Citat:
Ursprungligen postat av wannabeee
Ok, kollade lite mer på det där så jag är uppdaterad nu. Tack!
Det här med "brickning" eller vad det kallas, behöver man bry sig om det vid softmod?
Sen i den här guiden som jag såg att någon postade i en annan tråd,
http://www.wiihacks.com/recommended-...d-any-wii.html stod det att man behövde en internetanslutning till sitt Wii, fungerar Wi-Fi då, eller ska man köra kabel?
Tack!
Det är just vid softmoddning du löper den största risken att bricka din Wii, så ja, det bör du bry dig om. Ta och läs på lite om Bootmii och att installera detta som boot2 kontra att installera det som IOS. Och så givetvis hur du gör en nandbackup mha Bootmii. Det är helt klart något du vill känna till innan du ger dig på att softmodda.
Är din Wii gammal nog för att du ska kunna installera Bootmii som boot2, och du gör en nandbackup innan du sätter igång med softmoddandet, så ska det till mycket för att du ska lyckas knulla din Wii såpass hårt att du inte kan styra upp det.
Och kom ihåg att den officiella 4.2-firmwareinstallern från Nintendo skriver över boot2 (och därmed också Bootmii om du installerar det innan du sätter igång med resten), så använd någon hackad variant. Tror den som gäller heter "Safe 4.2 installer" eller nåt sånt. Är inte säker på namnet, kör fortfarande 4.1 på min Wii då jag skiter totalt i shopchannel, och 4.2 inte tillför något användbart.
Och ja, det går bra med en wifianslutning. Frågan är snarare om det funkar med en trådad