2012-08-25, 02:06
Medlem
Banksters avatar
Någon som på rak arm vet det lägsta resultatet på HP som krävdes för programmet i år? Stad och uni spelar ingen större roll.

Mvh
Citera
2012-08-25, 03:32
Medlem
Andetags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankster
Någon som på rak arm vet det lägsta resultatet på HP som krävdes för programmet i år? Stad och uni spelar ingen större roll.

Mvh

Lägst var Örebro där vissa med 1,3 kom in. Umeå ligger nog på 1,4 och resterande på 1,5/1,6 (rätta mig om jag har fel).
Citera
2012-08-25, 10:37
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankster

Mvh
http://www.vhs.se/

Statistiken får du leta upp själv.
Citera
2012-08-25, 20:49
Medlem
Ska börja på UU nu i höst och har några funderingar angående registreringen på måndag.

- Det står att registreringen börjar klockan 10.00, men beroende på efternamn varierar tiderna enligt följande:
kl. 10.00-10.45 för stud.med efternamn A-G
kl. 10.45-11.30 för stud. med efternamn H-M
kl. 11.30-12.15 för stud. med efternamn N-Ö

Det kanske är en väldigt dum fråga men jag vill vara på den säkra sidan. Är det då lugnt om man traskar in t ex kl 11.30 om ens efternamn börjar på bokstaven N? Eller måste man vara där redan klockan 10 oavsett? Och funkar det om en vän hänger med eftersom denne inte har något bättre för sig?

- Klockan 14.15-16.00 ska det tydligen vara en föreläsning, någon som har en aning om vad den kan komma att handla om? Info om programmet?

Ber om ursäkt om struligt inlägg, men är väldigt nervös

Tack på förhand!

/Pectoralis-major
Citera
2012-08-25, 21:32
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pectoralis-major
Ska börja på UU nu i höst och har några funderingar angående registreringen på måndag.

- Det står att registreringen börjar klockan 10.00, men beroende på efternamn varierar tiderna enligt följande:
kl. 10.00-10.45 för stud.med efternamn A-G
kl. 10.45-11.30 för stud. med efternamn H-M
kl. 11.30-12.15 för stud. med efternamn N-Ö

Det kanske är en väldigt dum fråga men jag vill vara på den säkra sidan. Är det då lugnt om man traskar in t ex kl 11.30 om ens efternamn börjar på bokstaven N? Eller måste man vara där redan klockan 10 oavsett? Och funkar det om en vän hänger med eftersom denne inte har något bättre för sig?

- Klockan 14.15-16.00 ska det tydligen vara en föreläsning, någon som har en aning om vad den kan komma att handla om? Info om programmet?

Ber om ursäkt om struligt inlägg, men är väldigt nervös

Tack på förhand!

/Pectoralis-major

Du kan nog komma den tid det står i brevet, dvs någon gång mellan 11.30 och 12.15.

I den information som finns på Studentprotalen (tillgägnlig för alla) står bl a:

Citat:
Samma dag som registreringen, alltså den 27 augusti, kommer också den första föreläsningen att äga rum. Platsen är Ekonomikum, hörsal 3 klockan 14.15–16.00. För karta, se http://katalog.uu.se/map/sv_karta_2/. På denna föreläsning kommer ni att få övergripande information om utbildningen; till exempel kommer kursföreståndarna och studievägledarna att presentera sig.
Citera
2012-08-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Du kan nog komma den tid det står i brevet, dvs någon gång mellan 11.30 och 12.15.

I den information som finns på Studentprotalen (tillgägnlig för alla) står bl a:

Tusen tack för det snabba svaret! Du råkar inte veta ungefär hur det går till? Går man till en typ av expedition och registrerar sig eller sitter man i en sal och får sitt namn uppropat? Haha, lite svårt att förklara men hoppas att du förstår
Citera
2012-08-25, 23:13
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Tusen tack för det snabba svaret! Du råkar inte veta ungefär hur det går till? Går man till en typ av expedition och registrerar sig eller sitter man i en sal och får sitt namn uppropat? Haha, lite svårt att förklara men hoppas att du förstår

Tror att man står i kö. Går fram till ett bord och registrerar sig och till andra bord för att få och köpa material.
Citera
2012-08-25, 23:17
Medlem
The_Keepers avatar
Citat:
Vid mina tidigare registreringar vid programmet på UU har det gått till så att du går dit, anmäler dig (med legitimation) samt köper det kursmaterial som tillhandahålls av institutionen.
Citera
2012-08-25, 23:46
Medlem
Okej det låter rimligt. Uppskattar verkligen svaren, tack ännu en gång
Citera
2012-08-26, 18:09
Medlem
Nu är det kris, hade fyllt i den där registreringsblanketten, men nu verkar den ha försvunnit i kaoset som uppstod när jag flyttade. Det bör finnas att fylla i på plats eller?

Det handlar om Uppsala btw.
Citera
2012-08-26, 18:30
Medlem
Liquidators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Nu är det kris, hade fyllt i den där registreringsblanketten, men nu verkar den ha försvunnit i kaoset som uppstod när jag flyttade. Det bör finnas att fylla i på plats eller?

Möjligen eller så väljer du alternativet att gå in på studentportalen där du under mappen Kursinformation hittar blanketten.
Citera
2012-08-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32

https://studentportalen.uu.se/portal/portal/uusp/student/filearea?uusp.portalpage=true&entityId=97293&toolA ttachmentId=146472&toolMode=studentUse&mode=filear ea146472

Dra ner filen vid namn "Registreringsblankett Juristprogrammet.pdf"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in