2012-09-01, 14:26
Medlem
Zenon.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkh
Omtentorna förklaras av att de hade så otroligt korkat upplägg med två tentor på samma tentatillfälle.
Vilket även är ändrat i år då även miljörätten skrivs som hemtenta. Intressant för detta är att det kommer ske tre stycken "diagnoser" online. Dessa diagnoser som till stora delar är självrättande kommer också ha en mer öppen fråga som inte självrättas. Man får under hemtentan välja att byta ut en av tentafrågorna mot en utav frågorna man har gjort på de diagnostiska proven.

Det brukar vara ca 35% AB på T3.

Ja, det var inget bra upplägg. Jag frågade eftersom jag inte har sett några slutliga siffror på genomströmningen - eller betygsfördelningen för den delen - den terminen, vilket det framstod som att du hade. Det verkar som att de har tagit åt sig av kritiken från förra hösten. Hoppas det fungerar bättre för er!
Citera
2012-09-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Någon som vet om man behöver ha kurslitteraturen under introduktionsdagarna på SU?

Den bör vara färdigläst och sammanfattad då, ja.

Edit: Nej.
Citera
2012-09-01, 15:01
Medlem
elgecys avatar
Jag måste tråkigt nog säga att fördomarna gällande juriststudenter tyvärr verkar stämma denna terminstart som jag nu börjar på UU. Mitt synfält badar i pärlhalsband, Louis Vuitton-väskor och Barbour-jackor.. Hade verkligen hoppats att mina förutfattade meningar om juriststudenter skulle få sig en törn, men de kom alla stöpta i en upplaga.. Kanske var naivt av mig att tro något annat.
Citera
2012-09-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag måste tråkigt nog säga att fördomarna gällande juriststudenter tyvärr verkar stämma denna terminstart som jag nu börjar på UU. Mitt synfält badar i pärlhalsband, Louis Vuitton-väskor och Barbour-jackor.. Hade verkligen hoppats att mina förutfattade meningar om juriststudenter skulle få sig en törn, men de kom alla stöpta i en upplaga.. Kanske var naivt av mig att tro något annat.

Och vad spelar det för roll vilket jackmärke de använder eller vilken sorts halsband de gillar? Jag umgås med personer som jag trivs i sällskap med, inte utifrån vilka kläder de har.
Citera
2012-09-01, 15:07
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Och vad spelar det för roll vilket jackmärke de använder eller vilken sorts halsband de gillar? Jag umgås med personer som jag trivs i sällskap med, inte utifrån vilka kläder de har.

Det har du helt rätt i och jag hoppas innerligt att det inte ska spela någon roll
Citera
2012-09-01, 15:09
Medlem
The_Keepers avatar
Citat:
Givetvis finns det människor som utseendemässigt liknar varandra, det gör det överallt i samhället, men är det verkligen den bästa måttstocken för att avgöra hur dem är som personer?
Citera
2012-09-01, 15:31
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Keeper
Givetvis finns det människor som utseendemässigt liknar varandra, det gör det överallt i samhället, men är det verkligen den bästa måttstocken för att avgöra hur dem är som personer?

Självklart finns det människor överallt i samhället som anammar samma typ av stil! Jag ansåg det bara vara en intressant iakttagelse i relation till att jag innan skolstarten, och helt utan inblick i den akademiska världen blivit matad med påståenden om att juriststudenter ofta kommer stöpta i samma form. Med det inte sagt att människor med denna utpräglade stil jag nämnde skulle vara otrevliga eller hur nu mina ord kan tänkas ha (miss)uppfattats. Men min personliga åsikt kring hela den ack så egentligen irrelevanta och helt betydelselösa stilfrågan är att jag tycker variation förnöjer! Skolbänk som läktarbänk Väl mött!
Citera
2012-09-01, 19:58
Medlem
Seriouslynices avatar
SU-vänner. Har någon lyckats att styra upp "Mitt schema" till en iCal-fil eller liknande?
Citera
2012-09-01, 20:57
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:

Haha, vänta bara tills du börjar umgås med dem. Det finns ingenting som slår white-trash stekarna på Stocken. "Kom igen nu grrrabbar, veva!!"

De flesta av dessa människor är fullständigt pantade, men stå på dig. Förhoppningsvis hittar du några grabbar som inte fått svennebanan-hybris och tror de är Gordon Gekko.
Citera
2012-09-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon.
Ja, det var inget bra upplägg. Jag frågade eftersom jag inte har sett några slutliga siffror på genomströmningen - eller betygsfördelningen för den delen - den terminen, vilket det framstod som att du hade. Det verkar som att de har tagit åt sig av kritiken från förra hösten. Hoppas det fungerar bättre för er!

Fick ingen exakt siffra på genomströmningen men kursansvarig sa 80-90%.
Den exakta betygsfördelningen ser ut såhär:
35% AB, 50% BA, 15% B.

Vilket väl är rätt standard?
Citera
2012-09-02, 14:08
Medlem
Orzions avatar
Citat:
35% AB, 50% BA, 15% B.

Är det inte väldigt många BA och få B?
Citera
2012-09-02, 16:05
Medlem
Zenon.s avatar
Citat:
35% AB, 50% BA, 15% B.

Se där, då kom det till betydligt fler AB:n efter omtentorna än vad jag trodde. Det är förmodligen en standardfördelning givet att terminen ska vara en av de minst krävande. Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in