2007-05-16, 14:22
Medlem
Desertwalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSox
Att vinna Heisman som QB har oftast inte inneburit succé i NFL, något Som Don Banks på SI.com visar genom att nämna de 10 senaste QB som vunnit Heisman: Carson Palmer, Matt Leinart, Ty Detmer, Andre Ware, Gino Torretta, Charlie Ward, Danny Wuerffel, Chris Weinke, Eric Crouch och Jason White.

Ut av dessa är det väl bara Palmer som varit en riktig succé, medan Leinart fortfarande har chans att bli det.

Men sedan om du kollar tillbaka på hur det gått för andra spelare som vunnit Heisman så har ju knappast de på andra positioner alltid lyckats heller, ok QB positionen sedan kan man juh direkt ta bort några från din lista nästan, Eric Crouch passade ju för fler Interceptions än för TD sin sista säsong och var ju en produkt av Nebraskassystem, han blev juh även draftad som en WR av Rams, Jason White hade juh inga knän kvar och Chris Weinke var nästan 100a år. Många av de andra valdes ju sent Kom just på att jag typ skriver samma sak som dig, min tanke var väl typ ingen alls. Men man kankse kan försöka dra igång en disskusion om det istället.

Varför är det så få Heisman vinnare som lyckas riktigt bra i NFL? Eller överhuvudtaget, var är det inte givet att bara för man lyckas i college så lyckas man i NFL. För som sagt många som vunnit Heisman har ju faktiskt inte ens blivit draftade tidigt vilket måste tyda på att trots bra karriärer i College så trodde inte NFL lagen på dem. Hur kommer detta sig
Citera
2007-05-16, 14:46
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasen
Om inte folk vet de så säljs biljetterna till London Bowl 2007 just nu. För er som undrar... Jo, jag har faktiskt fått koden som gör att jag kan köpa dom men avvaktar en dag.
Fan.... Jag har inte fått........................ Men kul för dig.... verkligen......
Citera
2007-05-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Fan.... Jag har inte fått........................ Men kul för dig.... verkligen......

Inte jag heller och 40000 biljetter är redan sålda.
Citera
2007-05-17, 10:34
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasen
Om inte folk vet de så säljs biljetterna till London Bowl 2007 just nu. För er som undrar... Jo, jag har faktiskt fått koden som gör att jag kan köpa dom men avvaktar en dag.

Varför väntar du? Om jag hade fått koden hade jag kastat mig över dom!
Citera
2007-05-20, 19:49
Medlem
hgus1259s avatar
Fasen... när det verkade så bra, det har ju gått FYRA månader utan att någon blivit arresterad... Så gjorde Nicholson bort sig. Givetvis är det Bengals vi snackar om, vilket annat lag?

Så detta var säsongens första arrest, undra hur många mer det blir innan vi sätter stopp för säsongen efter Pro Bowl..???

http://sportsillustrated.cnn.com/2007/football/nfl/05/18/bc.fbn.bengals.nicholson.ap/index.html
Citera
2007-05-21, 15:41
Medlem
Desertwalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Fasen... när det verkade så bra, det har ju gått FYRA månader utan att någon blivit arresterad... Så gjorde Nicholson bort sig. Givetvis är det Bengals vi snackar om, vilket annat lag?

Så detta var säsongens första arrest, undra hur många mer det blir innan vi sätter stopp för säsongen efter Pro Bowl..???

http://sportsillustrated.cnn.com/2007/football/nfl/05/18/bc.fbn.bengals.nicholson.ap/index.html

Justin Miller ville tydligen inte vara sämre utan tog på sig rollen att vara nummer 2

http://www.nfl.com/teams/story/NYJ/10190995
Citera
2007-05-21, 16:26
Medlem
Frank Gores avatar
Pratar vi enbart Bengals så får väl organisationen vara nöjd om siffran inte överstiger 10 arresteringar.
Om vi pratar hela NFL så kan man väl tippa på en cirka 20-25 st innan säsongen är över.
Ska det vara så svårt att sköta sig trots att man är superstjärna och har alldeles för mycket pengar??
Citera
2007-05-21, 19:25
Medlem
Moss kommer att få 2800 yards den här säsongen och T.O kommer att få 125 yards. Mark my words.
Citera
2007-05-21, 21:23
Medlem
Desertwalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-nutz
Moss kommer att få 2800 yards den här säsongen och T.O kommer att få 125 yards. Mark my words.

Jag sätter 10000kr på att du har fel. Visa nu att det inte bara är massa snack från din sida
Citera
2007-05-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalk
Jag sätter 10000kr på att du har fel. Visa nu att det inte bara är massa snack från din sida

Mm du vinner nog. Det var bara en pik till hgus egentligen från en annan tråd. Tror snarare att moss får typ 800 yards och kanske en 8-10 touchdowns.
Citera
2007-05-22, 01:03
Medlem
Mclarengbgs avatar
Nu har Seau skrivit på för ytterligare en säsong för laget som vi uppenbarligen inte nämner vid namn. Hoppas innerligt att han och hans linebackerkollegor kan visa att gamla är äldst och att inte åldern tar ut sin rätt alltför mycket.

Angående det här med att lyckas i NFL och att ha vunnit the Heisman Trophy: Det är väl inte bara så att scouterna i NFL idag tittar på vilken/vilka position(er) deras respektive lag behöver förstärkning utan även på vilken roll inom laget spelaren kommer att få. T.ex. så kan ju WR's vara bra på att ta emot långa passningar, kan blockera bra, duktiga på att dra på sig dubbel bevakning (så att andra WR's blir fria) etc. etc. Hur som helst, det jag vill säga är i alla fall att om en spelare hamnar i "fel" system från början och inte presterar något vidare, då kanske inte så många chanser ges och spelar man inget så ökar ju knappast möjligheten att bli tradad till ett lag som man skulle passa in i.
Citera
2007-05-22, 16:53
Medlem
För oss som inte har sett den omtalade serien, så börjar Femman visa Friday Night Lights nästa tisdag.

Citat:
I vår kan du som alltid njuta av en skön blandning av trogna serier och spännande nyheter i Kanal 5. Snart är det premiär för Friday Night Lights - en av höstens mest omskrivna ungdomsserier i USA där vi följer ett gäng ungdomar i Texas vars liv kretsar kring amerikansk fotboll. Friday Night Lights har premiär tisdag 29 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in