2007-01-19, 14:16
Medlem
Capones avatar
Monster Magnet är väl så stora att du inte bör ha missat dem va?
Citera
2007-01-19, 14:18
Medlem
felstavadds avatar
Är lite osäker på din exakta smak men Social Distortion är ju ett gott gammalt punkrock band som är värt att kolla upp om du inte gjort det. I första hand "White light, white heat"- skivan är väl den jag tycker är bäst samt "Somewhere betwen heaven and hell".

EDIT: såg att dom fanns på CDON för 69 resp 79 spänn, det mina vänner är ett fynd om ni nu fortfarande köper cd.
Citera
2007-01-19, 14:25
Medlem
Moonwalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Monster Magnet är väl så stora att du inte bör ha missat dem va?

Har missat dem, men har (eventuellt felaktigt) uppfattat dem som over gransen till hardrock? Inget fel i det givetvis, men det brukar sallan vara sa utpraglat tokmelodiost som t.ex. Hell Song? Tack for tipset hur som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Är lite osäker på din exakta smak men Social Distortion är ju ett gott gammalt punkrock band som är värt att kolla upp om du inte gjort det. I första hand "White light, white heat"- skivan är väl den jag tycker är bäst samt "Somewhere betwen heaven and hell".

EDIT: såg att dom fanns på CDON för 69 resp 79 spänn, det mina vänner är ett fynd om ni nu fortfarande köper cd.

Har hort talas om dem, men inte lyssnat in mig. Tack for tipset. Som sagt, tokmelodiost men fortfarande punkigt ar val en mer exakt beskrivning av min smak.
Citera
2007-01-19, 14:28
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd

Det första jag hörde när jag kom in på en krog igår var social distortion xD
Kommer inte ihåg vilken låt, bara att det var någon av dom nyare och att jag blev glad som fan
Citera
2007-01-19, 14:44
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Det första jag hörde när jag kom in på en krog igår var social distortion xD
Kommer inte ihåg vilken låt, bara att det var någon av dom nyare och att jag blev glad som fan

Pröva också Social Distortions senaste album, samt banden Far from Finished och The Briggs.
Citera
2007-01-19, 14:46
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonwalk
Har missat dem, men har (eventuellt felaktigt) uppfattat dem som over gransen till hardrock? Inget fel i det givetvis, men det brukar sallan vara sa utpraglat tokmelodiost som t.ex. Hell Song? Tack for tipset hur som helst.

Nja, jag skulle inte kalla Monster Magnet för hårdrock. Snarare lutar de mer åt stoner-hållet tycker jag, typ Fu Manchu, fast de är tyngre och hårdare.

Det är visserligen inte riktigt samma sak som de band du nämner, men kolla upp t.ex "Powertrip" och "Tractor".
Citera
2007-01-19, 15:00
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Nja, jag skulle inte kalla Monster Magnet för hårdrock. Snarare lutar de mer åt stoner-hållet tycker jag, typ Fu Manchu, fast de är tyngre och hårdare.

Det är visserligen inte riktigt samma sak som de band du nämner, men kolla upp t.ex "Powertrip" och "Tractor".

Deras cover på "kick out the jams" är jävligt bra med.
Citera
2007-01-20, 11:30
Medlem
Novotels avatar
Jag söker musik som påminner om Kent. Svenska och utländska tips godtages. Coldplay undanbedes då jag redan lysstnar på dem.

MVH
Novotel
Citera
2007-01-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotel
Jag söker musik som påminner om Kent. Svenska och utländska tips godtages. Coldplay undanbedes då jag redan lysstnar på dem.

MVH
Novotel

Placebo kanske?
Citera
2007-01-20, 17:50
Medlem
Novotels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungdenknege
Placebo kanske?

Visst finns det en viss likhet. Tyvärr lysstnar jag redan på dem. Några fler förslag?
Citera
2007-01-20, 18:15
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotel

MVH
Novotel

Jag kan vara helt ute och cykla, jag lyssnar inte på den här typen av musik (jag lyssnar på bra musik ), men är inte Broder Daniel nåt liknande?
Citera
2007-01-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Jag kan vara helt ute och cykla, jag lyssnar inte på den här typen av musik (jag lyssnar på bra musik ), men är inte Broder Daniel nåt liknande?

Kent, Broder Daniel och till viss del Håkan Hellström har fått en väldigt ambivalent status bland indiekids. Alla lyssnade på dem i fjorton-femton-års åldern, grät och skar sig i armarna. Långsamt växte folk ifrån dem, och började strax hata dem eftersom låtarna påminde om allt det de inte längre kände.. Att spela någon av deras stora låtar ute är idag ett säkert sätt att få x käftsmällar av den hyfsat nyktra publiken och patetiskt tårögd fylledans av resten =)

Musikaliskt tycker jag nog inte BD och Kent liknar varandra särskilt mycket, men de utstrålar väl lite samma uppgivna tonårsdesperation. Prova Whirlwind, I'll be gone och Underground, och sky allt från Cruel Town som pesten (imho såklart)

EDIT: Fast du lyssnar säkert på dem redan =)

EDIT2: Headlights som ligger på Polyvinyl är inte helt olikt musikaliskt och dessutom väldigt sköna. Prova låten TV t.ex.: http://www.polyvinylrecords.com/media/prc-117-02.mp3 Gjort helt med datorer, men låter inte alls så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in