2010-12-27, 15:23
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbosvans
Tjena, jag har funderingar på att köpa ett softmoddat Wii. Har kollat runt lite i denna tråd och wiihacks.com men skulle ändå vara nice om jag kunde få lite svar på lite frågor då jag tyckte wiihacks.com var lite svårt att hänga med på.

Jag funderar på denna produkt: http://www.digitalboxen.com/visaenpr...php?artnr=2918

Jag undrar bara, hur svårt är det om jag har köpt en färdigmoddad Wii att sen spela nerladdade spel från HDD, kräver det mycket jobb eller är det bara att slänga in iso-filerna på en usb-hdd och tuta och köra?
Läs inlägg #4740 och framåt.

Citera
2010-12-27, 15:31
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Har du något skäl alls att tro att ditt bundle skulle vara en kopia? Köpte du den av juggen på hörnet eller på ELgiganten?

Jag tar tillfället i akt och åkallar Occhams rakkniv. Verkstadskillen pratade ur anus.
Citera
2010-12-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Har du något skäl alls att tro att ditt bundle skulle vara en kopia? Köpte du den av juggen på hörnet eller på ELgiganten?

Jag köpte den på SIBA, under julperioden. Det enda som jag har att gå på är att den beter sig inte som min pojkväns systers konsol med småsaker. Tex, jag kan endast försätta min konsol i sleep-läge med wii moten, medan hon kan stänga av sin helt. Samt att en del spel med mycket kameravinkelsbyten är jättelagg och går inte att spela nästan, wii mote-pekaren fastnar och håller på. Men det kan ju vara för att det är ett wii också, helt enkelt.
Citera
2010-12-27, 15:45
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmerized
Jag köpte den på SIBA, under julperioden. Det enda som jag har att gå på är att den beter sig inte som min pojkväns systers konsol med småsaker. Tex, jag kan endast försätta min konsol i sleep-läge med wii moten, medan hon kan stänga av sin helt. Samt att en del spel med mycket kameravinkelsbyten är jättelagg och går inte att spela nästan, wii mote-pekaren fastnar och håller på. Men det kan ju vara för att det är ett wii också, helt enkelt.
Han hörde att du är tjej och hänvisade till "olika saker men kunde inte specificera"... ok. Lägg till SIBA (tycka vad man vill om affären i sig, men inte säljer de piratkopierade Wiis...) och vips: du blev lurad.

Jämför du på allvar en Wii med en annan typ av konsol, eller missförstår jag dig?
Citera
2010-12-27, 15:51
Medlem
Som jag misstänkte då. Suck. Nåväl, nåväl... Och jag jämförde inte wii med andra konsoler, jag påpekade bara dess uppenbara brister som uppenbarar sig i lite random situationer, till exempel i vissa spelsituationer, då för att förtydliga att dessa brister förekommer naturligt hos wii och inte nödvändigtvis innebär hårdvarufel.
Citera
2010-12-27, 16:41
Medlem
Nordinhos avatar
Tack för all hjälp grabbar. Beställde mitt softmoddade wii i morse efter bra hjälp härifrån och mailsupport igår från butiken. Beräknas vara hos mig (gävle) på torsdag. Blev inte farligt dyrt och om allt går som det ska så är de bra arbetat från deras håll.

Blir ett fint komplement till mitt jailbreakade ps3
Citera
2010-12-27, 18:11
Medlem
Har softmoddat min wii genom att följa denna guide: http://www.wiihacks.com/recommended-...d-any-wii.html

Antar att det är 4.1e nu...

Saken är den att jag köpt ett spel som inte startar på grund av att jag inte har den senaste versionen och vad jag förstått är det inte bara att koppla enheten till internet och uppdatera (brickas?). Någon som har en ny guide att hänvisa mig till för att uppdatera enheten?
Citera
2010-12-27, 20:20
Medlem
SoTireds avatar
Du ska ju givetvis ha en skriftlig verkstadsrapport där dom skriver att nunchucken är pirat. Den rapporten ska du ta med dig till SIBA där du köpt grejerna och där kan du reda ut ett och annat.
Naturligtvis ska du som kund vara skadelös.
Både SIBA och reparatören borde anmälas till ARN (almänna reklamationsnämnden) och polisanmälas för bedrägeri. Hur det blir med den saken är ju upp till SIBA och reparatören att avgöra.
Citera
2010-12-27, 20:39
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Du ska ju givetvis ha en skriftlig verkstadsrapport där dom skriver att nunchucken är pirat. Den rapporten ska du ta med dig till SIBA där du köpt grejerna och där kan du reda ut ett och annat.
Naturligtvis ska du som kund vara skadelös.
Både SIBA och reparatören borde anmälas till ARN (almänna reklamationsnämnden) och polisanmälas för bedrägeri. Hur det blir med den saken är ju upp till SIBA och reparatören att avgöra.
Exakt, utöver att reparatören naturligtvis plötsligt kommit på att han blandat ihop TS nunchuck med en annan, och att den nog faktiskt var original trots allt (i det fall att ovannämnda kommit på tal).
Citera
2010-12-27, 20:44
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillin
Har softmoddat min wii genom att följa denna guide: http://www.wiihacks.com/recommended-...d-any-wii.html

Antar att det är 4.1e nu...

Saken är den att jag köpt ett spel som inte startar på grund av att jag inte har den senaste versionen och vad jag förstått är det inte bara att koppla enheten till internet och uppdatera (brickas?). Någon som har en ny guide att hänvisa mig till för att uppdatera enheten?
Först av allt: kolla vilken version du verkligen har. Det är onödigt att anta när sanningen finns 3 Wiimoteklicks bort.

Sen googlar du "speletsnamn softmod update". Informationen om hur du skall göra för att spela ditt spel finns till 99.9% sannolikhet i en välstrukturerad guide/foruminlägg på första sidan du får upp.

Och nej, du har helt rätt - uppdatera inte genom Nintendo. Då pajar din mod med stor sannolikhet.
Citera
2010-12-27, 21:03
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Exakt, utöver att reparatören naturligtvis plötsligt kommit på att han blandat ihop TS nunchuck med en annan, och att den nog faktiskt var original trots allt (i det fall att ovannämnda kommit på tal).

80/20 regeln gäller även här att saken löser sig helt naturligt om man vet vilka rättigheter man har.

TS borde kunna bli ganska nöjd kund i alla fall
Citera
2010-12-27, 21:58
Medlem
Tjena

Jag har fattat allt utom "homebrew". Säg att jag laddar ner "Mario Party 8", hur går jag tillväga sen?
Finns det något hel automatiserat homebrew program? Hur använder man ett sådant program?
Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in