Citat:
Ursprungligen postat av frost80
draften närmar sig med stormsteg.. nån av er som känner för att förklara hur det går till? jag orkar aldrig läsa allt på nfl.com

..sämsta laget får välja först lr hur?
Ska försöka så gått det går. Gör detta grundligt, blir lättast så.
Yes, ligans sämsta lag får välja först, i år är det Oakland Raiders.
Citat:
vilka spelare finns det att välja på bara nya från college?
Yepp i draften är det bara nya spelare som för första gången säger att de är "Valbara" (eligible). De kan vara Seniors eller Juniors på collegenivå eller så har de inte valt att vara eligible tidigare och kan då draftas.
Citat:
hur hanteras alla gamla spelare som har kontrakt som går ut snart osv?
Som i alla amerikanska sporter. "Tack för den här tiden, hej då." Den "cuttade" spelaren är då fri att skriva kontrakt med vilket klubb som helst i ligan.
Citat:
free agent hur funkar det? om nu CJ Björk gör en bra säsong hur går det till om han förhoppningsvis signar med nått lag?
Free agent blir lite värre men man kan säga att när spelarens kontrakt går ut så är han Free Agent, dvs han kan skriva på för vilket lag som helst. Dock har lagen möjlighet att slänga på Franchise Tag på en spelare. Om en spelare får denna på sig så får han - i garanterade pengar - medellönen av de fem bäst betalda i ligan på hans position. Denna "tag" gäller i ett år framåt. Sen är jag lite osäker på om laget kan "tagga" dig igen, har för mig att det är så men det brukar inte hända. Lance Briggs i Chicago Bears fick denna "tag" på sig och sitter därför och surar för att inte han också får chansen att få ett långtidskontrakt utan bara ett år för 7.2 miljoner USD i garanterade pengar.
Men hur det är med de europeiska utvecklingsspelarna vet jag faktiskt inte, men de borde efter sina kontrakt gått ut få gå till den klubben som ev vill ha dem.
Citat:
please inform me..
Gjort så gott det går