2007-12-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Va fan. Payback Bowl?? Ska man ta hämnd på de som avslöjde fusket? Så om jag stjäl en bil och blir påkommen så är det snuten jag ska kräva hämnd på?

Enligt mig är följande analog i bättre: Du betalar en hantverkare svart (vilket väl är hyfsat vanligt i Sverige). Din granne, som du ofta har hjälpt med diverse saker, vet om detta. Men en dag blir han sur på dig och skvallrar till myndigheterna. Du får böta en ansenlig summa pengar eftersom du har gjort fel. Men kom inte och säg att du inte blir arg på din granne trots det.

Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
som så mycket annat är det ju bara hyckleri. mangini var ju den som koordinerade filmandet när han var i new england. att sedan spara infot för att plocka fram det när han blir sur är ju ännu värre. (besides så har ju flera coacher med jimmy johnson i spetsen sagt att de gjort precis samma sak och ingen dissar dem).

Precis, sedan har Mangini Belichick att tacka för att han idag är head coach i NFL. Så det är två saker som jag tror gör NE extra laddade på söndag: Dels sveket från Mangini och dels hyckleriet.

Jag kan dock tycka att det var bra att Mangini "blew the whistle" i omgång 1. Det hade varit mycket värre om allt hade uppdagats efter Patriots fantastiska säsong.
Citera
2007-12-12, 02:20
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ha ha ha... Ja, typ...
jag skulle faktiskt inte bli helt förvånad.. många bedömare har ju tippat resultat uppåt 50+ marginal för pats

Sedan har Petrino visst tröttnat på Falcons och sagt upp sig för att ta jobbet i Arkansas.. cam cameron hänger dock kvar
Citera
2007-12-12, 05:20
Medlem
apskeletts avatar
nu är det snart jul

http://static.nfl.com/static/content/public/image/getty/2007/09000d5d804e09c2_gallery_600.jpg

http://static.nfl.com/static/content/public/image/getty/2007/09000d5d804e09b3_gallery_600.jpg
Citera
2007-12-12, 07:45
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:

Eagles - Klockrent bästa laget i denna divisionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Cygone

Eagles, som Pats i AFC East, säkraste div-segrare.
Eagles - Kolb lär inte få lira så länge Eagles är i contention. Det är man hela året. Bye.

Citat:
Ravens - 14-2 Kan inte sätta fingret på det men de känns starka.

Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
New York Jets - Då Mangini kom från Pats så hade han med sig en bok på flera hundra sidor om hur Pennington agerar i olika situationer. Läser Pennington den så kan det bli wild card.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Green Bay Packers - Ha ha! NFL's motsvarighet till BP. Kommer att fightas med Raiders om nästa års förstapick. Hey Cygone! Du kan väl träna på den här medan du väntar på nästa års draft: http://www.youtube.com/watch?v=5FdHWleKJwU&mode=related&search= ..."bring the bacon home"...?

Alla våra förutsägelser gick ju inte hem direkt...
Citera
2007-12-12, 09:28
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Alla våra förutsägelser gick ju inte hem direkt...
Ha ha ha... nu var du elak igen... Kan du inte plocka dem vi lyckades pricka någorlunda, t ex min förutspåelse om att Griese skulle få jobbet i fyra veckor och sen tillbaka till Rex??
Citera
2007-12-12, 10:49
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
AFC West
Chiefs - Oj vad gamla de har blivit. Sjukt mkt tur hade de förra året med.
Raiders - Jaha... 2-14... eller nåt.
AFC East
Patriots - Om inte Moss lyckas förstöra någonting, annars tror jag på dem.
Dolphins - Saban såg hur illa det var och stack. Green som QB...??
AFC South
Colts - Svårt att inte ta hem denna divisionen.
Jags - Stora frågan vem som skall sköta QB-rollen. Svajigt där ett tag.
NFC South
Falcons - om det får spela utan Vick inte kommer ta många segrar

Citat:
Ursprungligen postat av Cygone
AFC West Årets 50/50-division - 2 bra, 2 dåliga
Chargers - Ska klara att hålla sig framför DEN trots Norv Turner.
Broncos - Kan inte bestämma mig alls, men klart sämre än SD och bättre än Raiders/Chiefs
AFC East Säkrast divisionsseger, men jag hoppas jag har fel
Patriots - Ser åt helvete för starka ut. Borde bli Bye...
NFC West
Rams - Sämre än 'zona! Ja dom är sämre än 'zona!
NFC East
Giants - Håhåjaja.
NFC North Black and Blue division tas över av Green and Gold
Packers - Homer pick. Dock: Hyfsad QB, ung men bra O-line och ett oväntat bra D räcker en bit.

Citat:
AFC East
Patriots - 16-0 Jaha, dax att byta avatar igen om några månader då...
AFC West
Raiders - 5-11 Det tar ett tag att starta om ett franchise...
Chiefs - 3-13 ...nått som Chiefs kommer att få lära sig...
AFC North
Steelers - 11-5 Bra start för Tomlin. Räcker dock inte i slutspelet.
NFC East
Cowboys - 13-3 Homo har många att spela till + ok D.
Giants - 11-5 Manning Jr Jr är inge vidare...
Eagles - 7-9 ...men han slår alla Eagles QBs iaf.

Citat:
Patrios vinner divisionen men tveksamt om det räcker till fördel av hemmaplan i slutspelet.
Manning leder Colts till femte raka divisionstiteln.
Chargers blir vinnare av divisionen med Broncos som starka utmanare till titeln.
Cowboys kammar hem divisionstiteln samt fixar hemmaplan i slutspelet.
Seahawks till slutspel i egenskap av divisionssegrare.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
AFC East
1. New England Patriots - Kan (tyvärr) ta hem det hela i år. Alltså, stor risk för ännu ett mellanår i NFL's historia.
AFC West
1. San Diego Chargers - LT! LT! LT! Räkmacka fram till slutspelet.
2. Denver Broncos - Japp, detta blir Cutlers genombrottsår. Men vem bryr sig?
3. Kansas City Chiefs - Är det någon här som kan uttala Huard utan att det låter som att man ska kräkas? Kommer att slåss om en toa-plats.
4. Oakland Raiders - Coachutbytet med DIF blir årets höjdpunkt...
NFC East
1. Dallas Cowboys - Ligans nya loveboat med Rom(e)o och S&M. (Ja, Tony, Spears och Marion alltså). Kommer att övertyga.
NFC South
...
4. Atlanta Falcons - Med mediokert spelarmtrl och utan en riktig QB blir detta ett katastrofår.
NFC West
...
4. San Fransisco 49ers - Pallar inte att leva upp till hypen om att en ny storhetstid är på gång. Kommer kollektivt att hoppa från Golden Gate-bron när säsongen är över.

Jag verkar ha litet att göra idag så här kommer ett par andra förutsägelser. Ovanstående är dock exempel på vi inte är helt off när det gäller NFL utan faktiskt till och med ligger relativt nära sanningen. Ibland i alla fall...
Citera
2007-12-12, 20:08
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Jag verkar ha litet att göra idag så här kommer ett par andra förutsägelser....

Där ser man...

Kul läsning iaf, i båda fallen.
Citera
2007-12-13, 01:52
Medlem
Tom Bradys avatar
det är bara att inse det, NFL är helt jävla omöjligt att tippa, lär vara salary capens fel.
Citera
2007-12-13, 09:10
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Brady
det är bara att inse det, NFL är helt jävla omöjligt att tippa, lär vara salary capens fel.
En ännu större anledning till att det är så satans svårt att tippa tror jag är skador och "momentum".

Hade Rams haft ett normalt skadeår hade de inte varit 3-10, likaså Broncos som jag känner (oväntat va) är bättre än 6-7...
Citera
2007-12-13, 18:24
Medlem
Mahous avatar
Citat:
En ännu större anledning till att det är så satans svårt att tippa tror jag är skador och "momentum".

Hade Rams haft ett normalt skadeår hade de inte varit 3-10, likaså Broncos som jag känner (oväntat va) är bättre än 6-7...
Stämmer nog bra. Rams är ett bra exempel, de hade mycket väl kunnat ligga kring .500 med ett någorlunda friskt lag.

Cowboys och Pats har klarat sig ifrån skador på ett riktigt bra sätt, och de är 25-1 tillsammans. Börjar med Cowboys som exempel, de har kunnat bygga på kontinuitet, samma OL mest hela säsongen, ja samma spelare i hela offense hela säsongen. Betydelsen av en sådan grej ska inte underskattas, speciellt inte i en situation som sista driven mot Lions.

Även om jag har svårt för Pats har de ett unikt lag med flera fantastiska spelare. Med tanke på resterande schema pekar det mesta på 16-0, och deras offense har varit läskigt under stora delar av säsongen. Men notera även att Brady har haft sina top receivers (Moss, Stallworth, Welker och TE Watson) tillgängliga hela säsongen. Även OL har varit i stort sett densamma hela säsongen. Det är en lyx som långtifrån alla lag har kunnat njuta av.

Momentum är som sagt också en viktig grej. Dolphins såg inte ut som något 0-16-gäng innan säsongen, men utan Green (som är en starting QB, något varken Lemon eller Beck är), Zach Thomas och med 13 raka torsk i bagaget är man ett 0-16-gäng. Och Ravens, de var 13-3 ifjol, men nu skrattar inte Ray Lewis lika mycket. Fem segrar verkar mer rimligt denna säsong.

Vi har ju även Jon Kitna som lovade 10 segrar. Ett tag låg de på 6-2 om jag inte minns helt fel, men nu går det snabbt utför.
Citera
2007-12-13, 20:56
Medlem
hgus1259s avatar
Denver -2 At Houston
Cincinnati -8.5 At San Francisco
Arizona At New Orleans -3.5
Atlanta At Tampa Bay -13.5
Baltimore -3.5 At Miami
Buffalo At Cleveland -5.5
Green Bay -9.5 At St. Louis
Jacksonville At Pittsburgh -3.5
NY Jets At New England -23.5
Seattle -7.5 At Carolina
Tennessee -4 At Kansas City
Indianapolis -10.5 At Oakland
Detroit At San Diego -10
Philadelphia At Dallas -10.5
Washington At NY Giants -4.5

Chicago At Minnesota -10

====================

Seattle -7.5
New England -23.5
Houston +2
Citera
2007-12-13, 21:04
Medlem
Kolbulles avatar
NY Jets At New England -23.5
Döda, döda, döda!

Seattle -7.5 At Carolina
Seattle är väldigt stabila, Hasselbeck het.

Baltimore -3.5 At Miami
Miami helt hopplösa, lätt vinst för Ravens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in