http://sportsillustrated.cnn.com/2007/football/ncaa/04/22/alabama.spring.ap/index.html
Tänk om sport kunde vara lika stort i Sverige
Men men, nu är det dags att snacka upp tråden inför draften nästa helg, som för övrigt är en av mina favorithelger (som på senare år dessutom sammanfalligt med Valborg

). Detta är en helg där alla, oavsett vilket lag man sympatiserar med, kan känna optimism inför framtiden. Man läser oändligt många artiklar för att få en bild av vem ens lag kommer att drafta. Detta leder mig till följande fråga:
Vem ser ni helst att ert favoritlag väljer med sitt(sina) pick i första rundan? (Helst ett någorlunda realistiskt svar.)
Patriots väljer två gånger i första rundan (nr 24 och nr 28) och jag tycker att de skall välja en Safety och en LB. S Rodney Harrisson är 34 och har varit skadebenägen de senaste säsongerna och behöver en ersättare. Alla Patriots starting LB kommer att vara minst 30 år vid opening day, så även där är behovet stort
Drömscenariot vore att Mississippis LB Patrick Willis vore kvar vid nr 24, men det är inte troligt. Inte heller Penn States LB Paul Posluszny lär vara kvar, fast jag är inte säker på om Pioli och Belichick gillar honom. Själv är jag tveksam. Jag anser att Patriots får mest värde genom att välja en safety här. LSU's LaRon Landry är borta, troligtvis även Floridas Reggie Nelson. Så jag hoppas på Texas Michael Griffin. Om han redan är tagen, så är Miamis Brandon Meriweather ett fullgott alternativ.
Med nr 28 hoppas jag Patriots väljer OLB Jon Beason från Miami. Väldigt athletisk och snabb samt bra i coverage.