Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Något löjlig fråga men hur går folk klädda, i regel?
Vårdad klädsel, det är dock inte så att man springer runt i kostym förutom när det vankas processpel. Sedan är ju klädseln väldigt blandad, allt från sneakers till finare skor i skinn syns på JB, likaså t-shirts på vissa och kavajer på andra.
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Vad är genomsnittsåldern på förstaårselever? Jag är 24 och är rädd att behöva köpa ut varje helg, i princip. Är jag en dinosaurie?
VHS tillhandahåller statistik.
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Nja tycker nivån generellt sett sakta men säkert "höjs" generellt sett ju längre in på programmet du ser. I början håller jag helt med dig. Men efterhand tycker jag mig se en ökning av antalet skjortor och kavajer på den manliga sidan och en minskning av antalet T-shirts. Samma sak på kvinnosidan men jag är dålig på vad kvinnliga klädesplagg kallas förutom det grundläggande så blir svårare att förklara. Vilket kanske inte är så konstigt om inte annat blir det en hård omställning den dagen man kommer ut i arbetslivet annars.
Det ligger nog någonting i detta. Att gå från t-shirt till formell klädsel över en natt är ju ett stort steg då hela garderoben måste bytas ut och skor måste inköpas. Att gradvis genomgå denna förändring för att i slutet av utbildningen hamna i någon sorts businesscasual-stil verkar vara vanligt. Nu är det dock inte sagt att man på T1 inte ser kavajer, och att man på T9 absolut inte ser t-shirts. Folk har på sig vad de trivs i och vad de önskar bära för dagen.
Själv har jag skjorta, inte för att jag anser det krävas för formalitetens skull, utan för att det är skönare än en t-shirt. Andra tänker precis tvärtom och anser en t-shirt vara skönare. Dessa grupper ser givetvis inte snett på varandra då det nästa dag kan vara tvärtom.
Slutsats: Folk oroar sig för mycket gällande klädsel.