2007-03-23, 13:58
Medlem
apskeletts avatar
plummer kommer att spela.. han vill inte bli återbetalningskyldig över $7.000.000 i bonusar......

Dolphins är ute efter Carr lite svårt att hitta en starting qb nere i florida som det verkar...

Tony Dungy har fått skit för att han kritiserat homoäktenskap... Hade han varit kvar i tampa hade man ju fått ett nytt lag att hålla på men indy...nää..

Dax för FFL snart! (ok ett tag till men jag lever i en tidsbubbla fram tills dess och därför börjar ffl för mig imorgon... hur skulle man annars överleva...?)

Peyton Manning på SNL............................................... .......
Citera
2007-03-23, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Förhoppningsvis blir Texans lite mer slagkraftiga med Schaub som QB och Green som RB. Det vore inte helt fel om det kunde bli lite mer kamp mellan lagen i AFC South. Alla vinster över Colts välkomnas.

Aldrig riktigt fattat hypen kring Schaub, har ju inte sett sådär tokbra ut gångerna han spelat för Falcons och med Texans knappast QB-vänliga o-line får han nog problem.

Ska dock bli intresant och se vart Carr tar vägen.
Citera
2007-03-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Och så är det dags att avsluta dagens novell med Draften. Känns inte årets draft riktigt avslagen jämfört med '06 som hade de 3 Golden QBs, Reggie Bush, Mario Williams och Fergusson som riktiga fixstjärnor.

Jag tycker att det finns lite spännig kring årets draft ändå. Du har två QB:s som inte riktigt verkar gilla varandra, du har Calvin Johnsson som alla hypar och som enligt ryktet många skall vara villiga att trada upp för. Alla "experter" verkar ju dessutom vara övertygade om att Detroit vill trada ner så det kan bli ganska intressant om det blir dragkramp om the No 2 pick och Detroit behöver ju verkligen alla extra-picks som de kan få.
Citera
2007-03-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morkevicius
Ska dock bli intresant och se vart Carr tar vägen.

Cuttad så nu är det riktigt ovisst.

Men Texans GM....
Citera
2007-03-24, 05:08
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morkevicius
Aldrig riktigt fattat hypen kring Schaub, har ju inte sett sådär tokbra ut gångerna han spelat för Falcons och med Texans knappast QB-vänliga o-line får han nog problem.

Undantaget är väl matchen för något år sedan mot Pats. Schaub höll ju sånär på att vinna matchen åt Falcons. Hade det inte varit för att Pats hade lyckats med sin clock-management i sin sista drive samt att de då också hade mannen som aldrig missar ett field-goal i ett avgörande läge i sin laguppställning så vete tusan om inte Falcons hade vunnit den matchen.
Citera
2007-03-26, 11:27
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Peyton Manning på SNL....

NEW YORK -- Indianapolis Colts quarterback Peyton Manning used his "Saturday Night Live" monologue to poke a little fun at his mother.

With his immediate family in the audience, the Super Bowl MVP introduced his father, Archie, who was a star NFL quarterback for 14 years, saying "he taught me everything I know."

He then introduced his brother, Eli -- the New York Giants starting quarterback -- before asking his mother, Olivia, to stand up during the live television broadcast on NBC.

"She never made it to the NFL," Manning said, feigning disgust. "Didn't have what it took. Got cut by the Dolphins, tried Canada for a bit. She's a real disappointment for all of us."

Following Manning's monologue, the scene switched to a filmed segment in which Manning is shown coaching a group of children.

But unlike his straight-laced image, the segment depicts Manning making fun of the children as they make mistakes, screaming at a boy at one point, "I can't even look at you!"

Manning later demonstrates to the kids how to break into a car and arranges for one boy to have his leg tattooed.

http://www.youtube.com/watch?v=8G5VwMITuAk

Citera
2007-03-26, 13:13
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Following Manning's monologue, the scene switched to a filmed segment in which Manning is shown coaching a group of children...

Ha ha! Humor! Världsklass!
http://www.youtube.com/watch?v=pxNAcpjChQM
Citera
2007-03-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Dax för FFL snart! (ok ett tag till men jag lever i en tidsbubbla fram tills dess och därför börjar ffl för mig imorgon... hur skulle man annars överleva...?)

vad är FFL???

btw SNL med Manning sjukt roligt
Citera
2007-03-26, 21:35
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frost80
vad är FFL???

btw SNL med Manning sjukt roligt
Fantasy Football League (vi kör på ESPN). Blir nog några lediga platsen inför säsongen. Enda kravet är att man fan inte hoppas av och loggar in och fixar sitt lag (med byes, skador etc) inför varje omgång. Montesumas Förbannelse drabbar de som inte följer dessa enkla regler... Ace är The Man som sköter detta när vi börjar närma oss.
Citera
2007-03-27, 08:56
Medlem
hgus1259s avatar
Och Manning (eller i alla fall hans manusskrivare) var sjukt rolig!
Citera
2007-03-30, 14:04
Medlem
hgus1259s avatar
Off season

Ja, off season just nu, en månad kvar till draft, de stora FA-signingarna är klara. Finns liksom inte så mkt att läsa nu, vilket gör att jag började tänka på hur bra de olika skribenterna på de (stora) sidorna är.

Så dags för en poll, jag kan inte/vet inte/får inte göra en sån där cool poll där man pluppar i svar också blir det ett sånt där fint diagram och allt så jag kör basic:

Vem är den mest läsvärde skribenten av följande:

Peter King, Bl a MMQB på SI
Doctor Z, Personlig, nostalgisk krönikör på SI.
Pat Kirwan, "Analyst" på NFL.com.
Adam Schefter, "Analyst" på NFL.com, skrivit flera av ex spelares biografier, bl a Terrell Davis
Doug Farrar, En i FO-gänget som skriver för Fox.
John Czarnecki, The Czar på Fox.com
Len Pasquarelli, Rutinerad Espn-räv.
John Clayton, Kommentator och skribent på Espn.
Pete Prisco, Krönikör (eller något) på CBS Sportsline. New Yorkare...
Clark Judge, The Judge på CBS. Förste som släppte nyheten att Colts tradade Elway 1983, (bl a till Colts coach...).

Så, det blev 2 var från de 2 stora. Släng gärna in era personliga favoriter. Har medvetet tagit bort Football Outsiders då deras inställning mer är statistikporr än ett bra och följsamt språk för den vanlige läsaren (därmed ej sagt att de är dåliga!)

Mina två röster faller på:
Adam Schefter
Len Pasquarelli
Citera
2007-03-30, 15:09
Medlem
Desertwalks avatar
Kör nog isåfall på Peter King och Adam Schefter, men då har jag inte läst vissa av dem, fick aldrig tillgång till espn förra året bland annat (det kostar väl).

Sedan ett extra plus dock till Dr Z för She says Z says serien på si.com, dock kankse det inte direkt var hans medverkan som höjde de klippen till skyarna. Man hoppas bara på en fortsättning i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in