2012-12-14, 07:30
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Ska göra mitt bästa!
Har du ett Wii som du softmoddat? Laddar du ner PAL eller NTSC? Verkar förövrigt vara en dödende konsol, spelmässigt. Pirate bay som gäller?
Japp! Laddar ned både PAL och NTSC, vilket fungerar jättebra, man kan dock behöva ändra hur vissa av spelen ska spelas upp; NTSC 50, PAL 60 osv.

Även om det är blekt med nya titlar så kan man ändå få ihop ett rejält gäng med spel, både Wii och Gamecube. Men den fungerar även jättebra som emulator. Själv har jag fyllt hårddisken med roms från NES, SNES, Mega Drive, Master System, PC engine, NeoGeo, Game Boy, GBC, GBA, Atari Lynx och Wonderswan.

Jag laddar ned det mesta från BitGamer, där kan man hitta det mesta.
Citat:
Ursprungligen postat av amethystlilly
Hej !

Jag har homebrew på mitt wii. Idag vill jag komma in till Wii shop och köpa wii points, men det stod att Wii ska uppdateras. Får jag uppdateras elr måste man avinstallera homebrew först?

Tack !
Uppdatera inte! Om du uppdaterar via Nintendo så lär ditt Wii bricka, vilket innebär att det blir oanvändbart.

Du kan däremot uppdatera Wii Shop Channel manuellt med hjälp av appen Multi-Mod Manager 13.4. Här finns en steg-för-steg guide om hur du bär dig åt.
http://www.wiihacks.com/general-wii-...dated-v21.html
Citera
2012-12-14, 10:09
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Japp! Laddar ned både PAL och NTSC, vilket fungerar jättebra, man kan dock behöva ändra hur vissa av spelen ska spelas upp; NTSC 50, PAL 60 osv.

Även om det är blekt med nya titlar så kan man ändå få ihop ett rejält gäng med spel, både Wii och Gamecube. Men den fungerar även jättebra som emulator. Själv har jag fyllt hårddisken med roms från NES, SNES, Mega Drive, Master System, PC engine, NeoGeo, Game Boy, GBC, GBA, Atari Lynx och Wonderswan.

Uppdatera inte! Om du uppdaterar via Nintendo så lär ditt Wii bricka, vilket innebär att det blir oanvändbart.

Du kan däremot uppdatera Wii Shop Channel manuellt med hjälp av appen Multi-Mod Manager 13.4. Här finns en steg-för-steg guide om hur du bär dig åt.

Ok tack!

Ska man ens ha sitt wii uppkopplad mot internet? med tanke på vad som händer om man uppdaterar den.
Citera
2012-12-14, 13:30
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ok tack!

Ska man ens ha sitt wii uppkopplad mot internet? med tanke på vad som händer om man uppdaterar den.
Jadå det är inga problem. Genom Priiloader så kan man välja att stänga av uppdateringar från Nintendo som kommer via Internet och skiva. Mycket av ens homebrew kan dessutom uppdateras via Internet, vilket är väldigt smidigt. Att spela online är inga problem heller.
Citera
2012-12-14, 17:32
Medlem
Tjena! Tänkte softmodda mitt Wii av version 4.3E. Någon som vet om någon form av softmodd som går att installera med USB-minne? De enda jag hittar kräver SD-kort, och har ingen grej som gör att mitt SD-kort är i storlek av porten på mitt Wii.

Någon som kan hjälpa?
Citera
2012-12-14, 18:07
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidMittAtari
Tjena! Tänkte softmodda mitt Wii av version 4.3E. Någon som vet om någon form av softmodd som går att installera med USB-minne? De enda jag hittar kräver SD-kort, och har ingen grej som gör att mitt SD-kort är i storlek av porten på mitt Wii.

Någon som kan hjälpa?
Ett SD-kort är ett måste, men dom är ju inte så farligt dyra. Jag skulle rekommendera ett SD-micro med medföljande SD-adapter här:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...2gb_sd_adapter
Citera
2012-12-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ett SD-kort är ett måste, men dom är ju inte så farligt dyra. Jag skulle rekommendera ett SD-micro med medföljande SD-adapter här:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...2gb_sd_adapter
Tackar tackar, blir att beställa en sån då!

Du råkar inte veta om man kan använda en Wii classic controller i Wii menyn och sådär? Köper en sån också isåfall. Stör mig på att man måste ha batteri till Wiimoten.
Citera
2012-12-15, 00:22
Medlem
Citat:

hej igen!
Tack så mycket.

Men jag har inte den här "Multi-Mod Manager 13.4" i Homebrew nu, och det var min kille som fixat HBC för mig för ett år sen så jag har egentligen inte riktigt koll på det.

Jag hittar dock "Multi-Mod Manager 13.4" på nätet, är det bara lägga den i SD kortet?
Försökte launch BootMii , då fick jag svart skärmen på TV..... Hjälp!
Citera
2012-12-15, 23:18
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amethystlilly
hej igen!
Tack så mycket.

Men jag har inte den här "Multi-Mod Manager 13.4" i Homebrew nu, och det var min kille som fixat HBC för mig för ett år sen så jag har egentligen inte riktigt koll på det.

Jag hittar dock "Multi-Mod Manager 13.4" på nätet, är det bara lägga den i SD kortet?
Försökte launch BootMii , då fick jag svart skärmen på TV..... Hjälp!
Multi-Mod Manager laddar du ned här. Extrahera filerna och lägg dom på ditt SD-kort i mappen apps.
Det borde se ut såhär:
SD:/apps/MMM/boot.dol
SD:/apps/MMM/icon.png
SD:/apps/MMM/meta.xml

Starta sedan via Homebrew Channel.

Kanske har BootMii inte installerats korrekt. Du kan testa installera om BootMii via HackMii Installer. Du kan läsa mer om det här.
http://bootmii.org/
Citera
2012-12-16, 12:36
Medlem
Citat:
Multi-Mod Manager laddar du ned här. Extrahera filerna och lägg dom på ditt SD-kort i mappen apps.
Det borde se ut såhär:
SD:/apps/MMM/boot.dol
SD:/apps/MMM/icon.png
SD:/apps/MMM/meta.xml

Starta sedan via Homebrew Channel.

Kanske har BootMii inte installerats korrekt. Du kan testa installera om BootMii via HackMii Installer. Du kan läsa mer om det här.
http://bootmii.org/

Grymt! Nu funkar Wii Tack för hjälpen!
Citera
2012-12-19, 16:12
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Jadå det är inga problem. Genom Priiloader så kan man välja att stänga av uppdateringar från Nintendo som kommer via Internet och skiva. Mycket av ens homebrew kan dessutom uppdateras via Internet, vilket är väldigt smidigt. Att spela online är inga problem heller.

Hej!

Nu har jag äntligen gjort det! Tror jag, eftersom det inte fungerar riktigt.
Följde guiden på wiihacks. Har lyckats öppna USB Loader GX. Men får inte fram några spel/filer/mappar alls. Provade två gånger- första gången var det blankt, andra gången så fick jag upp antal ledigt GB och totala gb på hårddisken.

Har kollat på wiihacks och denna hårddisk verkar fungera då den är listad som "working". Filen jag la över vad .wbfs.

Vad gör jag för fel? stod inget på wiihack efter att man skulle lägga över dem på sd-kortet.

En annan fråga, det stod att det fanns jättemånga appar därute. Någon du eller ni kan rekommendera?

Tack för hjälpen!
Citera
2012-12-23, 10:26
Medlem
Carburators avatar
Hej!

Har precis lagt in homebrew chanel på mitt wii det gick hur smidigt som helst.

Nu har jag tankat ner ett spel ifrån TPB för att testa hur man gör, men blir inte
klok alls på vad man skall göra efter att man lagt in spelet på HDD läste något om
att man skulle skapa en mapp som heter apps men vad skall man ha i den mappen?
Citera
2012-12-23, 12:22
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Hej!

Nu har jag äntligen gjort det! Tror jag, eftersom det inte fungerar riktigt.
Följde guiden på wiihacks. Har lyckats öppna USB Loader GX. Men får inte fram några spel/filer/mappar alls. Provade två gånger- första gången var det blankt, andra gången så fick jag upp antal ledigt GB och totala gb på hårddisken.

Har kollat på wiihacks och denna hårddisk verkar fungera då den är listad som "working". Filen jag la över vad .wbfs.

Citat:
Ursprungligen postat av Carburator
Hej!

Har precis lagt in homebrew chanel på mitt wii det gick hur smidigt som helst.

Nu har jag tankat ner ett spel ifrån TPB för att testa hur man gör, men blir inte
klok alls på vad man skall göra efter att man lagt in spelet på HDD läste något om
att man skulle skapa en mapp som heter apps men vad skall man ha i den mappen?
Ni kan använda programmet wiibackupmanager för att lägga över spelen till era hårddiskar. Tänk på att hårddisken måste vara formaterad i antingen FAT32 med klusterstorlek 32KB, eller i WBFS-format. Wiibackupmanager kan formatera hårddisken åt er. FAT32 kan vara att föredra om ni planerar att spela annat än bara Wii-spel, exempelvis Gamecube eller diverse roms.

Om hårddisken är formaterad som FAT32 så ska wbfs-filer läggas i en mapp kallad wbfs i roten, Wiibackupmanager fixar detta också.

Angående apps; det är mappen där du lägger dina appar helt enkelt, som du sedan startar via Homebrew Channel, exempelvis emulatorer.
SD:/apps/"Här lägger du dina appar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in