2013-08-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frasso
Hej! Jag ska börja på Juristprogrammet på SU i höst och undrar om det är några nollningsaktiviteter före kursstart 2 september. Nån som har koll?
Samma fråga, fast för Umeå. Någon som har koll? Kursstart var andra september med.
Citera
2013-08-13, 03:01
Medlem
lndridColds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesyall
Samma fråga, fast för Umeå. Någon som har koll? Kursstart var andra september med.

Jag undrar också. Vart såg du att kursstarten var den andra september? Jag lyckas för övrigt inte hitta mitt välkomstbrev på UmU:s hemsida. Hur fan gör man? Den enda jag hittar med hjälp av koden är en generell sida om juristprogrammet.
Citera
2013-08-13, 11:25
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camillabitchen
Juristprogrammet? Vilken tv-kanal går detta program på? Är det någon slags dokumentär, eller räknas det som underhållning?
Programmet "går på" UU, SU, UmU, ÖU, LU samt GU.
Citera
2013-08-13, 11:32
Medlem
Orzions avatar
Är det inte fortfarande standard att sända ut ett välkomstbrev där all information framgår? Det borde i så fall komma i veckan eller eventuellt nästa vecka om det inte redan kommit. Att vänta och se kan därför vara en rimlig åtgärd.
Citera
2013-08-13, 11:37
Medlem
eXtremos avatar
För reccar i Uppsala är detta reccefoldern för höstterminen: http://www.jf-uppsala.se/wordpress/wp-content/uploads/2013/07/Reccefolder.pdf
Citera
2013-08-13, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Är det inte fortfarande standard att sända ut ett välkomstbrev där all information framgår? Det borde i så fall komma i veckan eller eventuellt nästa vecka om det inte redan kommit. Att vänta och se kan därför vara en rimlig åtgärd.

Jag har fått ett sånt brev. Där står bland annat att det är obligatoriskt upprop 22 aug, att kursstarten är 2 september och att man kommer träffa fadderiet de första dagarna på universitetet. Det står inget om nån eventuell nollning.
Citera
2013-08-13, 14:27
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frasso
Jag har fått ett sånt brev. Där står bland annat att det är obligatoriskt upprop 22 aug, att kursstarten är 2 september och att man kommer träffa fadderiet de första dagarna på universitetet. Det står inget om nån eventuell nollning.
Kontakta JF Stockholm eller vem det nu är som håller i nollningen om du nu är så nervös att du inte klarar av att vänta på information som kanske ges under uppropet...
Citera
2013-08-13, 23:07
Medlem
Någon sida bak undrades det och enligt litteraturförteckningen för T1 i Uppsala så är det 2013 års lagbok som gäller.
Citera
2013-08-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Någon sida bak undrades det och enligt litteraturförteckningen för T1 i Uppsala så är det 2013 års lagbok som gäller.

Det är okej att ha 2012 års. Även för VT 13 angavs 2013 års som obligatorisk, men när det frågades vid terminsstart så gick det bra med 2012 års också.

Samtidigt så ser jag ingen större anledning att inte köpa 2013 års nu, de har ju prissänkts.
Citera
2013-08-13, 23:41
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Samtidigt så ser jag ingen större anledning att inte köpa 2013 års nu, de har ju prissänkts.
Att inte köpa 2013 års är onekligen dumt, förstår inte varför någon skulle köpa 2012 års.

Sedan förstår jag inte all denna lagbokshysteri. Vid sidan av vilket lärosäte som är "bäst" torde lagboksfrågan vara den som oftast kommer upp. Det är inte särskilt svårt att skriva in "lagbok" i sökfältet. Jag lovar er alla att exakt samma diskussioner kommer upp vid varje terminsstart.
Citera
2013-08-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Sedan förstår jag inte all denna lagbokshysteri. Vid sidan av vilket lärosäte som är "bäst" torde lagboksfrågan vara den som oftast kommer upp. Det är inte särskilt svårt att skriva in "lagbok" i sökfältet. Jag lovar er alla att exakt samma diskussioner kommer upp vid varje terminsstart.
Tror nog frågan om vilka kläder folk har på sig är uppe oftare.
Citera
2013-08-14, 08:41
Medlem
Någon som fått välkomstbrevet från UmU?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här