2013-10-18, 11:25
Medlem
chmod777s avatar
Läst några sidor bakåt i denna tråd, men vet inte om denna kommit upp på agendan ännu.
http://www.jaktojagare.se/aktuellt/m...aten-av-vargar

Men argumenten för att stoppa jakt med lösdrivande hund växer sig starkare och starkare.
Citera
2013-10-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Det beror nog på var någonstans man försöker stängsla. Här i småland kan du normalt inte slå ner en stolpe mer än några cm innan det tar i sten. Eller menar du att man ska bergborra med en meters mellanrum när man hägnar några ha?
Jag säger inte att du har fel när du menar att stängslet i det aktuella fallet var undermåligt, men du verkar inte ha en enda valk i näven av arbete själv..

bergborra för ett stängsel? jag kanske inte har mest valkar i händerna men har hjälpt till vid stängseluppsättning men vad har det med saken att göra när man pratar om konstruktion?
Citera
2013-10-18, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 48an
Hur resonerar du att 10 000kr/st hade varit rimlig om djuren är värda ca 100 000kr/st ?

Det är vad dom kostar i inköp, jag anser mina djur vara värda 1 000 000:- /st du får se till marknadsvärdet. Ena katten blev svårt angripen av en räv för ett tag sedan jag varken begärde eller fick en krona för attacken, jag fick pynta ur egen ficka till veterinär vilken jag anser vara fullt normalt med tanke på att man frivilligt bosatt sig i ett område där det finns vilda rovdjur.
Citera
2013-10-18, 13:44
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chmod777
Läst några sidor bakåt i denna tråd, men vet inte om denna kommit upp på agendan ännu.
http://www.jaktojagare.se/aktuellt/m...aten-av-vargar

Men argumenten för att stoppa jakt med lösdrivande hund växer sig starkare och starkare.

Ett av dom mer spridda jaktnyheterna senaste dagarna, ja.
Och då ett antal utländska journalister var närvarande blev detta känt även utomlands, ja.

Så nu vill vi höra argumenten för stoppad löshundsjakt, dom som blivit "starkare o starkare"....

@JonnyBilj... Norma AB söker drevfolk till sina representationsjakter. (Det var under en sådan som hunden ovan blev uppäten).
Kunde kanske vara något för dig Jonny...nära o bra, du kan åka buss, o så bidrar du lite till bytesbalansen... ber du snällt kan du säkert få låna en trumma o dunka på, de är ju din avdelning, eller hur?
Du kommer ut, får frisk luft, motion, träffar folk och gör lite nytta för din omgivning, samtidigt som du får ägna dig åt ditt stora interesse, trummor... kan det bli bättre?
Och internationell press får något att skriva hem om....
Får man önska en låt Jonny? Då blir det Kungl Södermanlands reg. marsch ....
http://www.youtube.com/watch?v=dnTsxG_LAjU
Citera
2013-10-19, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan
Ett av dom mer spridda jaktnyheterna senaste dagarna, ja.
Och då ett antal utländska journalister var närvarande blev detta känt även utomlands, ja.

Så nu vill vi höra argumenten för stoppad löshundsjakt, dom som blivit "starkare o starkare"....

@JonnyBilj... Norma AB söker drevfolk till sina representationsjakter. (Det var under en sådan som hunden ovan blev uppäten).
Kunde kanske vara något för dig Jonny...nära o bra, du kan åka buss, o så bidrar du lite till bytesbalansen... ber du snällt kan du säkert få låna en trumma o dunka på, de är ju din avdelning, eller hur?
Du kommer ut, får frisk luft, motion, träffar folk och gör lite nytta för din omgivning, samtidigt som du får ägna dig åt ditt stora interesse, trummor... kan det bli bättre?
Och internationell press får något att skriva hem om....
Får man önska en låt Jonny? Då blir det Kungl Södermanlands reg. marsch ....
http://www.youtube.com/watch?v=dnTsxG_LAjU

Jag förstår inte vad du vill få ut av ditt inlägg. Jag är ute i skogen 6 dagar av 7 i veckan så du behöver inte vara orolig för min kunskap eller flås. Trummor är väl inte mitt största intresse sen man skaffat familj men jag är fortfarande aktiv som trummis, producent och tekniker. Det stämmer som du säger att mitt nuvarande band får ganska stor internationell uppmärksamhet med tanke på alla skivsläpp som skett och världsturnéer som har avverkats men jag förstår inte vad det har med handlingen som denna tråden innebär. Du precis som PaterNoster777 kan få mitt telefon nr så kan vi prata vidare om det så slipper du hitta på fakta som inte stämmer som du gjort tidigare. PaterNoster777 valde dock att inte höra av sig när det kom till skarpt läge.
Citera
2013-10-19, 09:23
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBijl
Jag förstår inte vad du vill få ut av ditt inlägg. Jag är ute i skogen 6 dagar av 7 i veckan så du behöver inte vara orolig för min kunskap eller flås. Trummor är väl inte mitt största intresse sen man skaffat familj men jag är fortfarande aktiv som trummis, producent och tekniker. Det stämmer som du säger att mitt nuvarande band får ganska stor internationell uppmärksamhet med tanke på alla skivsläpp som skett och världsturnéer som har avverkats men jag förstår inte vad det har med handlingen som denna tråden innebär. Du precis som PaterNoster777 kan få mitt telefon nr så kan vi prata vidare om det så slipper du hitta på fakta som inte stämmer som du gjort tidigare. PaterNoster777 valde dock att inte höra av sig när det kom till skarpt läge.
Det här tjatandet om telefonnummer, är det någon slags förtäckt hot? Så jävla bra var du ju inte på gatan back in the days... bra medeldistansare för din storlek, möjligen.
Citera
2013-10-19, 20:45
Medlem
Shankss avatar
http://www.djurskyddet.se/se/vart-ar...t-med-los-hund

OK. Det har alltså gjorts en hemställan om att förbjuda eller begränsa löshundsjakt. Min fråga här är enkel: Var det inte uppe en sådan fråga för något år sedan och det blev inget av med en sådan utredning?
Citera
2013-10-19, 21:27
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanks
http://www.djurskyddet.se/se/vart-ar...t-med-los-hund

OK. Det har alltså gjorts en hemställan om att förbjuda eller begränsa löshundsjakt. Min fråga här är enkel: Var det inte uppe en sådan fråga för något år sedan och det blev inget av med en sådan utredning?

Om du tittar på datum på artikeln ser du att denna hemställan gjordes i slutet av 2011.Även rovdjursföreningen gjorde en likadan skrivelse.
De flesta remissinstanserna exempelvis SKK yrkade avslag på denna hemställan.

I juni 2012 beslutar regeringen att lämna denna hemställan utan åtgärd. (En omskrivning för papperskorgen)
Citera
2013-10-19, 21:59
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Om du tittar på datum på artikeln ser du att denna hemställan gjordes i slutet av 2011.Även rovdjursföreningen gjorde en likadan skrivelse.
De flesta remissinstanserna exempelvis SKK yrkade avslag på denna hemställan.

I juni 2012 beslutar regeringen att lämna denna hemställan utan åtgärd. (En omskrivning för papperskorgen)

OK. En av de jag har som vän som facebook postade denna idag. Slarvigt av mig att inte kolla datum.
Citera
2013-10-20, 18:33
Moderator
vfs avatar
Höj nivån NU. JonnyBijl, Fettsprutan och PaterNoster777 kan fortsätta tjafsa i PM, INTE i tråden/Mod
Citera
2013-10-21, 11:30
Medlem
Hade vargen fått föröka sig naturligt och utan inblandning av människan (import från andra länder och alla dessa flytt) så hade vi inte haft den här diskussionen. Björnen och vildsvinen har inte fått den här uppmärksamheten och det är pga att de fått leva sina egna liv. Jag tror att den här vargfrågan är en kassako för vissa personer/myndigheter och alla utgifter skattebetalarna fått i detta ärende skulle behöva granskas. Är absolut inte någon varghatare men då vi haft vargar i krokarna vid ett flertal tillfällen så oroar man sig naturligtvis för sina barn, för vargen är ett rovdjur och inte någon gullig hund som vissa tycks tro.
Citera
2013-10-21, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvilling69
Hade vargen fått föröka sig naturligt och utan inblandning av människan (import från andra länder och alla dessa flytt) så hade vi inte haft den här diskussionen. Björnen och vildsvinen har inte fått den här uppmärksamheten och det är pga att de fått leva sina egna liv. Jag tror att den här vargfrågan är en kassako för vissa personer/myndigheter och alla utgifter skattebetalarna fått i detta ärende skulle behöva granskas. Är absolut inte någon varghatare men då vi haft vargar i krokarna vid ett flertal tillfällen så oroar man sig naturligtvis för sina barn, för vargen är ett rovdjur och inte någon gullig hund som vissa tycks tro.
Nu var det ju tvunget med en viss import eftersom Vargen var utrotad här om man vill ha Varg alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in