Gött att se dig igen apan,
Jag tycker
Pats har gjort en fantastisk FA-period, den mest aggressiva (vilket inte behöver betyda den mest framgångsrika) som jag kommer ihåg att de gjort och de har verkligen skaffat de spelare där behovet fanns (läs WR), Donte Stallworth kommer nog passa perfekt för Pats.
Broncos då? Jo, traden med Detroit där "vi" skickade lille Tatum (Bell) och Foster (OT) för att få en av ligans bästa CB i Bly är ett gulddrag (OM Bly nu spelar för Broncos, ryktet säger ju att han vill omförhandla sitt kontrakt och spela för Redskins som ju är kända för att slänga guld efter sina spelare).
Kommer Bly spela i Orange-Blå uniform i september så har Broncos ett riktigt riktigt bra secondary. Saknar fortfarande en bra pass-rusher och en OL.
Att "vi" skeppar iväg Bell och tar in Henry från Titans är också ett bra drag, Tatum hade inget förtroende från coacherna efter förra säsongens taskiga avslutning med fumbles och inte kunna springa ner klockan i slutet på matcherna. (I alla fyra hemmaförlusterna hade Broncos ledningen i 4 quartern). Henry är mera av en mos-maskin som dundrar rätt igenom gubbarna och med Mike Bell som tempo-höjare tror jag det blir riktigt bra i år. Ytterligare en anledning till det i mina ögon förbättrade offensiva spelet är Grham (TE) som kommer från Pats. Han och Scheffler borde bli hyggliga targets för Cutler även om Graham tidigare mest varit känd för att vara en mkt bra blocking TE.
Ett annat lag som jag tycker gjort hyggligt under FA är faktiskt Raiders, de kommer bli bättre 2007 än 2006 (vilket iofs inte är direkt svårt). Återstår att se ifall de väljer Russel som no 1 och hur lång tid han behöver för att klara en roll som NFL QB.
---------------------------
Byter spår till det - under senare tid - så populära: Mörk man med trasslig bakgrund blir jätterik men kan inte hålla sig från att fortsätta leva ett Player-liv.
Dagens avsnitt blir då givetvis Tank Johnson. 120 dagar i fängelse... Tufft avbräck för Bears kanske. Borde vara ute i juli-augusti då, missat en massa training camps (tror jag), detta ihop med Briggs som enligt egen utsaga "Aldrig mer kommer spela en down för Bears" så känns deras monster D (eller hur var det nu Manning) inte lika farligt... Nej, Bears halkar ner från att vara en av NFCs top contender till SB.
---------------------------
Och så är det dags att avsluta dagens novell med Draften. Känns inte årets draft riktigt avslagen jämfört med '06 som hade de 3 Golden QBs, Reggie Bush, Mario Williams och Fergusson som riktiga fixstjärnor.