Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Eller så tolkar du namgrebs inlägg hur fan du vill, men har i åtanke att han har försett den här tråden med mer relevant information än de flesta. Med tanke på att han kommit en bit på sin utbildning så besitter han givetvis en del kompetens på området.
F ö är namgreb inte dryg, han är en riktig liten gullebjörn.
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborgist
Hur mycket av all studielitteratur bör man försöka läsa innan första lektionstillfället? Några andra speciella böcker ni annars rekommenderar att man läser?
Du kan ju bläddra igenom lite om du är så taggad att du knappt kan sova men annars behöver man inte ha läst någonting innan första lektionstillfället. Du kommer att få läsa (och stressa) så att det räcker och blir över inom en snar framtid och under en längre framtid så, om möjligt, njut av den sista ledigheten!
Citat:
Ursprungligen postat av Erkh
Personligen tror jag att franska skulle kunna vara något att satsa på. I.a.f. om man vill arbeta inom EU, FN el.dyl. Eller har jag fel uppfattning om det?
Jag delar din uppfattning, speciellt inom EU är franskan fortfarande vid liv och när engelska är något de flesta ändå kan i varierande omfattning (och relativt enkelt kan putsa till) är franska något som kan kräva sina egna studier. Sen tror jag å andra sidan inte att ett jobb inom EU/FN eller andra dylika organ är uteslutet bara för att man inte behärskar franska, men ett stort plus skulle det ju vara.