2007-03-30, 17:26
Medlem
Mina två röster går till:

Gregg Easterbrook,TMQ, ESPN:s page 2. Klart roligaste läsningen.
Peter King SI.com

Jag har tidigare i denna tråd vädrat mitt missnöje med Pete Prisco och vill passa på att göra det ännu en gång. Inför säsongen 2005 tippade han att Raiders skulle gå till SB. De kom klart sist i AFC West 2005 med endast fyra segrar. Inför 2006 var han återigen exalterad över the Raiders;

Signing Aaron Brooks, Prisco predicted, "could be a move that pays off in a big way for the Raiders." (Hämtat från TMQ:s "bad prediction edition")

Som vi alla vet så är Oakland först att välja i årets draft (fast det var kanske det han menade med big pay off ).

Att tippa inför säsongen är sannerligen inte lätt (och det är inte enbart hans dåliga tippande som gör att jag inte gillar honom), men att Oakland skulle vara dåliga både '05 och '06 var inte så svårt att se.
Citera
2007-03-30, 20:03
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSox
Mina två röster går till:

Gregg Easterbrook,TMQ, ESPN:s page 2. Klart roligaste läsningen.
Yes Easterbrook är underhållande. Bra gubbe, missade fullständigt honom!
Citera
2007-03-30, 20:20
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Ja, off season just nu, en månad kvar till draft, de stora FA-signingarna är klara. Finns liksom inte så mkt att läsa nu, vilket gör att jag började tänka på hur bra de olika skribenterna på de (stora) sidorna är.

Doctor Z, Personlig, nostalgisk krönikör på SI.
Doug Farrar, En i FO-gänget som skriver för Fox.

Dr Z är grym, dessutom vin-pretto... Var dessutom tvungen att hissa FO iallafall, så Doug Farrar blir det, även om Mike Tanier's Rundown var den kolumn jag aldrig, aldrig missade förra året.

TMQ (Easterbrook) var den första kolumnisten jag läste regelbundet, och tack vare honom jag hittade FO, men jag börjar kunna hans kolumner nu. Stop me before I blitz..., preposterous punts osv..

MMQ (P. King) är IMO horribel. Det värsta är att han skriver små guldkorn av insikt lite till och från, inblandat i ett träck av damlandhockey, emotionellt dravel och personliga kaffeerfarenheter (tro mig, ni vill inte låta en kille som lever sitt kaffeliv på Starbuckslatte styra era kaffeval).

I övrigt tycker jag ESPNs kolumnister i allmänhet är rätt ok, Pasquarelli & Clayton. Bill Simmons är till och från rolig (främst när Pats loosar), om än noll objektiv. Czar (SI) och Schefter (NFL.com) läser jag också gärna. De jag inte nämnt har jag ingen uppfattning om.

På tal om saken. Ron Jaworski till MNF! Whoohah! Hoppas bara inte det betyder att de lyfter honom från NFL Matchup (klart bästa pregameshowen)...
Citera
2007-03-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Mina två röster faller på:
Adam Schefter
Len Pasquarelli

Len Pasquarelli, aldrig i livet!

Efter att ha läst om hans bedrifter där han tar credit för att vara först med nyheter när han inte är det så ogillar jag honom starkt.

Len Pasquarellis radiointervju om Todd Pinkston är dock legendarisk.
Läs själva i arkivet hos den bäste av dem alla (arkivet innehåller länk till den berömda radiointervjun).

1. Mike Florio, profootballtalk.com

2. Adam Schefter

Jag håller dock med om Adam Schefter, mycket läs- och sevärd.
Citera
2007-04-03, 01:12
Medlem
Mclarengbgs avatar
Jag röstar på:

1. Gregg Easterbrook.
Om Ni inte redan läser TMQ så råder jag er att börja göra det när NFL-säsongen börjar. Det är, som ett par i tråden också redan har påpekat, definitivt underhållande läsning om man gillar amerikansk fotboll.

2. Adam Schefter/Rich Eisen. Båda från NFL.com.
Jag har svårt att sätta fingret på vad det är, men jag gillar deras sätt att skriva.
Citera
2007-04-11, 16:29
Medlem
Toy_Machines avatar
Adam Jones

Då vart det klart. Spel utan Pacman iår.
Trist, men hoppas han lär sig av det och kommer tillbaka nästa år.

http://sportsillustrated.cnn.com/2007/football/nfl/04/10/pacman.ap/index.html
Citera
2007-04-11, 20:48
Medlem
Cygones avatar
Rätt mycket statuerande av exempel vad gäller Pac-Man, men det finns verkligen ingen lämpligare kandidat. Killen verkar ju inte ha riktigt hundraprocentigt omdöme utanför fotbollsplan.
Citera
2007-04-11, 23:07
Medlem
hgus1259s avatar
Tja, det kanske är riktigt att stänga av dem. Fast i ett rättssamhälle så är det ju staten som ska skipa rättvisa och inte ens arbetsgivare. Har han nu gjort en massa skit så är det väl Uncle Sam som skall dömma honom och inte Goodell, fast det är väl bara min livssyn.

Dock inte att förväxla med att jag tycker den skiten de håller på med är rätt, jag förkastar verkligen deras sätt att leva livet och inte kunna växa upp, men det är fel snubbe som håller i piskan.

Fast det kanske är så att kända människor inte får vara på fel plats vid fel tillfälle utan de hela tiden måste vara förebilder 24/7, och skulle de nu göra något omoraliskt eller förkastligt men som trots allt inte är (jätte)olagligt så blir man arbetslös. Hårda papper.

Förhoppningen är väl att lagen lär sig att det kostar jävligt mycket att välja en snubbe med svag karaktär i draften, både vad gäller stämningen i laget, PR-mässigt och en vakant plats i 8-16 matcher...

Btw, någon som fått svar ang biljetterna till Londonmatchen ännu???
Citera
2007-04-11, 23:11
Medlem
Cygones avatar
Tja, eftersom möjligheten till avstängning finns i CBA:t så har de ju genom sina kontrakt (som ska lyda under det avtalet) godkänt NFL:s rätt att stänga av dem. Möjligen är det då tolkningen av "conduct detrimental to the league" i samma avtal som de kan överklaga i domstol, då.

Nej, inga nyheter om NFL-biljetter här iaf.

EDIT: Men schemat är ju släppt och 28 oktober är datumet för Londonmatchen!
Citera
2007-04-12, 09:14
Medlem
RaceEngineers avatar
Hey folks!

För er som har VS3 så börjar det bli lite action igen. NFL Europa drar igång och Viasat Sport 3 sänder. Sändningarna börjar kl 1800.

Svenska intressen; Carl-Johan Björk, Amsterdam Admirals.

Finns det någon mer svensk i NFL Europa som jag har missat?
Citera
2007-04-12, 09:36
Medlem
hgus1259s avatar
Då är det väl bara att vänta på Tank Johnsons avstängning när han kommer ut från finkan. Blev Pac Man avstängd en säsong utan att sitta i fängelse så borde Tank få två säsonger.

Och så finns det dem som fortfarande tror att när man avtjänat sitt fängelsestraff så är man fri sen... (Nej, jag ska inte dra igång detta igen...)
Citera
2007-04-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaceEngineer
Hey folks!

För er som har VS3 så börjar det bli lite action igen. NFL Europa drar igång och Viasat Sport 3 sänder. Sändningarna börjar kl 1800.

Svenska intressen; Carl-Johan Björk, Amsterdam Admirals.

Finns det någon mer svensk i NFL Europa som jag har missat?

WR: Cristian Malm - Cologne Centurions
blir hans tredje säsong i NFLE, men första i Cologne. Fick inte så mkt speltid i Hamburg, coachen har sagt att han är en mkt bra kille, men han har konkurens av en stor Tysk TE om national startingplatsen..

C: C-J Blomwall - Hamurg Sea Devils
åter för sin andra(?) säsong i Hamburg, hade problem med skador förra året

men CJ "Micro" Björk e ju vårt största svenska hopp. han kom tvåa i amsterdams interna tacklingsliga förra året. och ett år på pratice squad med dallas har han inte blivit sämre av kan jag lova

lycka till grabbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in