2007-04-14, 19:42
Medlem
Sen när blev det här hockey?
Citera
2007-04-14, 20:38
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Sen när blev det här hockey?
Ja det kan man undra... Blanda ihop våran fina kvalitetssport med hockey... suck...
Citera
2007-04-14, 20:54
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Ja det kan man undra... Blanda ihop våran fina kvalitetssport med hockey... suck...

Stackare, men nu är den på plats igen.

/mod
Citera
2007-04-14, 21:23
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Stackare, men nu är den på plats igen.

/mod
Säger som Fylking. Äntligen!!
Citera
2007-04-15, 22:52
Medlem
hgus1259s avatar
Fast nu skiter vi i kalla vintersporter och rikar in oss på det väsentliga, eller rättare sagt den väsentlige. Calvin Johnson. Är han så bra som det sägs, någon som sett honom spela i College och kan ge oss en livestory?? Vet att han spelade i skitlag (Georgia Tech) där han svarade för 40% av alla completions och över 50% av alla passingyards fast med en QB som hade under 50% completions under tre av sina fyra år som starter (52% fjärde året).

Och det är väl det som är problemet, Johnson kommer få bollen i sina händer 4-6 ggr per match. Draftar du JaMarcus Russell eller Quinn så kommer de ha bollen 50-60 gånger. Så vilket är egentligen bäst, en receiver som ingen har sett dess like eller en QB som kan ge recevers riktiga passningar...???
Citera
2007-04-16, 00:45
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Fast nu skiter vi i kalla vintersporter och rikar in oss på det väsentliga, eller rättare sagt den väsentlige. Calvin Johnson. Är han så bra som det sägs, någon som sett honom spela i College och kan ge oss en livestory?? Vet att han spelade i skitlag (Georgia Tech) där han svarade för 40% av alla completions och över 50% av alla passingyards fast med en QB som hade under 50% completions under tre av sina fyra år som starter (52% fjärde året).

Och det är väl det som är problemet, Johnson kommer få bollen i sina händer 4-6 ggr per match. Draftar du JaMarcus Russell eller Quinn så kommer de ha bollen 50-60 gånger. Så vilket är egentligen bäst, en receiver som ingen har sett dess like eller en QB som kan ge recevers riktiga passningar...???

50-60? Ok att Mike Martz är coach i Lions, men... eller räknar du handoffs också? En grym WR öppnar ju upp rätt mycket för alla andra på offense varje spel med, så jag ser det inte riktigt så snedfördelat. Det sägs ju dessutom att en QB är mer svårutvärderad i draften än en WR.

Fast det är ju ingen exakt vetenskap att drafta receivers heller, kom jag på (se: Lions, Detroit).

Blev för övrigt grymt besviken i eftermiddags när VS3 emligt tablån skulle ha visat NFL Europe, men när jag full av förväntan slog på den kanalen var det danska ligan i rundboll... (nu är jag ju ett fan av vanlig fotboll också visserligen, men kanske inte SAS-ligan då)
Citera
2007-04-16, 09:33
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygone
50-60? Ok att Mike Martz är coach i Lions, men... eller räknar du handoffs också? En grym WR öppnar ju upp rätt mycket för alla andra på offense varje spel med, så jag ser det inte riktigt så snedfördelat. Det sägs ju dessutom att en QB är mer svårutvärderad i draften än en WR.

Fast det är ju ingen exakt vetenskap att drafta receivers heller, kom jag på (se: Lions, Detroit).

Blev för övrigt grymt besviken i eftermiddags när VS3 emligt tablån skulle ha visat NFL Europe, men när jag full av förväntan slog på den kanalen var det danska ligan i rundboll... (nu är jag ju ett fan av vanlig fotboll också visserligen, men kanske inte SAS-ligan då)
Yepp, räknar Raiders-snaps under en match (en ny 1st down per drive och två possessions per quarter, lite snällt räknat, jag vet...).

Jasså Viasat slog till igen i helgen? Sa till min granne (som är Nascar-freak) att det var NFLE kl 18. Då fick han något konstigt i blicken och sprang in och kom ut och sa att Nascaren var 19.30 med en suck av lättnad...)
Citera
2007-04-16, 10:38
Medlem
draften närmar sig med stormsteg.. nån av er som känner för att förklara hur det går till? jag orkar aldrig läsa allt på nfl.com

sämsta laget får välja först lr hur? vilka spelare finns det att välja på bara nya från college? hur hanteras alla gamla spelare som har kontrakt som går ut snart osv?

free agent hur funkar det? om nu CJ Björk gör en bra säsong hur går det till om han förhoppningsvis signar med nått lag?

please inform me..
Citera
2007-04-16, 14:39
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frost80
draften närmar sig med stormsteg.. nån av er som känner för att förklara hur det går till? jag orkar aldrig läsa allt på nfl.com ..sämsta laget får välja först lr hur?
Ska försöka så gått det går. Gör detta grundligt, blir lättast så.
Yes, ligans sämsta lag får välja först, i år är det Oakland Raiders.

Citat:
vilka spelare finns det att välja på bara nya från college?
Yepp i draften är det bara nya spelare som för första gången säger att de är "Valbara" (eligible). De kan vara Seniors eller Juniors på collegenivå eller så har de inte valt att vara eligible tidigare och kan då draftas.
Citat:
hur hanteras alla gamla spelare som har kontrakt som går ut snart osv?
Som i alla amerikanska sporter. "Tack för den här tiden, hej då." Den "cuttade" spelaren är då fri att skriva kontrakt med vilket klubb som helst i ligan.

Citat:
free agent hur funkar det? om nu CJ Björk gör en bra säsong hur går det till om han förhoppningsvis signar med nått lag?
Free agent blir lite värre men man kan säga att när spelarens kontrakt går ut så är han Free Agent, dvs han kan skriva på för vilket lag som helst. Dock har lagen möjlighet att slänga på Franchise Tag på en spelare. Om en spelare får denna på sig så får han - i garanterade pengar - medellönen av de fem bäst betalda i ligan på hans position. Denna "tag" gäller i ett år framåt. Sen är jag lite osäker på om laget kan "tagga" dig igen, har för mig att det är så men det brukar inte hända. Lance Briggs i Chicago Bears fick denna "tag" på sig och sitter därför och surar för att inte han också får chansen att få ett långtidskontrakt utan bara ett år för 7.2 miljoner USD i garanterade pengar.

Men hur det är med de europeiska utvecklingsspelarna vet jag faktiskt inte, men de borde efter sina kontrakt gått ut få gå till den klubben som ev vill ha dem.
Citat:
please inform me..
Gjort så gott det går
Citera
2007-04-16, 22:08
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Free agent blir lite värre men man kan säga att när spelarens kontrakt går ut så är han Free Agent, dvs han kan skriva på för vilket lag som helst. Dock har lagen möjlighet att slänga på Franchise Tag på en spelare. Om en spelare får denna på sig så får han - i garanterade pengar - medellönen av de fem bäst betalda i ligan på hans position. Denna "tag" gäller i ett år framåt. Sen är jag lite osäker på om laget kan "tagga" dig igen, har för mig att det är så men det brukar inte hända. Lance Briggs i Chicago Bears fick denna "tag" på sig och sitter därför och surar för att inte han också får chansen att få ett långtidskontrakt utan bara ett år för 7.2 miljoner USD i garanterade pengar.

Man kan tagga flera gånger i rad, men 5-bästa-snittet är inte hela sanningen. Spelaren får det högsta av ovan nämnda snitt eller en 20% höjning från året före. Pengarna är dessutom garanterade så fort spelaren har fått taggen, dvs laget kan inte cutta spelaren under säsongen.

Citat:
Men hur det är med de europeiska utvecklingsspelarna vet jag faktiskt inte, men de borde efter sina kontrakt gått ut få gå till den klubben som ev vill ha dem.

För spelare som är tillåtna (eligible, tror det är 3 år sen high school samt inte en NCAA athlete) men som inte draftas så kan de signas som Undrafted Free Agents. Samma torde gälla europeiska spelare.
Citera
2007-04-17, 20:10
Medlem
http://sportsillustrated.cnn.com/2007/scorecard/04/17/nfl.truth.rumors/index.html

Man skall inte drafta Vince Young i fantasy league i år...(om utsagon är sann, vill säga)
Citera
2007-04-17, 21:59
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSox
http://sportsillustrated.cnn.com/2007/scorecard/04/17/nfl.truth.rumors/index.html

Man skall inte drafta Vince Young i fantasy league i år...(om utsagon är sann, vill säga)
Jasså, blev det den stackaren iår. Hur kan de inte välja Thomlinson som satte vartenda rekord som en RB kan sätta förra året är väl egentligen frågan... Han kanske vägrade bli skadad???

Så, ska vi börja bettingen. Vilken vecka kommer Youngs skada?

Mitt tips är att han är skadad match 10. (Ingen aning vilka de möter men låter bra.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in