Citat:
Ursprungligen postat av nordkorean
Jag vet, men varför är inte det infört i själva boken?!
Med tanke på att typ varenda jäkla bok får en ny utgåva var tredje år, tror jag det är något skumt med Håstads sakrätt.
Finns många exempel, där det enda nya med en ny utgåva är uppdatering av typ 10 st rättsfall och en ändring av färgen på framsidan, samt att man typ bytt plats på två kapitel...
Håstad drar in över en miljon per år endast av skiljedomar (pallar inte komma med länk, men det stod i dagens juridik rätt nyligen). Onödiga uppdateringar av kurslitteratur sker i regel rätt ofta, eftersom att det är väldigt inkomstbringande *host* Stattin *host*. Kanske tycker Håstad helt enkelt inte att det är värt att sitta och göra nya upplagor varje gång ett nytt rättsfall tillför något marginellt, eller ett kommatecken i någon lag flyttar på sig. Håstad är nog inte lika driven av pengar som sina yngre och mindre justitierådiga författarkollegor, och ser nog ingen anledning till att låta andra ta över Sakrätt.
För övrigt tappade jag bort mitt supplement när jag läste sakrätt (2010, så Sakrätt var gammal redan då), och jag klarade mig fint utan det. Rättsområdet ändras rätt sällan mao, vi tragglade ju silo- och husvagnsfallen som var minst 30 år gamla men fortfarande väldigt relevanta.
Citat:
Ursprungligen postat av Avancez
Någon som vet möjligheterna att läsa om en termin som man kuggat (uppsala)? Orsaker gjorde det omöjligt att ta till sig och bedriva studier i den omfattningen som krävdes den terminen (bespar mig reprimander).
Uppfyllde du obl? Då är det bara att tenta av. Om du sket i att dyka upp efter ett tag lär det bli svårare, då får du nog söka in igen. Om du med kuggat menar fick b/ba (trots ab-ambitioner) så får du inte tenta om, nej. Snacka med studievägledaren, de brukar vara schyssta då skolan vill att det ska gå bra för dig.