2012-12-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mradth14
Hej! Jag undrar om ngon annan som blivit antagen p SU har ftt hem ett vlkomstbrev eller dylikt? Nr kan man frvnta sig att f det?
Vet att det r en konstig frga men skulle uppskatta ett svar

Vl mtt!

Jag har kommit in p SU, har inte ftt ngot brev nnu, och det lr vi vll inte f fr ens man har svarat p antagningsbeskedet
Citera
2012-12-19, 23:23
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordkorean
Mm, man mste vara bra dum om man kper ngon av Norstedts svindyra kommentarer, d alla ingr i Zeteo. ven om jag inte hade tackat nej till en bokhylla fylld av Norstedts gula och bl bibliotek. Ser ganska classy ut. Brottsbalkskommentaren ingr vl inte ens i obl. lngre?
Nope, kommentaren r bortplockad p T4. Nu kr vi Jareborgs serie "Svensk straffrtt", vilken r ganska bra.

Edit: I alla fall i Uppsala, glmde tillgga detta.
Citera
2012-12-19, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mradth14
Hej! Jag undrar om ngon annan som blivit antagen p SU har ftt hem ett vlkomstbrev eller dylikt? Nr kan man frvnta sig att f det?
Vet att det r en konstig frga men skulle uppskatta ett svar

Vl mtt!

Det kommer tids nog. Oftast kommer ven brev om ev. aktiviteter med alkohol och (trkiga) leker inblandat, men det har inte gtt ut alla terminer utan har delats ut vid introduktionsdagarna. Vl mtt, lycka till p utbildningen!

Kan ven tillgga fr alla s.k. hatare att jag denna kurs (SU:are som jag r) har en enorm mngd bilder i bckerna. Visserligen immaterialrtt, men nd. Bilder, bilder, bilder
Senast redigerad av Lindgren08 2012-12-19 kl. 23:59.
Citera
2012-12-20, 06:17
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Det kommer tids nog. Oftast kommer ven brev om ev. aktiviteter med alkohol och (trkiga) leker inblandat, men det har inte gtt ut alla terminer utan har delats ut vid introduktionsdagarna. Vl mtt, lycka till p utbildningen!

Kan ven tillgga fr alla s.k. hatare att jag denna kurs (SU:are som jag r) har en enorm mngd bilder i bckerna. Visserligen immaterialrtt, men nd. Bilder, bilder, bilder

Jag lskar bilder!
Citera
2012-12-20, 09:38
Medlem
Ainds avatar
Grngling calling in.

Vilka gymnasiebetyg krvs fr att kunna ska in p juristprogrammet? Samt; vilka kurser br man vlja till? (Personen i frga studerar ekonomiprogrammet med inriktning juridik).

Tacksam fr svar av kunniga.
Senast redigerad av Aind 2012-12-20 kl. 09:41.
Citera
2012-12-20, 10:24
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aind
Grngling calling in.

Vilka gymnasiebetyg krvs fr att kunna ska in p juristprogrammet? Samt; vilka kurser br man vlja till? (Personen i frga studerar ekonomiprogrammet med inriktning juridik).

Tacksam fr svar av kunniga.
http://vhs.se/sv/Statistik1/
http://www.meritpoang.se/

Sk.
Citera
2012-12-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extremo

Nope, kommentaren r bortplockad p T4. Nu kr vi Jareborgs serie "Svensk straffrtt", vilken r ganska bra.

Edit: I alla fall i Uppsala, glmde tillgga detta.
Ju mer Iustus desto bttre. Snlare frlggare n Norstedts Juridik fr man leta efter (dvs. bindning a la pocket shop)

Citat:
Ursprungligen postat av gröngöling

Grngling calling in.

Tacksam fr svar av kunniga

Kommentarer verfldiga, men det r ju inte direkt en bra start p juristprogrammet om man brjar med att frga ett forum om vilka gymnasiebetyg som krvs.
Senast redigerad av nordkorean 2012-12-20 kl. 11:46.
Citera
2012-12-20, 12:12
Medlem
http://www.dagensjuridik.se/2012/12/...sitet-struntar
Trevlig kalldusch fr studenterna som lser Juridik II i Uppsala just nu s hr i juletider och allt. Fr er som inte orkar lsa s handlar det om att bara fem av 23 som lser kursen kommer f fortstta p T2, ngot man tydligen fick reda p igr.
Citera
2012-12-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Trevlig kalldusch fr studenterna som lser Juridik II i Uppsala just nu s hr i juletider och allt. Fr er som inte orkar lsa s handlar det om att bara fem av 23 som lser kursen kommer f fortstta p T2, ngot man tydligen fick reda p igr.
Bra. Alla tgrder som innebr att frre konkurrerar om jobben i framtiden r bra. Jag vill inte lta missunnsam, men det examineras p tok fr mycket jurister.

Trkigt fr de som gick programmet dock.
Citera
2012-12-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32

Ajd, alla jag pratat med som gtt JII tidigare har sagt att samtliga deltagare har ftt plats p T2. Visst r det positivt att man skr ner p antalet utbildningsplatser men det dr kndes inte s schysst.
Citera
2012-12-20, 15:31
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av douchetard
Bra. Alla tgrder som innebr att frre konkurrerar om jobben i framtiden r bra. Jag vill inte lta missunnsam, men det examineras p tok fr mycket jurister.

Trkigt fr de som gick programmet dock.
Att antalet studieplatser gr frn 250 till 200 r endast positivt, dr har jag ingenting att erinra. Inte heller att JIK II tas bort berr mig.

Men, nr man frngr tidigare praxis, och har tutat i studenterna som redan blivit antagna falska frhoppningar s r det ngonting som r fel. Institutionen borde givetvis lta denna kull komma in p T2, d studenterna inte visste om detta nr de inledde sina studier. Detta r bara fult gjort.

terigen, platserna br minskar, men detta r fel stt.
Citera
2012-12-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Att antalet studieplatser gr frn 250 till 200 r endast positivt, dr har jag ingenting att erinra. Inte heller att JIK II tas bort berr mig.

Men, nr man frngr tidigare praxis, och har tutat i studenterna som redan blivit antagna falska frhoppningar s r det ngonting som r fel. Institutionen borde givetvis lta denna kull komma in p T2, d studenterna inte visste om detta nr de inledde sina studier. Detta r bara fult gjort.

terigen, platserna br minskar, men detta r fel stt.
Kan hlla med dig i sak, men det de blivit lovade r trots allt fortsttning p t2 i mn av plats. Oavsett tidigare tillmpning s kan de inte kallt rkna med att det ska finnas plats.

Tycker dock innerst inne att JIKII-kvoten r ett bra system, och i den bsta av vrldar skulle platserna tas frn gymnasiebetygskvoten (d jag tycker BG sger minst om en students frmga jfr med HP/JIKII).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in