Citat:
Ursprungligen postat av r0g3r
Satt och funderade på hur situationen kommer bli i Uppsala nu i vår. På deras hemsida står det
"Juristprogrammet i Uppsala kommer att bli volymmässigt större. Antalet studenter som antas till programmet ökar från och med 2010. Totalt kommer cirka 500 studenter att antas årligen. Det innebär en ökning med omkring 170 studenter. Antagning till programmet kommer att ske två gånger per år, alltså både höst och vår. "
Hur många kommer alltså tas in nu i vår?? 170 st? Eller eftersom de antogs +300 nu till hösten så kommer de ta in runt 200? Någon som vet?
Är också mycket intresserad av detta eftersom att jag fortfarande försöker bestämma mig om jag ska prioritera Uppsala eller Lund, eller stanna kvar i Örebro till våren.
Är också intresserad av varför de ökar intaget nu när alla prognoser säger att det kommer examineras för många jurister jämfört med marknadens krav om 4-5 år. Ökar man intaget så är det väl rimligt att anta att även kvalitén på utbildningen blir svårare att upprätthålla? Varför vill man då göra det nu när det redan skulle examineras mer folk än marknaden behöver? Jag skulle förstå beslutet om det var brist, eller skulle förutses en brist om 4-5 år.
Någon som sitter inne med svaren?