Citat:
Ursprungligen postat av RedSox
Att vinna Heisman som QB har oftast inte inneburit succé i NFL, något Som Don Banks på SI.com visar genom att nämna de 10 senaste QB som vunnit Heisman: Carson Palmer, Matt Leinart, Ty Detmer, Andre Ware, Gino Torretta, Charlie Ward, Danny Wuerffel, Chris Weinke, Eric Crouch och Jason White.
Ut av dessa är det väl bara Palmer som varit en riktig succé, medan Leinart fortfarande har chans att bli det.
Ut av dessa är det väl bara Palmer som varit en riktig succé, medan Leinart fortfarande har chans att bli det.
Men sedan om du kollar tillbaka på hur det gått för andra spelare som vunnit Heisman så har ju knappast de på andra positioner alltid lyckats heller, ok QB positionen sedan kan man juh direkt ta bort några från din lista nästan, Eric Crouch passade ju för fler Interceptions än för TD sin sista säsong och var ju en produkt av Nebraskassystem, han blev juh även draftad som en WR av Rams, Jason White hade juh inga knän kvar och Chris Weinke var nästan 100a år. Många av de andra valdes ju sent Kom just på att jag typ skriver samma sak som dig, min tanke var väl typ ingen alls. Men man kankse kan försöka dra igång en disskusion om det istället.
Varför är det så få Heisman vinnare som lyckas riktigt bra i NFL? Eller överhuvudtaget, var är det inte givet att bara för man lyckas i college så lyckas man i NFL. För som sagt många som vunnit Heisman har ju faktiskt inte ens blivit draftade tidigt vilket måste tyda på att trots bra karriärer i College så trodde inte NFL lagen på dem. Hur kommer detta sig

Jag har inte fått........................ Men kul för dig.... verkligen......