2007-02-07, 09:41
Medlem
hgus1259s avatar
Superbowl avklarad, Colts de nya champsen, dags att titta framåt till nästa säsong.

Vem kommer draftas först?
Hur många Bengalsspelare kommer bli arresterade denna säsong?
Var spelar Plummer någonstans?
Vågar Rex visa sig i Chicago igen?

Frågorna många och än så länge inga svar. Vi får väl bumpa upp tråden när det blir dags för draft!
Citera
2007-02-07, 12:31
Medlem
Desertwalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Superbowl avklarad, Colts de nya champsen, dags att titta framåt till nästa säsong.

Frågorna många och än så länge inga svar. Vi får väl bumpa upp tråden när det blir dags för draft!

Mina gissningar blir då
1. JAMARCUS RUSSELL
2. 6st
3. Texans
4. Nej
Citera
2007-02-07, 14:46
Medlem
andreasens avatar
Citat:

1. JaMarcus Russel
2. 4st
3. Raiders
4. I lösskägg och Regan-mask men aldrig på planen.
Citera
2007-02-07, 15:21
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Brady Quinn
2
Dolphins
Ja, han kommer att komma tillbaka och bli en fin QB.
Citera
2007-02-07, 15:31
Medlem
Johnny Wadds avatar
Jag ÄLSKAR draften...my favorite time of the year. Här kommer JW's tidiga top 10 (utan trades)

1. Oakland Raiders - JaMarcus Russell QB LSU
2. Detroit Lions - Jamaal Anderson DE Arkansas
3. Clevland Browns - Brady Quinn QB Notre Dame
4. Tampa Bay Buccaneers - Calvin Johnson WR Georgia Tech
5. Arizona Cardinals - Joe Thomas OT Wisconsin
6. Washington Redskins - Alan Branch DT Michigan
7. Minnesota Vikings - Darrelle Revis CB Pittsburgh
8. Houston Texans - Adrian Peterson RB Oklahoma
9. Miami Dolphins - Amobi Okoye DT Louisville
10. Atlanta Falcons - Gaines Adams DE Clemson

Tankar, feedback, kommentarer någon?
Citera
2007-02-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Jag ÄLSKAR draften...my favorite time of the year. Här kommer JW's tidiga top 10 (utan trades)

Är det inte lite tidigt att köra draft-snack redan nu; det är ju trots allt över två månader kvar.

Men jag delar din tro om att JaMarcus Russel går först. Tror dock Detroit tar Brady Quinn. De vågar inte göra om misstaget från förra året då de sade nej till både Leinart och Cutler. De skulle även passa Quinn bra att vara back-up ett år till Kitna.

När det gäller resten av din lista är jag ännu inte tillräckligt insatt för att kommentera, men det lovar jag att jag är i April.
Citera
2007-02-07, 22:10
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSox
Är det inte lite tidigt att köra draft-snack redan nu; det är ju trots allt över två månader kvar.

Men jag delar din tro om att JaMarcus Russel går först. Tror dock Detroit tar Brady Quinn. De vågar inte göra om misstaget från förra året då de sade nej till både Leinart och Cutler. De skulle även passa Quinn bra att vara back-up ett år till Kitna.

När det gäller resten av din lista är jag ännu inte tillräckligt insatt för att kommentera, men det lovar jag att jag är i April.

Jo men det är ju min tidiga spån-lista.
Detroit kommer inte välja QB i 1:a det finns väl nåt Rams fan som kan styrka det här?
Citera
2007-02-08, 01:41
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:

Tror inte cleveland tar en QB, de tror nog fortfarande att Charlie Frye blir en världsstjärna (lycka till...). Tror istället att de signar en äldre QB för att sporra honom typ Plummer, Brunell eller Leftwich vilka alla tre lär få kicken av sina nuvarande lag.

BTW, behöver Atlanta verkligen en till DE, de har ju redan bland de bättre i Ligan (Abraham, Kerney)?
Citera
2007-02-08, 08:10
Medlem
Desertwalks avatar
Jag tror inte heller Browns draftar en QB. Verkar vara en lite sådär halvbra QB draft iår, både Russel och Quinn har fått en hel del kritik, dessutom ser det ut som en hel del dugliga QBs kommer vara tillgängliga.
Citera
2007-02-08, 09:34
Medlem
RaceEngineers avatar
Citat:

Angående Raiders; de lär nog med största sannolikhet ta en QB i första valet, gud vet att de behöver en och årets draftklass ser mycket bra ut. MEN hur är det QB Troy Smith? Heismann vinnaren 2006. Jag har inte sett mycket om honom, är han något att hänga i julgranen?

Samtidigt blir jag inte förvånad om Calvin Johnson går redan som nummer ett. Den pojken verkar helt makalös. Vad är de säger där borta? Once in a generation player?

Draften är en av årets höjdpunkter
Citera
2007-02-08, 09:44
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Brady
Tror inte cleveland tar en QB, de tror nog fortfarande att Charlie Frye blir en världsstjärna (lycka till...). Tror istället att de signar en äldre QB för att sporra honom typ Plummer, Brunell eller Leftwich vilka alla tre lär få kicken av sina nuvarande lag.

BTW, behöver Atlanta verkligen en till DE, de har ju redan bland de bättre i Ligan (Abraham, Kerney)?

För Brown valde jag mellan Peterson och Quinn.
Det känns som det rätta valet att välja Quinn men å andra sidan så är Crennell "on the hot seat" så han kanske vill ha någon som kan göra en lite mer omedelbar påverkan. Den gamla patriot-kopplingen gjorde att valet ändå föll på Quinn.

Atlanta, Kerney kanske ryker i år? Halvdan säsong '05 med 38 tkl 6,5 sacks mot 54 tkl 13 sacks säsongen '04. Skadad och ute för säsongen efter 9 matcher detta år (hans sista år på kontraktet) med 14 tkl & 4,5 sacks. Hur mycket vill/vågar Atl investera i honom?

Abraham har väl aldrig klarat sig igenom en hel säsong? I år nådde han halvvägs och landade på 8 matcher.
Citera
2007-02-08, 10:17
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaceEngineer
Angående Raiders; de lär nog med största sannolikhet ta en QB i första valet, gud vet att de behöver en och årets draftklass ser mycket bra ut. MEN hur är det QB Troy Smith? Heismann vinnaren 2006. Jag har inte sett mycket om honom, är han något att hänga i julgranen?

Samtidigt blir jag inte förvånad om Calvin Johnson går redan som nummer ett. Den pojken verkar helt makalös. Vad är de säger där borta? Once in a generation player?

Draften är en av årets höjdpunkter

Finns en liten, liten chans att Raiders väljer Calvin Johnson. Moss ryker, GB nästa adress? Farve ryktas pusha för honom, dom delar agent. Oak begär enligt rykten en 3:dje runde val. Porter var väl riktigt djupt begraven på depth charten förra säsongen.

Troy Smith... kort liten sak det där, NFL lag brukar vara rädda för sånt. Jag tippar på tredje rundan. Mäktiga OSU vart helt förnedrade av UF och även om en match inte gör någon karriär så hjälpte det inte hans kurs direkt. Att han vunnit Heismann betyder inte mycket, Chris Weinke vann 00 Eric Crouch 01 Jason White 03 men det vart inte mycket till NFL QB av dom, även om Weinke hänger kvar som back up.

När jag kontrollerar vilka QB's som vunnit Heismann genom åren så verkar det snarare vara ett tecken på att det inte är något för NFL. Här är listan från 1980 och framåt:

1984 Doug Flutie Boston College - Regerade i CFL i många år. NFL..hmm..sådär men uppnådde viss kultstatus.

1986 Vinny Testaverde Miami-FL - Interceptaverde nådde lite stjärnglans på äldre dar, mer vart det inte.

1989 Andre Ware Houston - Draftad som no 7, det var en högre siffra än säsonger han gjorde i NFL. Den första svarta QB'n som vann

1990 Ty Detmer BYU - Back up från 92 till 05 är ju bättre än att jobba för pengar iallafall.

1992 Gino Torretta Miami-FL - Spelade bara i en NFL-match och vann den, hans första kast var en 32 yards TD.

1993 Charlie Ward Florida St - Valde basket framför fotboll och fick en hyffsad NBA-karriär

1996 Danny Wuerffel Florida - En Spurrier produkt som alla andra, bra i college - oduglig i NFL

2000 Chris Weinke Florida St - Den äldsta som någonsin vunnit (28) hänger kvar i NFL som back up.

2001 Eric Crouch Nebraska - Han ville spela QB i NFL - det ville ingen annan.

2002 Carson Palmer USC - Ja, äntligen hittar vi en stjärna!!!

2003 Jason White Oklahoma - Vart inte draftad och fick endast två inbjudningar till try outs. Han valde att pensionera sig.

2004 Matt Leinart USC - Honom får vi återkomma till. Ser lovande ut dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in