Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Jag kan vara helt ute och cykla, jag lyssnar inte på den här typen av musik (jag lyssnar på bra musik

), men är inte Broder Daniel nåt liknande?
Kent, Broder Daniel och till viss del Håkan Hellström har fått en väldigt ambivalent status bland indiekids. Alla lyssnade på dem i fjorton-femton-års åldern, grät och skar sig i armarna. Långsamt växte folk ifrån dem, och började strax hata dem eftersom låtarna påminde om allt det de inte längre kände.. Att spela någon av deras stora låtar ute är idag ett säkert sätt att få x käftsmällar av den hyfsat nyktra publiken och patetiskt tårögd fylledans av resten =)
Musikaliskt tycker jag nog inte BD och Kent liknar varandra särskilt mycket, men de utstrålar väl lite samma uppgivna tonårsdesperation. Prova Whirlwind, I'll be gone och Underground, och sky allt från Cruel Town som pesten (imho såklart)
EDIT: Fast du lyssnar säkert på dem redan =)
EDIT2: Headlights som ligger på Polyvinyl är inte helt olikt musikaliskt och dessutom väldigt sköna. Prova låten TV t.ex.:
http://www.polyvinylrecords.com/media/prc-117-02.mp3 Gjort helt med datorer, men låter inte alls så