2007-04-17, 23:20
Medlem
Toy_Machines avatar
Why Vince, why??

Jacksonville är motståndarna då, om det nu har någon beydelse...

Hoppas han bryter trenden!

Gissar på vecka 5.
Citera
2007-04-18, 07:52
Medlem
Desertwalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Så, ska vi börja bettingen. Vilken vecka kommer Youngs skada?

Mitt tips är att han är skadad match 10. (Ingen aning vilka de möter men låter bra.)

Det är väl lite samma grej som när Michael Vick blev det också väldigt tidigt i sin karriär, rätt sjukt med tanke på att varken Manning eller Brady har varit det.

Smäller till med att Young går sönder i match 5, då har han en passrate på 52 och har försökt vinna matcher med sina ben istället pga Titans kassa försvar.
Citera
2007-04-18, 08:37
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Jasså, blev det den stackaren iår. Hur kan de inte välja Thomlinson som satte vartenda rekord som en RB kan sätta förra året är väl egentligen frågan... Han kanske vägrade bli skadad???

Så, ska vi börja bettingen. Vilken vecka kommer Youngs skada?

Mitt tips är att han är skadad match 10. (Ingen aning vilka de möter men låter bra.)

Måste varit att Tomlinson vägrat. Eller krävt för mycket pengar.

Jag säger match 4, mest bara för att jag vill upprätthålla min status som rutten tippare, och Titans har bye den helgen. Så då går väl killen och bryter fotleden i träning istället.
Citera
2007-04-18, 10:16
Medlem
Jag gissar på v 11, MNF at Mile High. Young försöker scrambla för en TD när John Lynch smärtsamt sätter stopp för det.
Citera
2007-04-18, 13:06
Medlem
Mclarengbgs avatar
Jag tror att både Brees och Palmer tackade nej till att hamna på omslaget.

Vecka 8 då Titans möter Raiders försöker Young, som vanligt, att scrambla iväg för en TD men bryter benet istället.
Citera
2007-04-20, 20:50
Medlem
Dannybois avatar
Äntligen tillbaka efter en månad med en kraschad dator! Mycket att sätta sig in i såhär innan draften, för det blir väl ett drafttips iår med? (Minns vem som hade 5 av 5 möjliga förra året ) Nu blir det 7 dagar fyllda av hårdpluggande!
Citera
2007-04-22, 15:12
Medlem
http://sportsillustrated.cnn.com/2007/football/ncaa/04/22/alabama.spring.ap/index.html

Tänk om sport kunde vara lika stort i Sverige

Men men, nu är det dags att snacka upp tråden inför draften nästa helg, som för övrigt är en av mina favorithelger (som på senare år dessutom sammanfalligt med Valborg ). Detta är en helg där alla, oavsett vilket lag man sympatiserar med, kan känna optimism inför framtiden. Man läser oändligt många artiklar för att få en bild av vem ens lag kommer att drafta. Detta leder mig till följande fråga:

Vem ser ni helst att ert favoritlag väljer med sitt(sina) pick i första rundan? (Helst ett någorlunda realistiskt svar.)

Patriots väljer två gånger i första rundan (nr 24 och nr 28) och jag tycker att de skall välja en Safety och en LB. S Rodney Harrisson är 34 och har varit skadebenägen de senaste säsongerna och behöver en ersättare. Alla Patriots starting LB kommer att vara minst 30 år vid opening day, så även där är behovet stort

Drömscenariot vore att Mississippis LB Patrick Willis vore kvar vid nr 24, men det är inte troligt. Inte heller Penn States LB Paul Posluszny lär vara kvar, fast jag är inte säker på om Pioli och Belichick gillar honom. Själv är jag tveksam. Jag anser att Patriots får mest värde genom att välja en safety här. LSU's LaRon Landry är borta, troligtvis även Floridas Reggie Nelson. Så jag hoppas på Texas Michael Griffin. Om han redan är tagen, så är Miamis Brandon Meriweather ett fullgott alternativ.

Med nr 28 hoppas jag Patriots väljer OLB Jon Beason från Miami. Väldigt athletisk och snabb samt bra i coverage.
Citera
2007-04-22, 20:06
Medlem
Cygones avatar
Att snacka om specifika spelare är lite svårt efter som iallafall jag inte ser mer än ett par bowl games av collegefotboll.

Däremot får gärna Packers skaffa sig en safety relativt tidigt, men nu tror jag inte att det behöver ske i första rundan (RB är väl lågoddsaren för förstarundevalet, och det verkar vettigt - ta in en bra rookie som inte kostar alltför mycket i lön som kan springa. Skit i om han går sönder lite längre fram, RBs är utbytbara...).

Så fort de fått S och RB kan de börja fundera på QB. Aaron Rodgers har inte sett knivskarp ut de 14 (eller så) snaps han fått ta...
Citera
2007-04-23, 11:32
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygone
Att snacka om specifika spelare är lite svårt efter som iallafall jag inte ser mer än ett par bowl games av collegefotboll.

Däremot får gärna Packers skaffa sig en safety relativt tidigt, men nu tror jag inte att det behöver ske i första rundan (RB är väl lågoddsaren för förstarundevalet, och det verkar vettigt - ta in en bra rookie som inte kostar alltför mycket i lön som kan springa. Skit i om han går sönder lite längre fram, RBs är utbytbara...).

Så fort de fått S och RB kan de börja fundera på QB. Aaron Rodgers har inte sett knivskarp ut de 14 (eller så) snaps han fått ta...
Trodde du hade förtroende för Rodgers?
Citera
2007-04-23, 18:39
Medlem
hgus1259s avatar
Nåja, vad hoppas jag på i draften?

Broncos är i desperat nehov av två saker: Defensive och Offensive line plus en Safety.

Framförallt brister det i DL, så en brutal Reggie White-typ med 21a picket vore inte illa. Sen i runda två vill jag se den fetaste jävla DT som NFL ha sett, minst 360 pounds och kuta 40 på 4.9 vore mumma och sen en 45-40 reps. Tror nog inte det monstret finns heller.

Fast vem vet vad Shanahan gör på draftday, förra året tradade de ju helt plötsligt upp till 11e och plockade Cutler (vilket verkar ha varit ett genidrag, vi får väl se efter kommande säsong).

(Om ni hittar en massa stavfel etc beror det på en ögonoperaton (eller faktiskt på båda ögonen) så i fyra dagar har det kännts som jag haft en näve brinnande grus i ögonen och jag har fortfarande bara ledsyn i stort sett...)
Citera
2007-04-23, 22:09
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Trodde du hade förtroende för Rodgers?

Tja, varken mer eller mindre än innan, men oavsett vilket så behöver man en 2nd stringer, och om de kan plocka en opolerad men lovande QB i tredje/fjärde rundan så är det klart värt det.

Och om det visar sig att Rodgers är en career backup (a la Harrington) så kan man väl ha en ung QB till som pluggat systemet i ett år att kasta in... Ingle Martin? Todd Bouman?
Citera
2007-04-25, 14:56
Medlem
Ace Venturas avatar
Och nu till årets tuffaste tävling:

ESPN.com's BASS Fantasy Fishing!

Group name: Bottennappet
Password: cast away

http://games.espn.go.com/basschallenge/bass/group?groupID=1683

"Be there or be... "

Antar att tävling iaf kommer att locka forumets alla fiskrens.... ehh, sorry... göteborgare menar jag.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in