Citat:
Ursprungligen postat av Bacon
Jag spekulerar inte, du verkar ju ha sett det själv på uppropet. Klart det finns brats men mina erfarenheter är att bratsen inte är lika kaxiga efter några terminer och att de flesta lugnar ner sig. Det är som om betygshetsen på något sätt formar alla till en mer liknande attityd och ödmjukhet även om folk skiljer sig ideologiskt. Överhuvudtaget så tycker jag de som på håll ser ut som stekare oftast är väldigt jordnära och trevliga människor. Har inte heller hört särskilt mycket skrytande över betyg etc. Mer folk som är jävligt arga över att de fick ba istället för ab.
Hoppas du kommer att trivas med ämnet och njut av studentlivet. Rekommenderar att komplettera med lite nationalekonomi

Jo, visst är det förkastligt att döma folk vid första anblicken... men med det sagt hade jag ändå känt mig lite vilsen om jag var den enda utan läderportfölj och backslick :] Dock ger jag gärna vem som helst en chans, fördomar ska man alltid motarbeta - även sina egna.
Nationalekonomi hade varit roligt. Tyvärr har jag förbrukat mina 6 år av studiebidrag när den här utbildningen är över, men eventuellt kan man ju ta en sommarkurs eller liknande i framtiden. Hur som helst, tack för lyckönskningen. Jag är rätt spänd på att se hur jag kommer trivas både med pluggandet och folket på längre sikt...
Citat:
Ursprungligen postat av VitNeger
Ändå en viss skillnad. Fast jag tänkte mest på HP.
Göteborg - 1,7
Sthlm - 1,6
Lund - 1,6
Uppsala - 1,5 (!)
Och det var inte sista antagna heller.
Har bara haft koll på Göteborgs HP-gräns, men har för mig att den låg på 1,8 för två år sedan och 1,7 förra året. Väldigt förvånande att Uppsala ligger så lågt dock! Vad kan det bero på?