2007-10-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det andra quizet kommer senare idag.
B. Falskt
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Idiot!
A. Sant
Citera
2007-10-18, 13:18
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttifar
B. Falskt

Nästan sant. Del 2 kommer här och nu. Hoppas att det roar:

NFL Nutidsorientering del 2

1. Patriots är ju som sagt stekheta just nu - men det är inte första gången dom öppnar säsongen så här bra. Hur många gånger i historien har Patriots lyckats starta en säsong 4-0 eller bättre?

A. Det här är 3:e gången
B. Det här är 5:e gången
C. Det här är 8:e gången

2. Mer Patriots. Randy Moss har spelat 7 matcher mot Cowboys i sin karriär. En vinst blev det nu iom att Patriots vann senast. Hur ser resten av raden ut?

A. Den gode Randy har aldrig förlorat mot Dallas
B. Det här var hans första vinst
C. Äntligen över 0.500! 4-3 totalt efter en 0-3 start.

3. När Vinnie "The MAN" Testaverde startade för Carolina senast mot Arizona var han med sina 43 år och 335 dagar den 3:e äldsta QBn genom tiderna att starta en match i NFL. Vilka är de två äldsta herrarna i denna trio?

A. Jim Kelly
B. Terry Bradshaw
C. Steve DeBerg
D. Warren Moon
E. Ace Ventura
F. Joe Montana

4. Efter att ha sett Denvers coach Mike Shanahan framgångsrikt använda samma taktik mot dom själva veckan före så tog Raiders coach Lane Kiffin en time-out i sista sekunden just när Cleveland Browns skulle kicka ett matchavgörande FG. Taktiken funkade, Tommy Kelly blockade sparken och Raiders vann för första gången på.... ja, hur många matcher hade Raiders förlorat i rad före den här vinsten vecka 3? (träningsmatcher räknas ej)

A. 9
B. 11
C. 15

5. Sant eller falskt. Redskins FedEx Field är NFLs största arena och publiksiffran om 90,803 senast mot NY Giants var nytt publikrekord för NFL?

A. Sant
B. Falskt

6. Sant eller falskt. Jag påstår att NFC-gängen Philly, Rams och Atlanta orkat scora 17 poäng eller mer en(!) endaste gång vardera den här säsongen?

A. Sant
B. Falskt

7. När Tennessee och Vince Young vann mot New Orleans och Reggie Bush i MNF häromveckan var det andra gången på rätt kort tid som dessa två grabbar spelade mot varandra i en "stor" match. Dom möttes även i förra årets Rose Bowl. Vem spelade då i vilket lag, och vilket av dessa lag vann den matchen?

Svar:
Vince spelade i:
Reggie spelade i:
Rose Bowl vanns av:

Okey, ni ska få lite hjälp. Ni kan välja mellan:

USC Trojans
Ohio State
Michigan State
Florida Gators
Texas Longhorns
Stockholm Mean Machines

8. Sant eller falskt. Efter att ha gett upp hela 282 rushingyards i sin öppningsmatch så har Jaguars D inte tillåtit mer än 200 rushingyards totalt på de 4 matcherna som följt därefter?

A. Sant
B. Falskt

9. Utan att kika nu. Finns det någon division i NFL där samtliga lag nu är 0.500 eller bättre efter 6 omgångar?

A. Ja
B. Nej

10. Jaguars RB Maurice Jones-Drew blev av NFL helgen bestraffad på $7.500, varför?

A. Han startade matchen med en felaktig (kicker) hjälm
B. Han låtsades använda målstolpen som en bankomatmaskin efter en TD
C. I förvirringen efter en audible sprang han ut till fel (Cheifs) sidlinje
D. Han kallade domaren en förvirrad pensionär som borde ta första bästa flyg tillbaka till Miami

--------------

Som vanligt gäller bara en regel: Fuska/Googling är för töntar! Lycka till!

Jag räknar ihop poängen både kombo och enskilt på söndag, så svara på ni.
Citera
2007-10-18, 14:06
Medlem
hgus1259s avatar

Tack igen!!
Citera
2007-10-18, 14:45
Medlem
Toy_Machines avatar
att vara ung kan göra att man inte vet så mycket...
Citera
2007-10-18, 15:03
Medlem
the head honchos avatar
Chiefs+3 @ Raiders
Bears +5 @ Eagles
Steelers -3.5 @ Broncos

12-0?
Citera
2007-10-18, 16:55
Medlem
Illmatics avatar
När jag blev medlem här och såg denna tråden blev jag helt paff. Var glad att de kanske äntligen kunde finnas någon man kunde diskutera med.

Men nej! Detta kan ju vara den tråkigaste tråden någonsin. Jättekul att skriva massa frågor till varandra! Sen att varenda jävel ska posta om vem dem tror ska vinna nästa match hela jävla tiden. Räcker det inte att man gör på söndagen?

Var är diskussionerna?
Citera
2007-10-18, 17:10
Medlem
Mclarengbgs avatar
Har du verkligen läst igenom hela tråden? Jag tycker att vi tidigare har diskuterat både det ena och andra som har hänt i NFL i den här tråden. Att det sedan inte är så mycket diskussion för tillfället kanske beror på att de flesta som skriver i den här tråden har mycket att göra på jobbet, med familjen, i skolan etc. Jag kan bara tala för mig själv och jag har som sagt för tillfället ganska mycket att göra och hinner inte posta kommentarer särskilt ofta.
Citera
2007-10-18, 17:17
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illmatic
Var är diskussionerna?

Varsågod. Det är bara att köra på. Fast du kan ju skruva ner volymen lite om du vill få några svar.

Att ingen brytt sig om att svara på ditt första inlägg har nog att göra med att jämföra Adrian Peterson med Emmitt Smith känns både långsökt och löjligt missvisande. Låt killen (visa att han kan) springa klart säsongen först innan du börjar mopsa dig om hans eventuella storhet.
Citera
2007-10-18, 17:46
Medlem
Illmatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Har du verkligen läst igenom hela tråden? Jag tycker att vi tidigare har diskuterat både det ena och andra som har hänt i NFL i den här tråden. Att det sedan inte är så mycket diskussion för tillfället kanske beror på att de flesta som skriver i den här tråden har mycket att göra på jobbet, med familjen, i skolan etc. Jag kan bara tala för mig själv och jag har som sagt för tillfället ganska mycket att göra och hinner inte posta kommentarer särskilt ofta.

Har klickat igenom de 10 senaste trådarna och inte funnit mycket av värde. Kan man inte starta in tråd där man skriver om vilka lag man tror kommer att vinna kommande söndag och ha denna för diskussioner? Kan man posta så många skräpaktiga inlägg som jag sett på denna sidan kan väl skriva något av värde?

Eller följer ingen här NFL överhuvudtaget och baserar sina inlägg utifrån vad de upplevt från Madden 08?

På tal om Madden. Är de någon som reflekterat över att de Quarterbacks(eller spelare överhuvudtaget) som varit på omslaget till Madden bara varit svarta? Culpepper(02), Vick(04), McNabb(06) och nu Young(08). Inget fel med de men lite otippat med tanke på att de är en position som dominerats av vita.

Ace Ventura. Jag förstår att de såg småaktigt ut av mig att brusa upp mig för att ingen svara på just de inlägget. Men tråden i de stora hela har varit tafatt.

Vecka 9 så kommer Patriots och Colts mötas. Det finns en möjlighet att båda lagen går till matchen med vardera 8 raka segrar. Om detta blir fallet. Kommer då de att räknas som (typ) den största matchen genom tiderna? Och vem kommer isåfall vinna tror ni?

Själv har jag alltid föredragit Manning framför Brady så hoppas därför att Colts vinner. Men denna årgången av Patriots finns det ju inga ord för.
Citera
2007-10-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illmatic
Vecka 9 så kommer Patriots och Colts mötas. Det finns en möjlighet att båda lagen går till matchen med vardera 8 raka segrar. Om detta blir fallet. Kommer då de att räknas som (typ) den största matchen genom tiderna? Och vem kommer isåfall vinna tror ni?

Själv har jag alltid föredragit Manning framför Brady så hoppas därför att Colts vinner. Men denna årgången av Patriots finns det ju inga ord för.

Jag vet inte hur man skulle kunna avgöra om mötet är den största matchen genom tiderna. Men den kommer nog vara den mest uppmärksammade matchen i regular season sedan urminnes tider. Bara det faktum att matchen börjar diskuteras två veckor i förväg säger ju allt. Kan anta att kostymmännen på CBS jublar av glädje att det var just i år de fick Colts-Patriots (Innan har ju den matchen alltid gått prime time.)

Den har ju många sub-plots: Brady ( som äntligen har sina recievers) vs. Manning ( som äntligen har visat han kan vinna SB), the Bad one vs. the good one (Belichick vs. Dungy) och eventuellt två obesegrade lag etc.

Vem jag tror vinner? New England kan ju scora när de känner för det och jag ser ingen anledning till varför Indy's D ska kunna förhindra det som inget annat lag mäktat med. Fast Manning har ju i de senaste mötena lagen emellan visat att han vet hur han ska attackera New England's D. Viktigt för Patriots är att hela tiden visa olika försvar för Manning, som i det senaste mötet lyckades lista ut Patriots D efter hand. Med detta sagt tror jag Patriots vinner, 41-27.
Citera
2007-10-18, 20:21
Medlem
Jenos avatar
Jag gillar frågesporter.

Citera
2007-10-18, 20:26
Medlem
Men nu tillbaka till veckans matcher...

Minnesota At Dallas -9.5
Dallas offense såg vasst ut emellanåt mot Patriots. Och rätta mig om jag har fel, men Vikings har väl inget direkt imponerande passing defense. Med tanke på Vikings passing offense kan ju Dallas sätta elva man i boxen för att stoppa Peterson.

New England -16.5 At Miami
NE fortsätter att täcka spreaden mot ligans kanske sämsta lag. Cleo Lemon ger väl inte direkt skrämselhicka, speciellt nu när Miami tradat bort sin ledande WR, Chris Chambers. Miami har ju iofs ett top-ten pick från årets draft at WR...Enda problemet är väl att han är ungefär lika lång som Ljubomir Vranjes.

Indianapolis -3 At Jacksonville
Indy har vilat en vecka och lär vara väl förberedda mot Jax. Och Manning vill visa att det finns en annan QB än Brady i ligan som kan producera big numbers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in