2007-03-04, 03:24
Medlem
nån som hittar (eller orkar fixa) en sammanstäld lista med resultat per position från combinen?

typ top 5 per position? speciellt skulle va kul att få resultat för LBs..

bänk, 40y, short shuttle, vertical, long jump mm..
Citera
2007-03-04, 07:48
Medlem
Desertwalks avatar
Mitt förslag

http://www.nfl.com/combine

Det där är mitt förslag, verkar finnas top 5 eller top 10 för de flesta övningar och positioner under rubriken times and measurments. Hoppas den duger
Citera
2007-03-04, 08:01
Medlem
Piuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Jag ÄLSKAR draften...my favorite time of the year. Här kommer JW's tidiga top 10 (utan trades)

1. Oakland Raiders - JaMarcus Russell QB LSU
2. Detroit Lions - Jamaal Anderson DE Arkansas
3. Clevland Browns - Brady Quinn QB Notre Dame
4. Tampa Bay Buccaneers - Calvin Johnson WR Georgia Tech
5. Arizona Cardinals - Joe Thomas OT Wisconsin
6. Washington Redskins - Alan Branch DT Michigan
7. Minnesota Vikings - Darrelle Revis CB Pittsburgh
8. Houston Texans - Adrian Peterson RB Oklahoma
9. Miami Dolphins - Amobi Okoye DT Louisville
10. Atlanta Falcons - Gaines Adams DE Clemson

Tankar, feedback, kommentarer någon?

Såg några av Georgia Tech's matcher på plats, och mot slutet såg de inte så heta ut... Alltid en upplevelse dock. Calvin Johnson och Reggie Ball de stora stjärnorna lär ju snappas upp rätt snabbt...
Citera
2007-03-05, 12:59
Medlem
hgus1259s avatar
Oj, här är man borta från datorn en helg och j-ar vad det händer saker i NFL.

Största grejen är väl som TB skrev, att Tampa går och skaffar både Garcia och Plummer och att Jake sedan lägger sig ner som en cry-baby, eftersom han inte fick komma till Houston, och helt sonika lägger av. Om han nu gör slag i saken vill säga, mycket vatten hinner rinna under broarna innan Houston skall spela sin första pre-season match med David Carr under center.
Citera
2007-03-05, 18:16
Medlem
Tom Bradys avatar
Visst känns det som att New England (om möjligt) blir ännu farligare nästa år? Alla deras signings makes sense liksom. De har ju redan förstärkt de positioner som var mest akuta och de har dessutom två förstaval i draften. Rent statistiskt bör väl ett av de valen bli en riktigt bra spelare.

En fråga bara, när det står att en viss summa som en spelare signar för är "guaranteed", betyder det att man får de pengarna oavsett vad som händer? Jag menar om man får sparken dagen efter man skrivit på kontraktet vad händer då? Förstavalen i drafterna brukar ju få typ 10 miljoner $ i "garanterade pengar", bör det inte bli ganska svårt att motivera sig om man redan tjänat mer än vad de flesta hockey/fotboll-spelare gör under en hel karriär innan man tagit en enda snap?
Citera
2007-03-05, 19:42
Medlem
Desertwalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Brady
En fråga bara, när det står att en viss summa som en spelare signar för är "guaranteed", betyder det att man får de pengarna oavsett vad som händer? Jag menar om man får sparken dagen efter man skrivit på kontraktet vad händer då? Förstavalen i drafterna brukar ju få typ 10 miljoner $ i "garanterade pengar", bör det inte bli ganska svårt att motivera sig om man redan tjänat mer än vad de flesta hockey/fotboll-spelare gör under en hel karriär innan man tagit en enda snap?

Jo de pengarna är väl så gott som garanterade så länge man sköter sig, man kan dock bli fråntagen delar av dem, vill minnas att Kellen Winslow Jr fick betala tillbaka en del av sina pengar efter hans motorcykel olycka. Även avstängningar för droger osv som leder till missade matcher kan antagligen göra att man blir fråntagen dessa pengarna. Någon av de mer rutinerade rävarna kankse dock kan förklara det bättre
Citera
2007-03-05, 20:57
Medlem
Liquidators avatar
En liten update från Chiefs lägret...

Mycket troligt att det blir Huard som starter kommande säsong. KCC valde att dra ut honom från free-agent listan och satsa på honom istället för Green. Ett bra beslut tycker jag, Green kom aldrig riktigt igen efter den tidiga smällen och Huard created good numbers: 98.0 i passer rating och 5-3 record är en helt ok insats när man suttit som back-up qb en längre tid. Får hoppas att Chiefs vågar satsa lite mer på passing game än att bara kötta med LJ med 50 carries per match
Citera
2007-03-06, 19:30
Medlem
hgus1259s avatar
Patriots ser i mina ögon definitivt ut som favoriterna just nu, följt av Chargers och Colts.

Ladbrokes ger 11 ggr på Pats...
Citera
2007-03-11, 16:56
Medlem
hgus1259s avatar
Och för att stilla eran blodtörstiga nyfikenhet på övriga odds så ger Las Vegas på champs SB 08:

All wagers have action. No Parlays. Max $600
Arizona Cardinals 50/1
Atlanta Falcons 50/1
Baltimore Ravens 14/1
Buffalo Bills 50/1
Carolina Panthers 20/1
Chicago Bears 8/1
Cincinnati Bengals 14/1
Cleveland Browns 100/1
Dallas Cowboys 15/1
Denver Broncos 15/1
Detroit Lions 100/1
Green Bay Packers 50/1
Houston Texans 100/1
Indianapolis Colts 6/1
Jacksonville Jaguars 30/1
Kansas City Chiefs 30/1
Miami Dolphins 40/1
Minnesota Vikings 70/1
New England Patriots 10/1
New Orleans Saints 15/1
New York Giants 18/1
New York Jets 30/1
Oakland Raiders 65/1
Philadelphia Eagles 15/1
Pittsburgh Steelers 10/1
San Diego Chargers 6/1
San Francisco 49ers 60/1
Seattle Seahawks 20/1
St.Louis Rams 65/1
Tampa Bay Buccaneers 65/1
Tennessee Titans 40/1
Washington Redskins 50/1

Rätt snåla odds tycker jag överlag, då verkar fortfarande Ladbrokes vara bättre val.
Citera
2007-03-12, 09:45
Medlem
Frank Gores avatar
Hej på er alla, efter att ha suttit och tjuvläst era inlägg i 2006-tråden under hela förra säsongen tyckte jag att det var dags att regga mig och ge mig in i diskussionerna.

Favoritlaget är naturligtvis 49ers som för övrigt ser väldigt spännande ut efter ett par bleka säsonger. Nolan har ju minst sagt varit aktiv under FA och även om jag inte vet allt om dessa fem signings så verkar det vara bra spelare.

Min fråga till någon utav er som är mer påläst än jag är hur det fungerar med lönen för spelare som Antonio Bryant som kickades från 49ers. Fortsätter klubben att betala lön till honom och hur länge då i så fall? kontraktstiden ut eller tills han får en ny arbetsgivare? hur räknas hans lön in under lönetaket?
Citera
2007-03-12, 15:41
Medlem
Desertwalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Gore

Min fråga till någon utav er som är mer påläst än jag är hur det fungerar med lönen för spelare som Antonio Bryant som kickades från 49ers. Fortsätter klubben att betala lön till honom och hur länge då i så fall? kontraktstiden ut eller tills han får en ny arbetsgivare? hur räknas hans lön in under lönetaket?

Antagligen räknas han mot deras capspace men de betalar ingen lön, men att försöka sig på att förstå lönesystemet och lönetaket i NFL är inte det lättaste.
Citera
2007-03-12, 16:50
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalk
...men att försöka sig på att förstå lönesystemet och lönetaket i NFL är inte det lättaste.
Krävs minst en MBA i economics...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in