Citat:
Ursprungligen postat av
Alter-egon
Tog inte direkt tid på hur mycket jag pluggade, men hade som dagligt mål att läsa 20-30 sidor kurslitteratur om dagen. Jag ägnade mig åt träning, musik och allmän ledighet.
Jag blir uttråkad väldigt fort och hade som mål att bara ta mig igenom utbildningen så smärtfritt som möjligt. Men som sagt, jag rekommenderar inte att man pluggar så lite som jag gjorde. Min poäng var att man kan plugga långt mindre än 40 timmar/vecka och ändå prestera helt OK.
Men herregud, det var precis vad jag gjorde på t1 och t2. Sträckläste 25 sidor om dagen, varje dag. La drygt 30h på pm och tentaplugga 6h per dag i två veckor, fick AB båda terminerna. Problemet med din uppskattning är att du inte klockat dig själv och inte heller räknat med tid som går åt på seminarier, eventuella basgruppsmöten och mycket mer. Du verkar faktiskt vara bitter över att du inte har bra betyg och därför slår din försvarsmekanism in som gör att du skyller ifrån dig. Du kan säkert vara mer begåvad än många av de som fått toppbetyg men du är fortfarande dum som inte lyckades leverera. Ett geni är inte en begåvad person som gör medelmåttiga saker, det är en begåvad person som gör extraordinära saker.