2012-08-27, 14:21
Medlem
WhiteShadow960s avatar
Ska bli kul o börja nu den 3:e på SU! Känner mig så taggad men ändå lite nervös!
Citera
2012-08-27, 18:12
Medlem
Ska även jag börja på SU den 3:e September.

Kommer dock inte in på Fastreg, står att min personnummer inte existerar i Fastreg. Någon med liknande problem?
Citera
2012-08-27, 18:30
Medlem
WhiteShadow960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Ska även jag börja på SU den 3:e September.

Kommer dock inte in på Fastreg, står att min personnummer inte existerar i Fastreg. Någon med liknande problem?

Tja! Kul o se fler blivande SU'are
Tror de va imorn (tisdag) kl 12:00 de skulle funka o gå in o välja grupp på fastreg
Citera
2012-08-27, 19:10
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteShadow960
...gå in o välja grupp på fastreg

Lika bra att säga det här nu så att ni inte spammar ner tråden i panik i morgon: När ni ska in på fastreg och välja grupp kommer det med största sannolikhet att lagga något fruktansvärt. Verkligen fruktansvärt. Då är det bara att hålla ut och välja grupp.
Citera
2012-08-27, 19:18
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb
Lika bra att säga det här nu så att ni inte spammar ner tråden i panik i morgon: När ni ska in på fastreg och välja grupp kommer det med största sannolikhet att lagga något fruktansvärt. Verkligen fruktansvärt. Då är det bara att hålla ut och välja grupp.

Så...vilken grupp ska man välja? Är det bara en fråga om vilket schema man vill ha?
Citera
2012-08-27, 20:14
Medlem
Tonfiskmackas avatar
Alltså vad är det med SU:s blivande jur stud? Samma visa inför varje termin. Kan ni vänligen ge fan i att fylla tråden med allmän stingslighet och använda lämplig tråd för dylika spörsmål! GAH!!
Citera
2012-08-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonfiskmacka
Alltså vad är det med SU:s blivande jur stud? Samma visa inför varje termin. Kan ni vänligen ge fan i att fylla tråden med allmän stingslighet och använda lämplig tråd för dylika spörsmål! GAH!!

De är bara glada och förväntansfulla, inget att reta upp sig över.

Jag hoppas din feelgood-attityd gör dig till en lycklig människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Så...vilken grupp ska man välja? Är det bara en fråga om vilket schema man vill ha?

Så var det på den gamla goda tiden iaf. Sen är det väl också fråga vilken lärare man får.

Val av lärare är mycket överskattat. Den nivån ni läser på är så låg att vilken som helst gör ett jättebra jobb, det viktiga är hur mycket tid du själv lägger ner i biblan.
Citera
2012-08-27, 20:51
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahmud
De är bara glada och förväntansfulla, inget att reta upp sig över.

Jag hoppas din feelgood-attityd gör dig till en lycklig människa.

Jag ber om ursäkt om det blir många dumma frågor. Gissningvis är jag lika irriterad som er nästa termin.

Citat:
Så var det på den gamla goda tiden iaf. Sen är det väl också fråga vilken lärare man får.

Val av lärare är mycket överskattat. Den nivån ni läser på är så låg att vilken som helst gör ett jättebra jobb, det viktiga är hur mycket tid du själv lägger ner i biblan.

Jag hittar inte vilken grupp som har vilken lärare för tillfället. Jag tror jag försöker välja efter tider tills vidare. Det blir ju ett antal fler kurser framöver att tillämpa en annan strategi på..
Citera
2012-08-27, 20:54
Medlem
WhiteShadow960s avatar
Mahmud, jag tror som dig, att val av lärare inte spelar nån större roll egentligen. Det är väl bara att titta på vilket schema som passar bäst och då jag inte jobbar eller liknande så spelar det ingen roll för mig det heller blir väl o gå på magkänslan när jag ska välja grupp imorn nån gång
Senast redigerad av WhiteShadow960 2012-08-27 kl. 20:56.
Citera
2012-08-27, 20:56
Medlem
Brottslingens avatar
Är det någon som har erfarenhet av Lindskogs bok "Kvittning : om avräkning av privaträttsliga fordringar"? Jag funderar på att köpa den och läsa för skoj skull. OK, lite nördigt, men va fan.
Citera
2012-08-28, 00:10
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonfiskmacka

Mycket Stockholmskids som just gått ut gymnasiet, bor hemma och som inte är kapabla att reda ut saker och ting på egen hand? Nån anledning måste det ju finnas att de andra universitetens blivande juriststudenter inte spammar i alls samma utsträckning.
Citera
2012-08-28, 00:52
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied

Det är i princip så som mahmud säger, men, som jag sa till en annan jikare i den här tråden, Marcus Radetzki är ett bra val.

Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Mycket Stockholmskids som just gått ut gymnasiet, bor hemma och som inte är kapabla att reda ut saker och ting på egen hand? Nån anledning måste det ju finnas att de andra universitetens blivande juriststudenter inte spammar i alls samma utsträckning.

Vi stockholmare är neurotiska av naturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in