* Det är ett Computer Adaptive Test (CAT), du skriver på datorn ("kryssfrågor") och sedan blir det - kort sagt - svårare ju mer du svarar rätt och vice versa. På Analytical Writing delen av testet skriver man, givetvis, ned sina svar i en uppsats.
* Personligen tycker jag att man ska börja plugga i två-tre månader innan testet. Visst, du kan börja ögna igenom typ grammatik och matematikböckerna nu för en lätt uppfräschning men kan våga påstå att du aldrig kommer hålla tempo uppe och du kommer förlora motivationen om du kör igång hårt redan nu. Börjar du två-tre månader har du dels tillräckligt med tid för att maximera ditt resultat, och dels blir det en hälsosam mix av morot och piska.
Min åsikt!
Ser ut som att det är bäst att beställa böckerna redan nu och läsa stegvis. Rekommenderar även du Manhattan GMAT´s?
Visst är GMAT provet meriterande även om nu skolan har det som ett krav?
Tittade genom ett exempelprov nyss och det här testet verkar vara en kul utmaning. Ska börja plugga till civ. ing. nu till hösten i Lund. Har jag någon nytta av att plugga in ett bra gmat? Kan man exempelvis ha nytta av testet om man söker ett internship?
Tittade genom ett exempelprov nyss och det här testet verkar vara en kul utmaning. Ska börja plugga till civ. ing. nu till hösten i Lund. Har jag någon nytta av att plugga in ett bra gmat? Kan man exempelvis ha nytta av testet om man söker ett internship?
Nja, det klart att ett superresultat på gmat visar att du är bright men har svårt att se att det skulle vara någon jättemerit. Kan väl jämföras lite med ett bra högskoleprov, alla kan se att du inte är dum men inte så mycket mer än så. Om du nu ska börja till hösten kommer du ju ha minst fem år innan du går ut, eftersom ett gmat bara räcker fem år kommer du inte kunna använda det om du vill söka en mba i framtiden.
Nja, det klart att ett superresultat på gmat visar att du är bright men har svårt att se att det skulle vara någon jättemerit. Kan väl jämföras lite med ett bra högskoleprov, alla kan se att du inte är dum men inte så mycket mer än så. Om du nu ska börja till hösten kommer du ju ha minst fem år innan du går ut, eftersom ett gmat bara räcker fem år kommer du inte kunna använda det om du vill söka en mba i framtiden.
och nej, att plugga gmat är inte roligt
Han kan ju välja att gå ut om tre år och läsa sin master annorstädes, eller hur?
Gjorde precis ett "övningsprov" genom GMATprep för första gången, fick 540p, aldrig sett ett sånt här prov förrut och har inte pluggat ett jota.
Resultatet såg ut som följer:
Quantitative 32
Verbal 31
Integrated reasoning 4
Jag siktar på att få nånstans vid 630-660 innan året är slut, vad tror ni om mina chanser och hur mycket arbete handlar det om för att ta mig dit?
Gmat prep visar ett poäng som ger bra riktlinjer om vilket poäng dom kommer ligga vid på provdagen. Vad som krävs i pluggväg har jag dock ingen aning om.
Gjorde precis ett "övningsprov" genom GMATprep för första gången, fick 540p, aldrig sett ett sånt här prov förrut och har inte pluggat ett jota.
Resultatet såg ut som följer:
Quantitative 32
Verbal 31
Integrated reasoning 4
Jag siktar på att få nånstans vid 630-660 innan året är slut, vad tror ni om mina chanser och hur mycket arbete handlar det om för att ta mig dit?
Det är inte alls omöjligt. Du fick ju ett helt okej verbal för att vara första gången så förutsatt att du kände dig relativt säker på den delen så är det bara sätta igång med quant så har du Q.45 om en månad.