2019-12-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Det beror p vilket stt du blir pverkad. Om det gr det svrare fr dig att utfra det arbete du fr betalt fr r det en nackdel. Jag hade kanske inte skrivit det i ett personligt brev.

Nej menar mer att man blir "pverkad" att man lider med klienten, men kan utan problem utfra arbetet.
Citera
2019-12-09, 16:46
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Vart finns dom snyggaste tjejerna och bsta festerna, Uppsala eller Lund?
Freslr att du tar en ssong p Sunny Beach alt. sker till Paradise Hotel istllet fr att besudla nmnda lroverk med dina hormonellt betingade ambitioner.
Citera
2019-12-09, 16:52
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunshine200
Nej menar mer att man blir "pverkad" att man lider med klienten, men kan utan problem utfra arbetet.
Du lr frmodligen f ett mer avtrubbat och kliniskt frhllningsstt under studietiden. Du kan med frdel snabba p processen genom att frdjupa dig i srskilt grymma mordfall osv och srskilt fokusera p "det juridiska" istllet fr mnniskoden.
Citera
2019-12-09, 21:49
Medlem
0.39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Freslr att du tar en ssong p Sunny Beach alt. sker till Paradise Hotel istllet fr att besudla nmnda lroverk med dina hormonellt betingade ambitioner.

Men som svar p frgan: Uppsala.
Citera
2019-12-10, 01:11
Medlem
Zlatan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler

Vad r ditt problem pajas? Svara p min frgestllning eller svara inte alls. Klart snt ocks vger in nr man vljer universitet. Man vill nd ha en s rolig studietid som mjligt och fina tjejer bidrar alltid till kad motivation. Hoppas man undviker personer som dig nr man pluggar, du verkar vara torrare n Sunny Beach
Citera
2019-12-10, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Vad r ditt problem pajas? Svara p min frgestllning eller svara inte alls. Klart snt ocks vger in nr man vljer universitet. Man vill nd ha en s rolig studietid som mjligt och fina tjejer bidrar alltid till kad motivation. Hoppas man undviker personer som dig nr man pluggar, du verkar vara torrare n Sunny Beach

Av mina vnner som pluggar i Lund och Uppsala verkar Lund nd ha bst studentliv av de tv!
Citera
2019-12-10, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R550Magic
Av mina vnner som pluggar i Lund och Uppsala verkar Lund nd ha bst studentliv av de tv!

De r nog helt jmfrbara nr det gller studentliv. Lund r ju lite varmare och nrmare till Kpenhamn/Europa s det kan ju vara nice om man har som primrt fokus att ha det roligt och nice.
Citera
2019-12-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbaker
Okej, du tycker inte det r rrigt att hlla koll p flera olika mnen och rplugga till det innan tentan? Fr jag antar att det r det ni gr eftersom ni ska kunna allt som alla andra kan s.a.s. tack fr att du tar dig att svara!
Nej, inte direkt. Mjligtvis var T3 ganska jobbig d mnena dr var s skilda (sakrtt, familjertt och immaterialrtt), men tv veckors intensivt tentaplugg rcker gott och vl om man satsar p AB och har tagit seminarierna p allvar under terminen. Jag har i alla fall lyckats med det under mina tre terminer hittills.
Citera
2019-12-11, 16:17
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manwithoutamirror
Detta har skert diskutterats innan men trden r lite fr lng fr att jag ska orka eller hinna med att lsa igenom den.

Jag har snart, frhoppningsvis, en kandidatexamen i fretagsekonomi. Nr jag skte denna utbildning och program s var intagningen hgre p juridik och det kndes lite fr "lngt bort" med hgskoleprov. Men nu nr jag ser att det r 1.20 p ett par/ -tre stllen i landet s knns det mer lockande. Jag skulle behva hja mitt hgskoleprov ngra niver (Mitt resultat nu r snart 5 r gammalt) men ser inte de som en omjlighet alls med lite plugg under sommaren.

Men min frga. Jag har lst lite dubbelt s kommer d, frhoppningsvis, att inneha 210Hp nr jag tar min kandidatexamen i Fretagsekonomi istllet fr sedvanliga 180HP. Hur mycket kan jag tillgodorkna av dessa pong (om ens ngra), och vad fr typ av kurser kan jag tillgodorkna?? Jag r nmligen inte jttesugen p att plugga fyra och ett halvt r till. Har googlat men hittar mest svar om ett scenario tvrtom dr en som lst Juristprogrammet vill lgga till en ekonomikandidat.

Om det spelar ngon roll s r mitt intresse riktat gentemot de mer affrsjuridiska mnena och inriktningarna d.

Skicka grna anvndbara lnkar

Med vnlig hlsning,.
Utver vad folk svarat tidigare s fr du ven meritpong nr du sker ting med din extra examen. Samt som du nog frstod har du ven en liten frdel nr du sker jobb.

Jag har samma bakgrund Ek.kand
-> JP och rent mnesmssigt ger Ek.kand en bra grund till JP i mitt tycke, speciellt t1-4 hade jag anvndning av det i mnga kurser.
Citera
2019-12-11, 18:34
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Utver vad folk svarat tidigare s fr du ven meritpong nr du sker ting med din extra examen. Samt som du nog frstod har du ven en liten frdel nr du sker jobb.

Jag har samma bakgrund Ek.kand
-> JP och rent mnesmssigt ger Ek.kand en bra grund till JP i mitt tycke, speciellt t1-4 hade jag anvndning av det i mnga kurser.

Meritpong pga studier kommer sannolikt inte finnas kvar. http://www.notarie.se/Notarie/Aktuel...arieantagning/
Citera
2019-12-12, 11:16
Medlem
Tjena, som nyantagen p juristprogrammet har jag lite frgor som det hade varit grymt att f svar p.

Jag knner att jag ligger lite "efter" med min karrir och det fasar ngot mig att juristprogrammet strcker sig ver 4,5 r - s min frga r helt enkelt om det kanske r lnt att lsa dubbelfart. Jag har hrt frn bekanta att jp inte r s farligt t1 och t2. Kanske man ska vara kaxig och lsa bda samtidigt? Kan tillgga att jag har relativt ltt fr mig och ganska bra disciplin.

En annan frga r hur mycket schemalagd tid jag kan rkna med. Vill inte outa mig fr mycket men pluggar p 1 av de 3 stora institutionerna. Rcker det med att "vara i skolan" ngra timmar i veckan?

Tack!
Citera
2019-12-12, 11:31
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkonVibes
Tjena, som nyantagen p juristprogrammet har jag lite frgor som det hade varit grymt att f svar p.

Jag knner att jag ligger lite "efter" med min karrir och det fasar ngot mig att juristprogrammet strcker sig ver 4,5 r - s min frga r helt enkelt om det kanske r lnt att lsa dubbelfart. Jag har hrt frn bekanta att jp inte r s farligt t1 och t2. Kanske man ska vara kaxig och lsa bda samtidigt? Kan tillgga att jag har relativt ltt fr mig och ganska bra disciplin.

En annan frga r hur mycket schemalagd tid jag kan rkna med. Vill inte outa mig fr mycket men pluggar p 1 av de 3 stora institutionerna. Rcker det med att "vara i skolan" ngra timmar i veckan?

Tack!

Talar utifrn UU - du kan skert f dispens fr att lsa dubbelt efter grundkurserna (T1-T6) men jag r hgst tveksam till att du fr dispens fr de frsta terminerna svida du inte redan har tidigare studier som verlappar. Frn min termin har jag hrt en person som lst snabbare och d har han en examen frn ett annat land i det rttsomrdet han lste "dubbelt". D UU r byggt p terminskurser och krver fullgjort obligatorium (seminarienrvaro/godknda inlmningar) fr att fortstta till nsta termin r det skert annorlunda p SU och LU.

Hos oss r nrvarokravet ca 7-8h/veckan p T1-T2 om man inkluderar de obligatoriska basgruppstrffarna, p de efterfljande terminerna ngot hgre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in