2012-01-25, 16:38
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlar
För det första. Att påstå att min teori är löjlig tycker jag är skrattretande. Hur många gånger har vi juriststudenter inte hört ifrån föreläsare att det är YTTERST viktigt att ni köper senaste upplaga då det har skett mycket stora ändringar...Jo, många gånger.

Sen när man kommit en bit in i sin bok, senaste upplaga, så ser man att det inte är några större ändringar och att paragrafhänvisningar är korrekta..Varför skall vi då uppmanas att köpa senaste upplaga? Den som vet får gärna svara

Att här länka inkomster ifrån ett flertal juridiska tomtar tycker jag är onödigt, vem bryr sig om hur mycket de tjänar om vi inte kan få specifika siffror på hur mycket de tjänar ifrån olika tjänster/uppdrag..Jag tar väldigt gärna emot sådan fakta ( har själv varken tid eller kontakter som kan nysta upp så intrikata bollar )

Att vissa här ovan verkar ha hamnat i polemik rörande vem/vilka som har störst "internetkuk" tycker jag är tämligen ointressant.

Och att inte andra tänkt efter och frågat sig varför det ständigt kommer nya upplagor...ja det är för mig en gåta!

Du bemöter ju inget som anförts emot dig utan kommer bara med nya omständigheter som enligt din mening ger stöd för din konspiration.

Citat:
Ursprungligen postat av Pixlar
Och att inte andra tänkt efter och frågat sig varför det ständigt kommer nya upplagor...ja det är för mig en gåta!

Suck... Rätten utvecklas. Utvecklas! Även en T1:a borde ha uppfattat den saken.
Citera
2012-01-25, 18:29
Medlem
Vem ska jag ringa om jag vill hoppa av juristprogrammet på SU?
Citera
2012-01-25, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christroy
Vem ska jag ringa om jag vill hoppa av juristprogrammet på SU?
I följande ordning: Statsministern, kungen, utbildningsministern, din systers frisör, riksdagens talman och till sist rektorn.

Citera
2012-01-25, 19:30
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fistosof
I följande ordning: Statsministern, kungen, utbildningsministern, din systers frisör, riksdagens talman och till sist rektorn.

Nej, man skall inte bara sluta dyka upp, det är oartigt. Ring institutionen och säg som det är.
Citera
2012-01-25, 21:16
Medlem
Orzions avatar
Någon som har tips på en bra bok som behandlar påföljdssystemet inom straffrätten?
Citera
2012-01-25, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Nej, man skall inte bara sluta dyka upp, det är oartigt. Ring institutionen och säg som det är.
Det händer ständigt i början av terminen, och lärarna tar knappt notis om det. Om man ringer och säger upp sin plats så kan det ju bli så illa att man inte kan ändra sig. Slutar man bara dyka upp har man ju alltid möjligheten att komplettera, så till vida man inte missat allt för mycket (och ja, visst, ringer man och säger upp sin plats kan säkert institutionen ändra tillbaka den åtgärden, men det är ju en chansning).
Citera
2012-01-25, 23:44
Medlem
Tonfiskmackas avatar
Någon som kan tipsa om alternativ till Adlercreutz verk i avtalsrätt? Karln går mig på nerverna!
Citera
2012-01-26, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonfiskmacka
Någon som kan tipsa om alternativ till Adlercreutz verk i avtalsrätt? Karln går mig på nerverna!

Du kan ju kika på Rambergarnas Allmän avtalsrätt eller Lehrbergs Avtalsrättens grundelement.

Det är dock Adlercreutz som är "the shit"
Citera
2012-01-26, 08:06
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Någon som har tips på en bra bok som behandlar påföljdssystemet inom straffrätten?

Att bestämma påföljd för brott (Borgeke). I alla fall om det är praktiskt tillämpning som du är ute efter.
Citera
2012-01-26, 12:51
Medlem
Någon trevlig lundensare som har lust att dela med sig av föreläsningsanteckningar i förvaltningsrätt, socialrätt eller miljörätt? Evig tacksamhetsskuld utlovas.
Citera
2012-01-26, 13:20
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C Bildts Kostym
Att bestämma påföljd för brott (Borgeke). I alla fall om det är praktiskt tillämpning som du är ute efter.
Tackar, men hur står den sig rent åldersmässigt 4 år är ju trots allt rätt länge och den gavs ut 2008 om jag inte förstått det fel.
Citera
2012-01-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Tackar, men hur står den sig rent åldersmässigt 4 år är ju trots allt rätt länge och den gavs ut 2008 om jag inte förstått det fel.

http://www.bokus.com/bok/9789139205586/straffrattens-pafoljdslara/

Kördes på straffrätten i Uppsala i höstas i alla fall. Tycker den var helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in