Såhär i påsktider så letar jag efter påskmusik. Jag sökte på google, men det var dåligt med sånt. Det verkar inte vara riktigt lika poppis som julmusik helt enkelt. Dock hittade jag faktiskt en torrent på piratbukten, som heter "Påsklåtar" med 9 spår. Men det var det enda jag kunde få tag i.
Så nu söker jag mig till denna tråd, för att höra mig för om någon här vet om det finns några låtar som handlar om påsken? Jag är öppet för alla typer av genrer och artister osv. Ju större mix desto bättre. Allt om påsken är välkommet.
Jag undrar vad trudelutten de brukar spela i "Äntligen Morgon" med Adam&Gry kommer i från för låt. Den går... Du du du du, du du du du... Svårt att förklara, men. De brukar spela den när de kommer tillbaka från en låt eller reklam.
Söker lite ny, fräsch musik till skItPoden, skall nämligen ut och resa och har inget att lyssna på. Jagar lite tyngre grejer då jag snöat in mig på ambient och all möjlig indierock på sistone och behöver ett ombyte. Är dock väldigt selektiv när det gäller death och black metal m.m. Har hört betydligt mer jag ogillar än jag uppskattar. Följande material har jag dock uppskattat mycket:
Hittade nyligen en gammal Immortal-platta som jag verkligen uppskattade en gång i tiden. Spåren Damned In Black och The Darkness That Embrace Me är precis i bollparken.
*Inrage - Gift To Restore
*Tristania - Angina
*Altar
*Bolt Thrower - Inside The Wire
*Det mesta av In Flames, Dark Tranquility och Before The Dawn.
*Cradle Of Filth - Lord Abortion
*Dimmu Borgir - Mourning Palace
*Arch Enemy
*Kreator - Violent Revolution
*Entombed - Morning Star
*Arise
*Lake Of Tears - Black Brick Road
*Witchery - Omens
Okej, det där var det mesta. Melodiöst och inte alltför tungt/snabbt med andra ord. Rekommendationer i PM är mycket uppskattade.
Musik liknande Björn Afzelius utan inslag av vänsterpropaganda.
Jag gillar stilen på musiken som Björn Afzelius spelar men jag retar mig på att texterna är besudlade med mängder av naivistiska vänsterpolitiska budskap.
Jag undrar därför ifall det finns någon som har tips på liknande musik men utan all vänsterpropaganda.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!