Citat:
Ursprungligen postat av
Manwithoutamirror
Detta har skert diskutterats innan men trden r lite fr lng fr att jag ska orka eller hinna med att lsa igenom den.
Jag har snart, frhoppningsvis, en kandidatexamen i fretagsekonomi. Nr jag skte denna utbildning och program s var intagningen hgre p juridik och det kndes lite fr "lngt bort" med hgskoleprov. Men nu nr jag ser att det r 1.20 p ett par/ -tre stllen i landet s knns det mer lockande. Jag skulle behva hja mitt hgskoleprov ngra niver (Mitt resultat nu r snart 5 r gammalt) men ser inte de som en omjlighet alls med lite plugg under sommaren.
Men min frga. Jag har lst lite dubbelt s kommer d, frhoppningsvis, att inneha 210Hp nr jag tar min kandidatexamen i Fretagsekonomi istllet fr sedvanliga 180HP. Hur mycket kan jag tillgodorkna av dessa pong (om ens ngra), och vad fr typ av kurser kan jag tillgodorkna?? Jag r nmligen inte jttesugen p att plugga fyra och ett halvt r till. Har googlat men hittar mest svar om ett scenario tvrtom dr en som lst Juristprogrammet vill lgga till en ekonomikandidat.
Om det spelar ngon roll s r mitt intresse riktat gentemot de mer affrsjuridiska mnena och inriktningarna d.
Skicka grna anvndbara lnkar
Med vnlig hlsning,.
Utver vad folk svarat tidigare s fr du ven meritpong nr du sker ting med din extra examen. Samt som du nog frstod har du ven en liten frdel nr du sker jobb.
Jag har samma bakgrund Ek.kand
-> JP och rent mnesmssigt ger Ek.kand en bra grund till JP i mitt tycke, speciellt t1-4 hade jag anvndning av det i mnga kurser.