2007-11-02, 16:42
Medlem
Mclarengbgs avatar
San Diego -7 at Minnesota
Chargers har gjort 104 poäng (totalt sett) på tre matcher och jag tror inte att Vikings är laget som kan stoppa Chargers från att göra en massa poäng.

New England -5.5 at Indianapolis
Jag tillämpar "tar jag med paraplyet så regnar det"-strategin och tippar därefter...

Baltimore at Pittsburgh -9
Ravens har (den här säsongen mot spreaden, W-L): alla matcher 1-7, mot conf.opp. 0-4, som bortalag 0-4
Steelers har: alla matcher 5-2, mot conf.opp. 3-1, som hemmalag 3-0
Men Ravens har 4-0 mot spreaden mot Steelers de tre senaste tre säsongerna och 2-0 mot spreaden de tre senaste säsongerna i matcher mot Steelers som har spelats på Heinz Field.
Ovanstående rader placeras lämpligtvis under värdelöst vetande och ja, jag hade litet att göra.
Citera
2007-11-02, 16:51
Medlem
Dannybois avatar
Washington -3.5 at New York Jets

Jets är verkligen dåliga...

Chargers börjar få igång maskinen mer och mer, dessutom vågar jag inte tippa the game of the decade, så då får det bli den här.

Dallas -3 at Philadelphia

Dallas går från klarhet till klarhet, Romo har fått sina stålar och kan koncentrera sig på att spela boll. Eagles under isen. Klar seger!
Citera
2007-11-02, 19:14
Medlem
Efter en knackig start, så ångar SD nu på för fullt, speciellt när förvärvet av Chambers öppnar upp för Gates. Vikings runninggame och run defense är bra, synd bara att deras passinggame och passing defense är smått patetiskt.

Matchernas match. Fortsätter att tippa New England i ATS; man vill ju inte bryta en god vana. Men Patriots har sett fruktansvärt starka hittills, vilket gör att jag är en smula optimistisk inför matchen.

Dallas -3 at Philadelphia
Philly har några namnkunniga spelare vilket gör att folk misstar dem för att vara ett bra lag, men de är högst mediokra. Dallas borde inte ha några problem vinna denna match.
Citera
2007-11-03, 04:24
Medlem
Awesome Dudes avatar
At Cleveland -1 Seattle
Med Branch och Hackett tillbaka har Hasselbeck lite att kasta till.

At Tennessee -4 Carolina
På tok för låg line. Titans kommer krossa Panthers.

San Diego -7 At Minnesota
Tror Charges vinner, men inte med 7. Det hela ligger i Rivers skakiga händer.
Citera
2007-11-03, 11:19
Medlem
Toy_Machines avatar
Chris Henry

När det börjat gå bra för Titans så är det självklart någon som inte har koll på vad man får ha i sin kropp.

Han är inte starter men han har gjort ett bra jobb dom få chanserna han har fått.
Citera
2007-11-03, 15:26
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Redskins rapporteras ha haft problem med kommunikationsutrustningen från Motorola under större delen av de första 30 minuterna i matchen mot Patriots. Naturligtvis hugger alla efter BB och Patriots men, och här kommer min fråga, ligger inte det i NFL's och Motorolas intresse att se till att alla lagen har de resurser i i form av headsets etc som de har rätt till? Sedan diskussionen angående sladdlös kommunikation, prestanda, kanaler och frekvenser med mera tog fart för något år sedan (jag tror att det var Jeff Fischer som under en och samma säsong hade råkat ut för Motorolas haveri ett flertal gånger på olika arenor och anmält det till NFL) så trodde jag att NFL (och Motorola) verkligen hade personal ute på "fältet" som såg till att allt gick rätt till och att alla regler angående teleutrustning följdes under matcherna. Det kan ju knappast vara god PR för Motorola att deras produkter "plöstligt" kan sluta att fungera i t.ex. Boston, Green Bay, Dallas, eller?

Det är upp till varje hemmalag att se till att bägge lagen har commutrustning. Att det tjatas beror till viss del på att många bortalag genom åren hävdat att de har problem just på Foxboro/Gillette. NFLs regler stipulerar dock att om ett lag har problem så skall det andra laget stänga av motsvarande kanaler hos sig fram till dess att problemet är avhjälpt.
/apan, som tagit semester inför morgondagens match och ägnat hela helgen till att sträckkolla alla pats och colts matcher
Citera
2007-11-03, 15:30
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Fav vad det går dåligt för bengals i år. det är så att man får skämmas
Lycko er som hejar på Pats, laget som pressar in poäng efter poäng.
Jaja, nästa år kanske.

I natt får man väll heja på GB om dom börjar sända på sopcast snart...
Velat se Monday Night NFL Countdown men svaret blir att kanalen är offline
för de av oss som var med och led redan under den svidande förlusten mot bears i sb xx och de fantastiska åren under Rod Rust och Dick MacPehrson är detta bara payback way over due
Citera
2007-11-03, 15:37
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSox
Brady accepterade medvetet ett kontrakt som innebar lägre betalt än vad han kunde ha begärt, så att det inte skulle slå så mycket mot Patriots salary cap. Allt för att han skall kunna vinna fler ringar i framtiden.
aja inte helt korrekt. man har bara modulerat om bradys kontrakt. hans lön minskade men han fick en fet signingbonus istället. man har flera gånger modulerat om hans kontrakt för att skjuta den reella lönen framför sig, senast i våras. en fin artikel om det finns här http://sports.espn.go.com/nfl/columns/story?columnist=pasquarelli_len&id=2859992

det man kan säga är att brady är en good sport som öht går med på det eftersom dylika modifikationer är ovanliga. jag har bestämt för mig att manning först förra året gick med på att modulera om sitt feta kontrakt och säg hur många elitspelare som gör det annars..
Citera
2007-11-03, 15:39
Medlem
apskeletts avatar

lite sköj med brady
http://www.vsocial.com/video/?d=59670

och frågestund med bb, men läser ni dagligen på espns hemsida (och gör ni inte det, skäms!) har ni redan sett den:
http://sports.espn.go.com/espn/page2/story?page=belichick/071102

@hgus, tittar du hemma eller? jag funderar på att dra in till score och kolla imorgon kväll
Citera
2007-11-03, 18:07
Medlem
Cygones avatar
NYJ För jäkla dåliga. Och WAS kan nog tänkas ha lite revanschlusta efter att ha blivit förnedrade av NE...

Green Bay at Kansas City -2
Jag FÅR poäng när jag tippar GB som är 6-1? Motståndet är inte Colts eller Pats? Sign me up.

Jacksonville at New Orleans -3
Det finns nog lite kvar av NOs form från första matcherna att ta ut. Jags är rätt lag att leta fram det.

Avstår medvetet från att tippa Matchen.

GO COLTS!
Citera
2007-11-03, 18:22
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
för de av oss som var med och led redan under den svidande förlusten mot bears i sb xx...
Vilket lär väl vara ungefär en promille av dagens Pats-anhängare...
Citera
2007-11-03, 18:25
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Vilket lär väl vara ungefär en promille av dagens Pats-anhängare...
jotack, jag minns 02 när jag såg superbowl på olearys i gbg. jag var den enda(!) som var patsfan. mina bekanta var alla ramsfans det året... 97 var det ännu värre för då var jag ensam bland alla packersfans... ahh revenge is sweet! var mycket trevligt att beställa superbowl36 champ tröjan när den kom!

samtidigt är det ju så med vinnande lag. kolla på hur många som kom in i sporten i början av 90talet och höll på cowboys eftersom de var störst. en god vän som gick på college i närheten av candlestick i början av 80talet höll trots detta på oakland, etc etc

EDIT igen: är det någon som vet om matchen börjar 2115 eller 2215? det står 2215 på viasats hemsida men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in