och ändå hinna slå följe med Helena mot hemmet. (KM säger att samtalet ägde rum, men vi verkar inte få se något bevisar det.) Bara lugn, jag ska detaljerat redogöra för detta senare.

Så om du nu flyttar fram tiden på torget hur skulle då KM kunna utföra detta samt flytta kroppen?
Eftersom han träffar en bekant vid 03:00 så kryper ju fönstret ytterligare .
Han skall då hinna gå över bron vidare in på stigen och döda och härja samt fixa en bil.
Eller har jag missat något av det du skriver..?
Citera
2022-10-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.lilla.kloka.
Hennes vittnesmål borde ju redan finnas i förundersökningen eftersom hon har gett de till dom en gång.
För att kunna bedöma det här och andra vittnesmål på nytt. Kan bara uppmana att hellre höra av sig en gång för mycket än en gång för lite. Ett vittnesmål blir generellt starkare om flera personer intyger samma sak. I och med att bilen är med i brottet så att säga direkt så går många scenarior ut på att HA skjutsats hem. Om så inte skulle vara fallet då blir andra scenarior (tex påkörning på cykelvägen) intressantare.
Citera
2022-10-22, 22:14
Medlem
4Motions avatar
Citat:
De här borde alla som FORTFARANDE misstänker KM fundera över och förklara!! HUR skulle han ha hunnit?? med tanke på att han va dyng rak också!

Jag har också försökt men det hjälper inte!
Vissa här inne kan ej klockan och vägrar inse när tiden gått ut.....
Citera
2022-10-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4Motion
Jag har också försökt men det hjälper inte!
Vissa här inne kan ej klockan och vägrar inse när tiden gått ut.....

Ja tycker sååå synd om KM!
Ja kan verkligen inte förstå hur man fortfarande kan tro att de är han som är GM. Har man inte sätt den nya dokumentären? Eller vill man bara jävlas??
Kan vi inte bara komma överens om att de finns ingen möjlighet till att de kan vara han! Eller kommer han från Mars och har över naturliga egenskaper och kan flyga eller dela på sig??? hmm..
Näää! de går helt enkelt inte!!

Så kan vi inte alla bara komma över ens om att släppa denna stackare nu!! Han har fått leva med detta i 19år! Kan han inte få leva resten av sitt liv nu med vetskapen om att ALLA har släppt honom som misstänkt! Att ingen misstänker honom längre, eller att i alla fall ingen håller på å skriver saker om honom i samband med de här fallet??? Ja kan inte bestämma va alla ska tro osv!
Men vi kan väl i alla fall ge han den lilla upprättelsen vi kan och sluta nämna honom i de här fallet mer!
Citera
2022-10-22, 22:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Killen ljuger,vägrade lögndetektor, vem fan gör det som är oskyldig
Vilken jävla lögndetektor?
Om du ska komma hit och spels ALLAN får du allt komma med rätt fakta!
Om du sett dokumentären hade du förstått varför han inte ville bli hypnotiserad.
Citera
2022-10-22, 22:45
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Hypnos vägrade han också. Det ENDA som skulle kunna använda mot honom under hypnos är om han skulle plötsligt peka ut platsen vart hon ligger begravd. Inget annat skulle vara värt någonting i domstol. Och det vet han
Du vet ingenting!
Se serien istället, men det orkar du väl inte, men sitta här och vara stöddig går tydligen bra!
Citera
2022-10-22, 22:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lezaq
Hon var ensam.
Tack snälla för info!🥰
Lade ni märke till någon bil eller person i närheten?
Citera
2022-10-22, 22:48
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja tycker sååå synd om KM!
Ja kan verkligen inte förstå hur man fortfarande kan tro att de är han som är GM. Har man inte sätt den nya dokumentären? Eller vill man bara jävlas??
Kan vi inte bara komma överens om att de finns ingen möjlighet till att de kan vara han! Eller kommer han från Mars och har över naturliga egenskaper och kan flyga eller dela på sig??? hmm..
Näää! de går helt enkelt inte!!

Så kan vi inte alla bara komma över ens om att släppa denna stackare nu!! Han har fått leva med detta i 19år! Kan han inte få leva resten av sitt liv nu med vetskapen om att ALLA har släppt honom som misstänkt! Att ingen misstänker honom längre, eller att i alla fall ingen håller på å skriver saker om honom i samband med de här fallet??? Ja kan inte bestämma va alla ska tro osv!
Men vi kan väl i alla fall ge han den lilla upprättelsen vi kan och sluta nämna honom i de här fallet mer!
Åtminstone en här vill mangla denna stackars man ett par varv till!
Skrämmande låg empati, eller det kanske även finns en agenda?
Citera
2022-10-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Tack snälla för info!🥰
Lade ni märke till någon bil eller person i närheten?

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in