2008-02-04, 18:24
Medlem
Kan inte så mycket om NFL, men quarterbacken verkar ju vinna MVP:n varje final utan att göra något riktigt bidrag, vilket är tråkigt. Quarterbackar är sportvärldens glidande snyltare.

Killen som fångade bollen med 59 sekunder kvar och höll den mot hjälmen samtidigt som en 100 kg:s bjässe klänger på honom och försöker slå bort bollen är MVP enligt mig.

Att tönten Manning lyckades slita sig loss från några flickor som drog honom i tröjan och kasta en enkel passning gjorde honom till en överskattad vinnare. Piss NFL.
Citera
2008-02-04, 18:26
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sbsd
Kan inte så mycket om NFL, men quarterbacken verkar ju vinna MVP:n varje final utan att göra något riktigt bidrag, vilket är tråkigt. Quarterbackar är sportvärldens glidande snyltare.

Killen som fångade bollen med 59 sekunder kvar och höll den mot hjälmen samtidigt som en 100 kg:s bjässe klänger på honom och försöker slå bort bollen är MVP enligt mig.

Att tönten Manning lyckades slita sig loss från några flickor som drog honom i tröjan och kasta en enkel passning gjorde honom till en överskattad vinnare. Piss NFL.

LOL, nej du kan verkligen inte mycket om NFL.
Citera
2008-02-04, 18:29
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judyjetson
Har börjat gilla denna sport mer och mer efter att ha pissat på den hela livet. Otroligt spännande sista quarter!

Hur stort är det att vinna Super Bowl egentligen? Tyckte att spelarna var så där lagom glada och kommentatorerna började prata om nästa match en minut efter slutsignalen. Var jag förstod var det en skrälleger?

Jag tror att de var sjukt glada allihop. Men också att de inte riktigt fattat vad de just gjort. Tar nog några dagar innan det här sjunker in hos alla.
Det är ganska vanligt att spelarna ser mer lättade ut än glada efter just Super Bowl och det beror nog oftast på utmattning helt enkelt. Framförallt i Giants fall i år, längesedan jag såg en sådan kämparseger.

Känns lite bättre att vara Packerfan nu, då man vet att vi torskade mot de bästa
Citera
2008-02-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleinad
LOL, nej du kan verkligen inte mycket om NFL.

Du skulle kanske förklara din åsikt istället?
Citera
2008-02-04, 18:43
Medlem
ugglans avatar
Citat:

Enkel passning

Vidare så har cirka 50% av alla SB MVPs gått till QBs, men det grundar ju sig oftast i att dom är den viktigaste spelaren på planen, lagkapten etc
Citera
2008-02-04, 18:43
Medlem
Desertwalks avatar
Citat:

Antagligen tyckte han väl mest att du hade fel, för det första så har du fel i QBn alltid vinner http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Bowl_Most_Valuable_Player_Award
visst han vinner ofta men det beror också på att det är den absolut viktigaste positionen. Sedan har du fel i att det är några tjejer som drar manning i tröjan och det är absolut ingen enkel passning, den är bland annat jävligt lång. Men om du tycker Rodney Harrison är stor kan jag meddela att alla de som var vid Manning och drog honom i tröjan är ännu större. Sedan är det är en fruktansvärt bra catch också. Sedan kan väl alla egetligen enas om att Giants defense avgjorde matchen men ingen stod direkt själv ut där utan i princip alla gjorde en ruggigt bra match och därför så var det svårt att utse någon av dem till MVP
Senast redigerad av Desertwalk 2008-02-04 kl. 18:49.
Citera
2008-02-04, 19:14
Medlem
sleinads avatar
Citat:

Jag höll bara med dig i ditt första påstående.
Sedan kan jag bara hålla med i det som sagts. Det är inte bara QB:s som får priset, men visst, det händer för att det är den viktigaste enskilda spelaren.
Tjejer? Nää, det är det ju inte. Det är faktiskt inga tjejer som spelar i NFL.
Citera
2008-02-04, 19:48
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg

Jag tror att det är ett litet tryckfel, slarvfel. Det ska nog vara hemmasegrar.
Aha! Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Head Honcho
Nästa år är det Rex tur att få folk att käka lite.
Ja, eller hur
Senast redigerad av hgus1259 2008-02-04 kl. 19:52.
Citera
2008-02-04, 19:48
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Jag glömde att skriva det tidigare:

Grattis Giants och alla ni som håller på Giants, Bavaro m fl.

Nu över till en helt annan sak. Oavsett vem det nu blir som får jobbet som HC för Redskins, hur kul är det att få ett jobb där du inte får välja dina närmaste medarbetare? Jag vet att långtifrån alla har lyxen att kunna välja sina jobbarkompisar men den som blir utsedd till headcoach i NFL brukar ju ändå ha möjlighet att utse sina respektive coordinators.

Man tackar och bockar!!! Fantastisk match, iofs lätt för mig att säga, men är fortfarande chockad över den totala vändningen av lagets kapacitet i slutspelet.

Snackas lite om Spagnuolo ska intervjuvas, konstigt om han inte får sätta ihop sin grupp.
Citera
2008-02-04, 20:24
Medlem
mraskers avatar
Vilka vann slantsinglingen??

det ska tydligen finnas lite kuriosa om detta...
Citera
2008-02-04, 20:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
Vilka vann slantsinglingen??

det ska tydligen finnas lite kuriosa om detta...

Giants
Citera
2008-02-04, 21:03
Medlem
Ace Venturas avatar
Matchen i repris nu (kl 21.00) på Viasat Sport 1 för den som är sugen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in