2011-01-23, 18:48
Medlem
Stoner69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Det jag trodde du saknade var "Wii game manager", men du har tydligen det.

Jag har inte Wiiflow så jag kan inte svara direkt. Nej, du behöver inga "systemfiler" på hårddisken. Wii Game manager skall göra allt du behöver. Felet kan bero på flera saker. Alla hårddisktyper stöds inte av Wii t ex. Det kan även vara något med Wiiflow eller själva modden.

Vad fungerar och vad fungerar inte på din Wii? Har du testat t ex att använda Wii Game manager för att lägga ett spel på en USB-sticka istället för HDDn? Har du testat att installera ett av dina Originalspel på HDDn genom din Wii?

Det blir lättare att försöka hjälpa till om du berättar vad du testat, vad som fungerar, vad som inte fungerar osv. Kan du öppna wiiflow alls? Du skriver att det blir fel när du öppnar det, men det säger inte tillräckligt: kan du fortfarande använda wiiflow (menyn) trots att du inte kan se dina spel, eller crashar din Wii, eller blir du utkastad till Wiis huvudmeny?

Mer och tydligare info!

jag installerade usb loader istället nu, när först startade det så stog det nånting om att jag inte hade nån WbFS portion eller nåt, och att det kunde bli problem, tryckte ok och tänkte prova, nu kan jag se spelen iaf, men när jag startar dom, så hänger sig wiin sig bara och jag måste dra ut strömsladden för att kunna starta om det, börjar tro att det är hårddisken det är fel på eller att formateringen gick snett eller nåt, har provat installera wii sports på hårddisken men samma problem där, antar att det inte går att bränna till skiva? stog på wechips hemsida att nya wiis inte har den möjligheten men men.

sorry för jag inte svarat på 2 dagar har varrit bortrest
Citera
2011-01-23, 19:40
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkaninen
Hej!

Jag skulle vilja få kunna spela spel från extern hårddisk. I dagsläget är mitt Wii chippat sedan 2-3 år tillbaka och jag har också följt en gammal softmod-guide för länge sedan. Då installerade jag Bootmii och homebrew channel. Jag har version 4.3E.

Det sista som jag gjorde med mitt Wii var att installera wad installer och installerade diverse filer med den så att jag fick igång neogamma r8 som jag brukar använda och det funkar bra.

Jag blir helt vilse i alla guider och vet inte vad jag skall göra. Jag misstänker att jag riskerar att bricka skiten och jag bara följer en ny guide rakt av, alltså en som är avsedd för en som har ett helt omoddat wii.

Sedan så har jag också ett annat problem, nämligen att homebrew channel visas upp och ner vänt. Jag läste att det hade antagligen att göra med olika IOS-filer som jag moddade med hjälp av wad installer om jag minns rätt.

Nå väl vad kan man göra åt saken tror ni?

Det visade sig att jag hade version 4.1E och inte 4.3E. Antagligen så har jag nedgraderat tidigare. Jag har också lagt usb loader gx i apps-mappen och kan starta programmet därifrån. Jag har också cios-249 rev14 installerat sedan länge. Kommer detta att räcka för att starta spel från extern hårddisk eller måste jag installera annat också? Jag har ingen extern hårdisk att testa med för tillfället, skall snart köpa en.
Citera
2011-01-24, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Superkaninen
Det visade sig att jag hade version 4.1E och inte 4.3E. Antagligen så har jag nedgraderat tidigare. Jag har också lagt usb loader gx i apps-mappen och kan starta programmet därifrån. Jag har också cios-249 rev14 installerat sedan länge. Kommer detta att räcka för att starta spel från extern hårddisk eller måste jag installera annat också? Jag har ingen extern hårdisk att testa med för tillfället, skall snart köpa en.

Du är ju redan klar. Det enda som du behöver är en HD och ska du använda hela disken så kan du använda - WBFS manager. Jag använder det och bara ett spel har jävlats. Finns ett sätt att lägga spel direkt på disken men efter som detta funkar så ska man inte ändra på saker.
Citera
2011-01-24, 16:31
Medlem
Måste man ha i SD kortet även när man är klar med allt?
Citera
2011-01-24, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icoo
Måste man ha i SD kortet även när man är klar med allt?

ja där sparar man teman, filmomslag etc.. Inget som stör.

Edit- Filmomslag, menar spelomslag
Senast redigerad av 30rocks 2011-01-24 kl. 21:30.
Citera
2011-01-25, 17:38
Medlem
Okej. Mitt Wii är nu softmoddad med systemmeny 4.3E
Vill nu få in så man kan köra WAD spel i homebrew channel.
Testade några olika versioner men wadmanager dyker inte upp! Vilken version skall jag använda?
Citera
2011-01-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Okej. Mitt Wii är nu softmoddad med systemmeny 4.3E
Vill nu få in så man kan köra WAD spel i homebrew channel.
Testade några olika versioner men wadmanager dyker inte upp! Vilken version skall jag använda?

aah fick det att rulla nu.. Nu är det bara att skaffa en Wii classic controller eller gamecube HK.
Citera
2011-01-25, 19:41
Medlem
Så det är alltså inget tvång att ha i SD kortet?
Citera
2011-01-25, 23:14
Bannlyst
Citat:

Tvång - nej men du har ju alla appar på SD kortet.
Citera
2011-01-26, 05:40
Medlem
Citat:

Om du vill använda appar som emulatorer eller wadmanager (jag tankade hem quake och testade) så hamnar program på SD kortet i foldern <:SD/apps typ.
Citera
2011-01-26, 21:39
Medlem
Hårddisk till Wii

Vad skall man välja för extern hårddisk till Wii?

Är det smartare att ha en 3,5 med strömsladd än en 1,8 eller 2,5 som direkt tar ström från Wiiet?
Pallar Wiiet med det?
Citera
2011-01-26, 21:41
Medlem
http://www.kjell.com/content/templat...0000,106500000 Kan denna funka?
Borde väll gå att byta filsystem på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in