Citat:

Ursprungligen postat av JoffaJaffer

Ska göra mitt bästa!  

Har du ett Wii som du softmoddat? Laddar du ner PAL eller NTSC? Verkar förövrigt vara en dödende konsol, spelmässigt. 

Pirate bay som gäller?

Japp! Laddar ned både PAL och NTSC, vilket fungerar jättebra, man kan dock behöva ändra hur vissa av spelen ska spelas upp; NTSC 50, PAL 60 osv.
Även om det är blekt med nya titlar så kan man ändå få ihop ett rejält gäng med spel, både Wii och Gamecube. Men den fungerar även jättebra som emulator. Själv har jag fyllt hårddisken med roms från NES, SNES, Mega Drive, Master System, PC engine, NeoGeo, Game Boy, GBC, GBA, Atari Lynx och Wonderswan.
Jag laddar ned det mesta från BitGamer, där kan man hitta det mesta.
	Citat:

Ursprungligen postat av amethystlilly

Hej !
Jag har homebrew på mitt wii. Idag vill jag komma in till Wii shop och köpa wii points, men det stod att Wii ska uppdateras. Får jag uppdateras elr måste man avinstallera homebrew först?
Tack !

Uppdatera inte! Om du uppdaterar via Nintendo så lär ditt Wii bricka, vilket innebär att det blir oanvändbart.
Du kan däremot uppdatera Wii Shop Channel manuellt med hjälp av appen Multi-Mod Manager 13.4. Här finns en steg-för-steg guide om hur du bär dig åt.
http://www.wiihacks.com/general-wii-...dated-v21.html