Citat:
Ursprungligen postat av
Hemi57
Ja den går ju inte av för hackor heller!
Kommer ihåg när jag hörde Straycats för första gången medlåten "Rock this town", riktigt bra!
Lite kuriosa var att en snubbe som sålde us bilar vid globen i Sthlm hade Setzers gamla 32 roadster till salu, 3-4 år sen..
Själv har jag mer el mindre gått tillbaka till de gamla originalen från -50 till början av -60 talet. Men det är ju en smaksak vad man vill lyssna på..
Ett tag var det väldigt mycke ny
rockabilly..
Några andra bra gamla dängor är,
surfin bird med Trashmen, lovie lovie med The kingsmen, Short shorts med Royal teens, och inte att förglömma, Wonderous place med Jonny Vallons..
Rock'n roll!
Det var som fan!
Jag vill lyssna på sånt jag tycker låter bra, sedan om låten är 300 år gammal eller 1 år gammal skiter jag i!

Men måste erkänna att det mesta jag har i min spotify- lista är relativt nytt.
Du har inte fler låtar, liknande Bip Bop Boom? Jag gillar låtar som får en riktigt taggad!
Surfin bird kommer jag aldrig kunna lyssna på då den påminner allt för mycket om Peter Griffin i family guy, hah!
Off topic: Körde första svängen med cheven igår och tankade i nå sövel, imorgon ska den besiktas. Den har aldrig blivit besiktad av oss tidigare så vi vet inte riktigt hur det kommer att gå..