2005-12-21, 20:38
Bannlyst
Porcupine Tree är grymma.
Citera
2005-12-21, 20:58
Medlem
Bullsquids avatar
ok..
nån spec låt/album du rekomenderar?
Citera
2005-12-21, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
ok..
nån spec låt/album du rekomenderar?

In Absentia och deras senaste Deadwing.
Citera
2005-12-22, 17:49
Medlem
Berberines avatar
Múm från Island är bra. Fixa skivorna Loksins Erum Vid Engin & Summer makes good till att börja med.
Om du gillar Sigur Rós så har de som spelar fiolerna där ett eget band som heter Amina, de har släppt en EP som heter Animamina som är schysst.
Efterklangs skiva - Tripper är också helt ok.
Labraford har också gjort en del låtar som har liknande magisk drömstämning som Sigur.
Testa även Mazzy stars album - So tonight I might se
Och Mew's skiva -Frengers

Personligen gillar jag Anna Ternheims skiva - somebody oputside just nu, som också kan räknas som Melodisk poprock.

En annan personlig favorit är såklart Radiohead. Har rätt mycket gemensamt med både Kent o coldplay, iaf skivan hangesta Hill. Om du inte redan bestämt dig för vad du tycker om dem så kan du ju testa skivan Ok Computer som är bland de bättre.

Turin Brakes har också släppt en bra skiva som heter Ether Song, har en hel del gemensamt med både Coldplays parachutes och Radioheads OK comp.

Yo La Tengo är, enligt mig, som en blandning av Belle & Sebastian och Sigur. Testa skivorna Summer sun & then nothing turned itself inside-out.

Kommer inte på något mer just nu, men hoppas något kan vara till glädje!
Citera
2005-12-22, 22:36
Medlem
morphes avatar
www.pandora.com
Citera
2006-03-11, 12:08
Medlem
Hullabaloo87s avatar
Söker Sabbath-liknande musik

Hej, är sugen på lite ny musik men vet inte vad jag ska "skaffa". Är ute efter samma känsla som jag får av Black Sabbath, hårdrock med denna 70-tals känslan, kan vara gammla band eller nya, helt ok, bara det inte är metal för jag är inte ute efter det, sen att metal e bra det är en anna sak.. tack
Citera
2006-03-11, 12:58
Medlem
Led Zeppelin
Deep Purple

Klassiska svar
Citera
2006-03-11, 13:00
Medlem
micaeles avatar
Surfa in på http://www.pandora.com , där hittar man alltid skön musik som liknar det man tycker om.
Citera
2006-03-11, 13:07
Medlem
Hullabaloo87s avatar
tackar =D ja deep purple och zeppelin är jag redan på G med, älskar sån musik, sen lyssnar jag nu på Tool som jag tycker har rätt mycket liknelser av sabbath fast på en modern-nivå..
Citera
2006-03-11, 13:45
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hullabaloo87
tackar =D ja deep purple och zeppelin är jag redan på G med, älskar sån musik, sen lyssnar jag nu på Tool som jag tycker har rätt mycket liknelser av sabbath fast på en modern-nivå..

Cathedral
Spiritual Beggars
Kyuss
Masters of Reality
Citera
2006-03-11, 14:20
Medlem
Spansk reggae som manu chao?

Någon som kan tipsa om spansk reggae/manu chao musik.
Alltså en sorts reggae med t ex clandestino takter eller diverse spanska inriktningar som manu chao har med i de flesta låtar han gör, t ex "por dondre saldra el sol" - "cahi en la trampa"-"clandestino" och "La primavera"....
I "Clandestino" märker man dem spanska influenserna och gamla melodierna märkbart..spola låten till 1.35 så spelar han en sådan gammal spansk melodi.
Citera
2006-03-11, 16:09
Medlem
Testa Budgie - In For The Kill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här