Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
termin 4s skatterättsdel är väl PBL, med seminarier istället för föreläsningar.
Jo, jag vet. Man har det även under T3, men renodlat PBL rör det sig inte om. Systemet som man använder sig av är tredelat. 1 timmes föreläsning, 1 timmes grupparbete där man ska ta sig igenom ett gäng övningsfrågor och sedan 1 timmes genomgång med föreläsaren. "Riktigt" PBL innebär, om jag förstått det rätt, att man jobbar betydligt mer i såna grupper och inte bara 1 timme/avsnitt. De kallar det för PBU - problembaserad undervisning.
Citat:
Ursprungligen postat av Herman.Gotze
Såg att någon ovan här föreslog att Ni skulle kontakta kursföreståndaren. Varför förstår jag inte, av den enkla anledningen att denne knappast kommer falla till föga och låta en student tentera om ett godkänt betyg på grund av personliga skäl.
Det hade varit lite enklare att svara på din fråga om du berättade för oss vad ditt mål är. Kursen du just har avslutat är obligatorisk vid beräkning av tingspoäng, så det kommer du inte ifrån.
Är det byrå du suktar efter, så är det ju vidare som så att den allmänna förmögenhetsrätten är en central del av byråernas verksamhet. Dock tror jag inte att du diskvalificerar dig själv genom att ha ett B i just den kursen under förutsättning att du presterar bättre på resterande kurser, läser relevanta fördjupningskurser samt får in lite andra schysta meriter i CV't. På så sätt kan du visa att du har ett intresse för deras arbetsfält trots den lilla fadäsen under termin 2.
Det var jag som föreslog det. Jag tror inte heller att han kommer ha någon framgång, och visst går det att kompensera upp både ett och flera B:n, men samtidigt är kursföreståndaren värt ett försök. Klokast hade kanske varit att skippa (eller blanka) tentan, men då kan å andra sidan CSN bråka. Han kan ju knappast förlora något på att försöka, eller hur?
Du ska förresten ha creds för ditt val av användarnamn. Stor humor med Götze.