2007-01-17, 20:36
Medlem
DevilDists avatar
Tips på liknande VocalTrance remixar

Har fastnat en del för de remixar som Steve Murano har gjort åt, t.ex:
Boogie Pimps - Someone To Love
Dark Monks - Insane
Kirsty Hawkshaw - Fine Day

Så jag skulle uppskatta tips på liknande låtar/mixar - där de verkligen använde de vokala samplingarna fullt ut och skruvar till det ordentligt
Citera
2007-01-17, 23:16
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Mjaha? Visst, det är inte direkt samma stil som dom han nämnde, men jag tror helt klart att han skulle kunna uppskatta dom ändå.
Dom kanske inte är så jävla psykadeliska efter närmare eftertanka, men jag rekommenderar dom ändå.

Jag tänkte från början nämna Cult of Luna, Isis, Neurosis, Callisto mfl också, men sen kom jag på att det kanske var lite väl annorlunda..
Nu har jag lyssnat lite smått på de artister du nämnde och tänkte kommentera dem.

Red Sparowes och Khoma tyckte jag påminde lite för mycket om Isis och Neurosis, vilket inte riktigt var det jag letade efter, dock var Red Sparowes väldigt bra.

Grails och Mono låg närmare det jag sökte efter, även om Grails var lite för jazzigt ibland, låten Stray Dog var en favorit. Mono å sin sida spelade mycket noise, de låtar som inte var noise var å andra sidan väldigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av kungdenknege
Radiohead, för fan, lyssna på Radiohead. OK Computer eller The Bends är bra skivor att börja med. Vidare kanske Bright Eyes kan platsa, om det inte är för mycket tonårsångest. Elliot Smith också, lite 'vuxnare' men ångestdeprimerande så det heter duga.. Själv tog han ju livet av sig. Funkar tjejer med ångest? PJ Harvey kanske? Fast hon är nog mest jävligt arg..
Radiohead lyssnar jag redan på, samma sak med Elliot Smith och ingen av dem känns särskilt psykedelisk. Bright Eyes ska jag kolla upp men PJ Harvey känns, som du säger, mest arg.

Det känns som att de blivit för mycket fokus på deprimerande, sådana skivor har jag tonvis av... Det är just den här twisten att det samtidigt ska vara psykedeliskt och flummigt som gör det så svårt. Det jag söker är kanske lite som Shpongle, fast spelat med "vanliga" instrument och väldigt deprimerande.

Kom på att jag kan ladda upp två andra låtar* av JF som är ganska nära det jag vill ha så att ni får lite mer att gå efter. De är dock varken lika flummiga eller deprimerande som det jag letar efter helst ska vara.

http://rapidshare.com/files/12161511/09_With_Love.mp3
http://rapidshare.com/files/12162639...ture_Falls.mp3

*Pga reglerna kan jag inte ladda upp de låtar som jag nämnde i originalposten, dessa låtar å andra sidan, kan man ladda ner gratis från JF's hemsida (tillsammans med resten av den plattan) så jag antar att det är okej för mig att lägga upp dem såhär.

Sedan kan jag väl nämna att jag känner mig som en gnällig kärring då jag skriver det här, ingenting är gott nog... Förhoppningsvis kan jag väl i framtiden hjälpa Er eller någon annan då de behöver hjälp med att hitta musik.
Citera
2007-01-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Nu har jag lyssnat lite smått på de artister du nämnde och tänkte kommentera dem.

Red Sparowes och Khoma tyckte jag påminde lite för mycket om Isis och Neurosis, vilket inte riktigt var det jag letade efter, dock var Red Sparowes väldigt bra.

Grails och Mono låg närmare det jag sökte efter, även om Grails var lite för jazzigt ibland, låten Stray Dog var en favorit. Mono å sin sida spelade mycket noise, de låtar som inte var noise var å andra sidan väldigt bra.

Radiohead lyssnar jag redan på, samma sak med Elliot Smith och ingen av dem känns särskilt psykedelisk. Bright Eyes ska jag kolla upp men PJ Harvey känns, som du säger, mest arg.

Det känns som att de blivit för mycket fokus på deprimerande, sådana skivor har jag tonvis av... Det är just den här twisten att det samtidigt ska vara psykedeliskt och flummigt som gör det så svårt. Det jag söker är kanske lite som Shpongle, fast spelat med "vanliga" instrument och väldigt deprimerande.

Kom på att jag kan ladda upp två andra låtar* av JF som är ganska nära det jag vill ha så att ni får lite mer att gå efter. De är dock varken lika flummiga eller deprimerande som det jag letar efter helst ska vara.

http://rapidshare.com/files/12161511/09_With_Love.mp3
http://rapidshare.com/files/12162639...ture_Falls.mp3

*Pga reglerna kan jag inte ladda upp de låtar som jag nämnde i originalposten, dessa låtar å andra sidan, kan man ladda ner gratis från JF's hemsida (tillsammans med resten av den plattan) så jag antar att det är okej för mig att lägga upp dem såhär.

Sedan kan jag väl nämna att jag känner mig som en gnällig kärring då jag skriver det här, ingenting är gott nog... Förhoppningsvis kan jag väl i framtiden hjälpa Er eller någon annan då de behöver hjälp med att hitta musik.

Nämen vaf*n Nytt försök då, Jackie-O Motherfucker? Neråt, ofta instrumentalt och definitivt tillräckligt skumt för att kunna kallas psykedeliskt. Skivan Flags of the Sacred Harp är bra att börja med. I ärlighetens namn kan jag dock inte påstå att det musikaliskt låter väldigt likt låtarna du länkade till, även om de ger mig samma känsla och "lyssningsupplevelse".

EDIT: Förresten, kolla upp 65daysofstatic också, tror du hade gillat dem.
Citera
2007-01-18, 03:10
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungdenknege
Nämen vaf*n Nytt försök då, Jackie-O Motherfucker? Neråt, ofta instrumentalt och definitivt tillräckligt skumt för att kunna kallas psykedeliskt. Skivan Flags of the Sacred Harp är bra att börja med. I ärlighetens namn kan jag dock inte påstå att det musikaliskt låter väldigt likt låtarna du länkade till, även om de ger mig samma känsla och "lyssningsupplevelse".

EDIT: Förresten, kolla upp 65daysofstatic också, tror du hade gillat dem.
Jackie-O Motherfucker var lite svåra att få något grepp om då det inte fanns mycket man kunde lyssna på, ingen hemsida eller myspace, nästan inget på youtube osv.. Men det jag lyckades hitta gillade jag och det var nog på pricken det jag letade efter, verkar riktigt bra!

65daysofstatic hade en bra hemsida där man kunde lyssna på väldigt många låtar. Det var lite för "hårt" för att passa in på det jag sökte men det var helt sinnessjukt bra och deras två plattor är givna köp för mig. Riktigt bra att du ändrade ditt inlägg och tipsade om dem, tack som fan!
Citera
2007-01-18, 04:10
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baseball
Jag vill ha tips på band liknande Strike anywhere, och senare propagandhi.
hårt, snabbt och jävligt bra melodier och sköna skrik...
hit me up.
Testa Against All Authority, Didjits och kanske Leftover Crack.
Citera
2007-01-18, 13:15
Medlem
Corvs avatar
Aquabot < Kanske att du uppskattar dom två Neurosis-sångarnas olika soloprojekt?
Psykadeliskt skulle jag inte kalla det för, men skumt är det iaf
Leta efter Scott Kelly och Steve Von Till..
Vet inte riktigt om dom är så deppiga, men Porcupine Tree gör iaf bra psykadelisk musik.
Citera
2007-01-18, 16:22
Medlem
trewqs avatar
Grindcore i stil med Rotten Sound sökes!

Skulle gärna ta emot förslag på bra och nyare grindcore i stil med Rotten Sound, Deathbound, Gadget, Splitter, Grindnecks, Phobia, Drugs of Faith, Pig Destroyer, Brodequin, Liturgy och Foetopsy.
Citera
2007-01-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Jackie-O Motherfucker var lite svåra att få något grepp om då det inte fanns mycket man kunde lyssna på, ingen hemsida eller myspace, nästan inget på youtube osv.. Men det jag lyckades hitta gillade jag och det var nog på pricken det jag letade efter, verkar riktigt bra!

65daysofstatic hade en bra hemsida där man kunde lyssna på väldigt många låtar. Det var lite för "hårt" för att passa in på det jag sökte men det var helt sinnessjukt bra och deras två plattor är givna köp för mig. Riktigt bra att du ändrade ditt inlägg och tipsade om dem, tack som fan!

Bara skoj att hjälpa till =) Ett tips är att tanka med Soulseek, där finns _allt_.

Nu får ni hjälpa mig! Jag är ute efter dansmusik, gärna elektronisk, men absolut inte standard dunkadunkalåtalikadantremixskit á la Disco Belle eller Axwell-prylar som inte är mycket mer än en enda ton som de drar genom den där äckliga "pulskompressorn" tillsammans med en ful blond tjej som skriker lite då&då. Jag vill ha massor med melodi, utstrålning och originalitet, och så vill jag såklart att det ska vara dansant som satan =)

Två bra exempel jag kommer på såhär på rak arm är Justice's sönderspelade remake av Simian's We Are Friends ( http://www.youtube.com/watch?v=6zo1-XlazvY ) och Thieves Like Us' inte fullt lika sönderspelade Drugs In My Body ( http://www.youtube.com/watch?v=ArQCkbP07Ao ).

Alla förslag mottages tacksamt!
Citera
2007-01-18, 20:56
Medlem
Snake_s avatar
Skulle vilja ha tag på en liknande låt eller typ samma stil som låten:
Dj mangoo - Eurodancer

Något som har nåt tips?

Även nån liknande låt som Skydive (Freefall) med Jan Johnston.
Gärna med hon som sjunger.
Citera
2007-01-18, 22:08
Medlem
Schnauzers avatar
Är sugen på lite musik som påminner om LOK. Har lyssnat mig trött på skivorna "Naken, blästrad & skitsur" och "Ut ur diskot och in i verkligheten". Skulle uppskatta musik i den stilen. Råa riff, aggressiva låtar. Helst på svenska och med lite "speciella" texter.
Citera
2007-01-18, 22:12
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Är sugen på lite musik som påminner om LOK. Har lyssnat mig trött på skivorna "Naken, blästrad & skitsur" och "Ut ur diskot och in i verkligheten". Skulle uppskatta musik i den stilen. Råa riff, aggressiva låtar. Helst på svenska och med lite "speciella" texter.

En i tidigare tråd tipsades det om LOK sångarens nya projekt Lillasyster som skulle vara liknande LOK musikmässigt. Kanske värt att kolla upp.
Citera
2007-01-19, 14:13
Medlem
Moonwalks avatar
Melodios amerikansk rock?

Jo, det ar sa att jag har gatt och karat ner mig ganska sa rejalt i den nagra ar gamla skatepunkdangan "The Hell Song" med Sum 41. Och da jag ar mindre bevandrad inom den amerikanska rockscenen, Ramones och vissa andra storre artister/band undantagna, sa undrar jag nu om det finns fler liknande guldkorn att inhamta fran over there?

Soundmassigt: tank "Hell Song" och Green Days "Holiday". Feta melodiosa gitarrer, bra drag pa trumsetet och garna en skont drygkaxig sangare.

Och alla ironiker, jag har mycket annat pa poden ocksa, so please help me out on this one
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in