Jag har också frågor angående kurslitteraturen men tänkte rikta dessa specifikt till er studenter på GU då det är där jag har kommit in.
Jag har hittat till Handelsbodens hemsida och de verkar ofta vara aningen billigare än vanliga bokhandeln. Är det bara nya böcker de säljer? eller även begagnade? Om inte finns det något bra sätt att hitta begagnade böcker i bra skick?
Jag har läst aktuell litteraturlista inför höstterminen:
https://gul.gu.se/public/pp/public_courses/course42768/published/1279034266999/resourceId/15441182/content/Litteraturlista%20T1%202010.pdf
Hur ska jag tolka följande citat från sida två i ovanstående lista?: "Lagtext
Under terminen använder vi en lagbok från 2009 eller lagtext direkt från Internet."
Jag funderar på om det är möjligt att slippa köpa 2009 års lagbok och läsa lagen över internet och köpa en senare version av lagboken när det blir aktuellt. Eller är det dömt att misslyckas att läsa lagen i t ex telefonen istället för i en bok?
De hänvisar även till den sk "Manualen" och framtida studieanvisningar. Hur brukar det fungera? Tillkommer det en massa böcker efter hand som man måste köpa eller räcker det med att gå till biblioteket och läsa?
Edit: Det står att det alltid är den senaste upplagan som gäller. Hur precisa brukar de vara med det? Boken Civilrätt från Liber kommer ju ut i ny upplaga i Augusti och enligt prel schemat så börjar inte de momenten som boken täcker förrän i slutet av oktober. Vad brukar gälla i sådana fall?
Har ni några andra tips att ge till en ny student?