2009-02-21, 19:34
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenIstan
192cm lång,74kg: minus 8-10kg .

Förstår inte varför du är ute efter Efedrin, du bör/ska kunna sköta din kost innan du börjar mumsa efedrin då det inte är något mirakel medel som får fett att rinna bort.
Efedrin måste kombineras med både rätt kost och motion.

Kan bara hålla med. Varför vill du se ut som en anorektisk lägerfånge??

Rätt använt kan efedrin ge en rejäl boost i rätt riktning men kosten är ändå a och o.
Citera
2009-02-22, 13:53
Medlem
Kan man köpa efedrin i Italien, och i så fall: vad står det på burken? Ungefärlig kostnad? Har tullen rätt att beslagta det?

Jag är tjej, 163 cm, 57 kg. Är alltså "normalviktig", men saknar min platta mage... Under senaste fyra åren har jag gått upp 5 kg. Allt har satt sig på nedre delen av magen vilket gör att magen gärna vill puta ut över jeanslinningen. Har svårt att gå ned i vikt fastän jag tränar, men hoppas att efedrin ska kunna ge mig både högre motivation och resultat.
Vad tror ni, hur stora och snabba resultat kan jag vänta mig? Och kan någon förklara hur det fungerar...? Tillgodogör man sig energi från sitt eget fett eller hur går det till egentligen?
Kan efedrin ge bestående biverkningar?

Ber om ursäkt ifall jag upprepar frågor som tidigare besvarats, orkade inte gå igenom hela tråden...
Citera
2009-02-22, 13:56
Medlem
När jag kör 30 mg efedrin och 300mg koffein så pumpar hjärtat ngt fruktansvärt och efter jag kört ett motions pass så typ hugger hjärtat!?!?! Skulle jag inte kunna va lite snällare mot hjärtat om jag skippade koffeinet? (Har inte använt asperin) Eller är detta normalt? Ofarligt?
Citera
2009-02-22, 14:40
Medlem
Efedrin

Hej,
Tänkte att det var dags att tappa lite av övervikten nu och tänkte då fråga om man kan köra med måltidsersättare medans man kör med tex efedrin ?
Eller om man ska hålla sig till riktig kost?

Tacksam för alla svar!
Citera
2009-02-22, 15:51
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mejjan88
När jag kör 30 mg efedrin och 300mg koffein så pumpar hjärtat ngt fruktansvärt och efter jag kört ett motions pass så typ hugger hjärtat!?!?! Skulle jag inte kunna va lite snällare mot hjärtat om jag skippade koffeinet? (Har inte använt asperin) Eller är detta normalt? Ofarligt?

Tror inte du behöver bry dig så mycket om koffeinet.

Jag personligen skulle dock inte tvinga upp min puls så mycket i samband med efedrin. Alltså ingen högintensiv cardio.
Citera
2009-02-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iljana
Kan man köpa efedrin i Italien, och i så fall: vad står det på burken? Ungefärlig kostnad? Har tullen rätt att beslagta det?

Jag är tjej, 163 cm, 57 kg. Är alltså "normalviktig", men saknar min platta mage... Under senaste fyra åren har jag gått upp 5 kg. Allt har satt sig på nedre delen av magen vilket gör att magen gärna vill puta ut över jeanslinningen. Har svårt att gå ned i vikt fastän jag tränar, men hoppas att efedrin ska kunna ge mig både högre motivation och resultat.
Vad tror ni, hur stora och snabba resultat kan jag vänta mig? Och kan någon förklara hur det fungerar...? Tillgodogör man sig energi från sitt eget fett eller hur går det till egentligen?
Kan efedrin ge bestående biverkningar?

Ber om ursäkt ifall jag upprepar frågor som tidigare besvarats, orkade inte gå igenom hela tråden...
Svar ja,tullen har rätt att beslagta om du blir ertappad.
Inte säker,men hyfsat iaf.Nej efedrin går inte att köpa på Italienska apoteken utan recept.

Spendera lite mera tid med läsande i denna tråd så får du snart svar på hur du skall bruka efedrin,vart du kan handla det inrikes osv.
Citera
2009-02-22, 18:06
Medlem
jag måste vara extrem känslig då... För när jag springer och har tagit 30 mg så tycker jag hjärtat bankar satan. Fast jag bara joggar... Kompisar tar ju typ 90 mg och sprigner som igneting :S
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Tror inte du behöver bry dig så mycket om koffeinet.

Jag personligen skulle dock inte tvinga upp min puls så mycket i samband med efedrin. Alltså ingen högintensiv cardio.
Citera
2009-02-22, 23:17
Medlem
Mattej00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso

vad exakt är det som är farligt med högpuls-aktiviteter och efedrin?
Citera
2009-02-22, 23:38
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej00

Jag VET inte men det känns inte helt bra att tvinga upp hjärtat mot maxpulsen.

Min efedrinkonsumtion inskränker sig till 2-3 Stacker T5 per vecka. Endast innan styrketräning.
Citera
2009-02-23, 13:09
Medlem
Slottas avatar
Efedrin lagligt i USA?

har kollat igenom tråden, men behöver ett uppdaterat svar... är efedrin lagligt i usa fortfarande? och finns det ngn liknande substans som man kan ta över till sverige, som inte hunnit bli olagligt här?
Citera
2009-02-23, 13:45
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej00

OM man skulle ha något hjärtfel eller ett svagt hjärta (vilket man inte alltid är medveten om) kan högintensiv träning med ett ämne som efedrin i systemet vara farligt/obehagligt. Hjärtklappningar etc. Dessutom sliter det på hjärtat som får jobba mycket snabbare än det är vant vid.
Citera
2009-02-23, 23:02
Medlem
Någon som kan gröna ett apotek som säljer till Frankrike (har flyttat)? Vågar inte beställa från mitt gamla vanliga svenska apotek för det känns dumt att skeppa det så långt med tanke på tullen. Skicka pm. Jätte tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in