2013-10-15, 23:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nej just det bogomil, håll reda på topic så går det bättre, religionen var enligt hypotesen överbyggnad och själva vidskepligheten och öppna sinnet var ur-företeelsen.

De som skrev ned evangelierna var organiserade, men inte Jesus och lärjungarna.

Så trots allt förlitar du dig på organiserad religion även om du förnekar det.

Det är ju självmotsägande.
Citera
2013-10-15, 23:18
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Jag om jag ska ta tolkningsrollen, förmodar att hen gör skillnad på huruvida lagerbaldet har frälsningsförmågan gentemot vad dillen har i den soppa hen skapar. Det är ju på detaljrikedomens equalizer han står och hoppar och dissikerar jesus så kallade innanmäte.
Citera
2013-10-15, 23:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Jag om jag ska ta tolkningsrollen, förmodar att hen gör skillnad på huruvida lagerbaldet har frälsningsförmågan gentemot vad dillen har i den soppa hen skapar. Det är ju på detaljrikedomens equalizer han står och hoppar och dissikerar jesus så kallade innanmäte.

Jag misstänker något åt det hållet. Att evangelierna liksom är en sorts acceptabellt undantag från den annars oacceptabla organiserade religion.

Cherrypickande blant manifestationerna av organiserad religion.
Citera
2013-10-15, 23:39
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Jag misstänker något åt det hållet. Att evangelierna liksom är en sorts acceptabellt undantag från den annars oacceptabla organiserade religion.

Cherrypickande blant manifestationerna av organiserad religion.
Onekligen kommer etiketten fostrare och med det plymoth-brödraskapet upp.. antagligen fullständigt irrelevant men så är det med mig och min ibl dissasociativa eller onödiga efterfrågan om, detaljer, man behöver vad jag förstår inte alls hålla sig detaljmässig så länge gud är i fokus. Konstigt när inte ens lågstadievetenskap, frångår detaljer. nåja.

Sägert iaf mig att gud om man ska ta ieshes "visdomsläror" på allvar, isf gör hipp som happ vad vädret tillåter, därmed ser jag hens jesus-iver som en image, oom att vilja bli lika helig som köttet på korset, dock betvivlar jag att hen faktiskt blivit torterad i betydelsen insikt i tortyr, då hen påstår sig både känna och veta hur jesus "kände sig" nåja.. inget ovanligt, folk har försökt frälsa på betydligt märkligare vis än att skriva loss lite. Så han är inte udda, egentligen.....
Det blir lätt ad hocs så länge fanatikerna trycker på att man "är trilsk" över att inte vara iesho eller askme-I know everything about holyness.
Citera
2013-10-15, 23:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Nej bogomil, jag förlitar mig inte på organiserad religion, men har studerat evangelierna noggrant och funnit mycket av värde i dem. Apostlagärningarna och be andra skrifterna i NT är iofs intressanta men bara som exempel på samhällskrafters skadliga inverkan på förtroendet för Gud.

Och skulle jag vara självmotsägande så får jag väl förlita mig på en dialektisk epistomologi...
Citera
2013-10-15, 23:51
Medlem
Bogomils avatar
Del.
Citera
2013-10-15, 23:58
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogomil
Ja, det börjar dra ihop sig till ännu en rond av censur-förespråkande (i nån form) från 'kränkte' missionärer som får sin mission störd av kritik.

Anledningen till att jag drog fram denna tråd i ljuset igen är, att jag faktisk inte helt kan komma underfund med hur mycket av den pådyvlande teisms demagogiska apologetik som är zombifierat rutintänkande, medveten intellektuell ohederlighet eller ... på ett vardagsspråk .... dumhet.

Jag hoppas på att responser på denna tråd kan bringa lite klarhet om denna fråga, vilket kommar att få återverkan på min egna debatt-manifestationer.
Du och BlackJewel kan inte vara på riktigt?!

Du drog inte alls fram denna tråd för den skapades idag och du har som alltid noll koll på TS och topic i de inlägg du kommenterar. Ni är paranormalt mass-spammande företeelser.
Citera
2013-10-16, 00:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du och BlackJewel kan inte vara på riktigt?!

Du drog inte alls fram denna tråd för den skapades idag och du har som alltid noll koll på TS och topic i de inlägg du kommenterar. Ni är paranormalt mass-spammande företeelser.

Det var en fel-posting jag gjorde. Bemärk att inlägget är deleted.
Citera
2013-10-16, 11:32
Bannlyst
Finns det någon anledning att tro på pengar?
Citera
2013-10-16, 11:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve

Falsk analogi.
Citera
2013-10-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve

Nej pengar behöver man inte tro på, vi VET att pengar existerar och hur det fungerar. Eller vad menar du med din fråga?
Citera
2013-10-16, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Nej pengar behöver man inte tro på, vi VET att pengar existerar och hur det fungerar. Eller vad menar du med din fråga?
Så du tror att tusenlapparna du har på ditt konto existerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in