2015-04-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Såg tråden nu..
Bip bop boom med Mickey Hawks!!!
En klassiker som slår det mesta!!
Roll on!!

Jag är fortfarande aktiv här!

Just nu lyssnar jag på Webb Wilder och sixty years med Brian Setzer!
Citera
2015-04-27, 18:40
Medlem
Hemi57s avatar
Ja den går ju inte av för hackor heller!
Kommer ihåg när jag hörde Straycats för första gången medlåten "Rock this town", riktigt bra!
Lite kuriosa var att en snubbe som sålde us bilar vid globen i Sthlm hade Setzers gamla 32 roadster till salu, 3-4 år sen..
Själv har jag mer el mindre gått tillbaka till de gamla originalen från -50 till början av -60 talet. Men det är ju en smaksak vad man vill lyssna på..
Ett tag var det väldigt mycke ny
rockabilly..
Några andra bra gamla dängor är,
surfin bird med Trashmen, lovie lovie med The kingsmen, Short shorts med Royal teens, och inte att förglömma, Wonderous place med Jonny Vallons..
Rock'n roll!
Citera
2015-04-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Ja den går ju inte av för hackor heller!
Kommer ihåg när jag hörde Straycats för första gången medlåten "Rock this town", riktigt bra!
Lite kuriosa var att en snubbe som sålde us bilar vid globen i Sthlm hade Setzers gamla 32 roadster till salu, 3-4 år sen..
Själv har jag mer el mindre gått tillbaka till de gamla originalen från -50 till början av -60 talet. Men det är ju en smaksak vad man vill lyssna på..
Ett tag var det väldigt mycke ny
rockabilly..
Några andra bra gamla dängor är,
surfin bird med Trashmen, lovie lovie med The kingsmen, Short shorts med Royal teens, och inte att förglömma, Wonderous place med Jonny Vallons..
Rock'n roll!

Det var som fan!

Jag vill lyssna på sånt jag tycker låter bra, sedan om låten är 300 år gammal eller 1 år gammal skiter jag i! Men måste erkänna att det mesta jag har i min spotify- lista är relativt nytt.

Du har inte fler låtar, liknande Bip Bop Boom? Jag gillar låtar som får en riktigt taggad!

Surfin bird kommer jag aldrig kunna lyssna på då den påminner allt för mycket om Peter Griffin i family guy, hah!

Off topic: Körde första svängen med cheven igår och tankade i nå sövel, imorgon ska den besiktas. Den har aldrig blivit besiktad av oss tidigare så vi vet inte riktigt hur det kommer att gå..
Citera
2015-04-27, 19:00
Bannlyst
Det mesta av Beach Boys är perfekt cruisin musik i mitt tycke men antar att du känner till dom.
Citera
2015-04-27, 19:05
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Lite old school kanske?

https://www.youtube.com/watch?featur...CN1DhHTZA#t=41

https://www.youtube.com/watch?v=zPhQ2r-xdi0
Citera
2015-04-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HellionRebellion
Det mesta av Beach Boys är perfekt cruisin musik i mitt tycke men antar att du känner till dom.

Jo, det gör jag

Fler förslag?
Citera
2015-04-27, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bondlepp
Oj, här var vi otrevliga, vad får dig att bli det?

Köp dig själv en raggarbil så du får knulla lite, var nog ett tag sedan med tanke på hur jävla bitter du är.
Jag håller med han, fan vad är det för blöj som går i era bilar? Visst finns det en gräns för musik. Håller med: Anal Cunt - I Noticed That You're Gay eller sätt på lite musik med Cannibal Corpse istället.
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2015-04-27 kl. 19:52.
Citera
2015-04-27, 19:48
Bannlyst
Citat:
Jo, det gör jag

Fler förslag?

Ja det har jag men måste kolla mina listor först. Har det mesta men gissar mig till att du hört alla kända låtar innan. Då tänker jag på hitsen från 50-talet.

Annars är sommarnatt en klassisk allsång i bilen
Citera
2015-04-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag håller med han, fan vad är det för blöj som går i era bilar? Visst finns det en gräns för musik. Håller med: Anal Cunt - I Noticed That You're Gay

Vad lyssnar du själv på då??

Med dina 3337 inlägg här på flashback måste du vara en riktig tuffing.
Citera
2015-04-27, 19:53
Bannlyst
Citat:
Vad lyssnar du själv på då??

Med dina 3337 inlägg här på flashback måste du vara en riktig tuffing.
Dödsmetal för det mesta och Black Metal och det har jag gjort ett tag nu och funderar inte på att byta.
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2015-04-27 kl. 19:56.
Citera
2015-04-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HellionRebellion
Ja det har jag men måste kolla mina listor först. Har det mesta men gissar mig till att du hört alla kända låtar innan. Då tänker jag på hitsen från 50-talet.

Annars är sommarnatt en klassisk allsång i bilen

Det är bara att mata på med så många låtar du orkar komma med!

Har säkerligen "glömt" någon!
Citera
2015-04-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Dödsmetal för det mesta och Black Metal och det har jag gjort ett tag nu och funderar inte på att byta.

Du dricker säkert Jolt- Cola också.

Klanka ner på våran musiksmak du, men tänk efter själv.

Hur bra passar raggarbilar ihop med deathmetal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in