Citat:
Ursprungligen postat av cocodo
Nåja, nåja. 1,3 eller 1,5. Ej så stor skillnad. Själv går jag på SU och kom in med 1,4. Tror knappast att det hänger på det, men visst är det högre söktryck på somliga universitet av många olika skäl.
Vi har haft lärare som undervisar på både Stockholms och Örebros juristutbildning samtidigt så till viss del lär utbildningen vara likvärdig. Som redan sagt, en juristexamen från Örebro är bättre än ingen juristutbildning alls. Ge den ett par år! Jag tror knappast man blir en sämre jurist för att man går på ÖU. Det borde bara de som utbildat sig vid båda universiteten kunna säga och vad jag har kunnat läsa mig till går du inte ens på juristprogrammet så

Det är en extrem skillnad på 1,3 och 1,5, precis som att skillnaden mellan 1,8 och 2,0 är extremt stor.
Precis som att den högpresterande läkaraspirerande kommer in på KI, och den som inte presterar bra nog får nöja sig med Linköping är skillnaden på jurister att den som inte presterar tillräckligt bra går på ÖU och den högpresterande på antingen LU,UU,SU,GU. (dock är LU svårast att komma in på)