2009-01-20, 07:28
Medlem
Minns en pundig sak, jag och en polare var på stan tjackade och benzade fick för oss att gå in på åhlens. Och när vi är där inne så tar min kompis 2st jojjo(hade ingen aning om det just då) ser då att min flickväns far som är securitas väktare. Kommer och kollar på mig och min kompis väldigt mkt polaren frågar varför han kollar på oss så säger rätt högt så han hör. "han är bara arg på mig för att jag knullar hans dotter!" efter det får polaren för sig att gå in i personal rummet(han trodde det var toan" och tjejens farsa direkt på han och ska kolla igenom han. Så vart lack och små skrek på han vi har pengar och slet upp 5-6hundra och vifta framför han och tog tag i polaren och gick ut
Citera
2009-01-20, 10:34
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Öh, nä. 1/4 x 4 = 1. Punkterade noter är förlängda med hälften. En punkterad fjärdedelsnot är lika lång som en fjärdedelsnot och en åttondelsnot. Det får inte plats fyra punkterade fjärdelsnoter i någon takt -- allra minst i en takt, som är mindre än 4/4. Det får plats två punkterade fjärdelsnoter i 6/8- och 3/4-takt.

Men rytmen är ju starkt beroende av ackorden, så det blir knappast ett ackord per takt, när man spelar en massa åttondelar. Borde det inte bli marsch, om det är två markerade slag per takt? Jag håller på med ett nytt stycke i samma konstiga 6/8-takt med punkterade fjärdelsnoter i ackorden, och det skulle gå utmärkt att marschera till.

Edit:

O n T o p i c
Högt BPM gör ingenting, vissa låtar är ju snabba. Det blir ju lite enklare att se vad som är vad om jag hade sett noterna, eller typ 4 takter av dem.
Citera
2009-01-20, 11:12
Medlem
tydligenarjaghas avatar
När tjack påsen tog slut, så gjorde jag en lösning på bara dextrosol. Det gav mig kanske lite mer energi men inte fan något rus :P
Citera
2009-01-20, 12:06
Bannlyst
En sjuk grej...

Kanske borde stå under tripprapporter/drogakuten eller vad fan som helst men behöver skriva av det.

Däckade inatt som en gris efter att kroppen va slutkörd efter ett par dagars tjackrace. Behövde inga lugnande eller något så jag känner mig grymt utsövd.

När jag vaknade berättade dock min sambo att jag c:a 1 gång i timmen vaknat till, böjt mig över henne med pupiller stora som isberg och pratat på snack språk som för henne va rena arabiskan. själv har jag inget minne av detta men låter jävligt sjukt... haha
Citera
2009-01-20, 23:02
Medlem
Arkomanns avatar
Fan, jag kan inte sluta dra mig i mustaschen! Jag har hållit på med det (högst ofrivilligt) i en timme nu.
Citera
2009-01-21, 02:24
Medlem
istapp2s avatar
Skjuta osynlia kråkor med tummen och pekfingret !!! Usssccchhh

Brukade liksom skjuta med tummen och pekfingret när jag skrev på datan!
Ungefär som om man skjuter iväg en kråka man haft i näsan !
Fast bara luft iof! Det är rätt pundigt ....Usshh får ryssningar bara jag tänker på det .
Fick det av Amfetamin och tramadol i kombo efter några månaders användning.
Har kommit över denna fas nu som tur är !

//Istapp2
Citera
2009-01-21, 03:45
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av istapp2
Brukade liksom skjuta med tummen och pekfingret när jag skrev på datan!
Ungefär som om man skjuter iväg en kråka man haft i näsan !
Fast bara luft iof! Det är rätt pundigt ....Usshh får ryssningar bara jag tänker på det .
Fick det av Amfetamin och tramadol i kombo efter några månaders användning.
Har kommit över denna fas nu som tur är !

//Istapp2

Var det tics av något slag?

Själv skulle jag gå och duscha men fastnade fan i en timme framför badrumsspegeln, kammandes skägget med tandborsten. Sedan blev tandborsten flottig, så jag beslöt att rengöra den... mot tänderna. Efter att ha duschat, stannade jag en stund till och kammade skägget med tandborsten.
Det gick mycket bättre med blött skägg, men nu har jag borstat tänderna två gånger.
Citera
2009-01-21, 05:01
Medlem
istapp2s avatar
Arkoman frågar : Var det tics av något slag?

Jajamensan det stämmer bra det !!
Senast redigerad av istapp2 2009-01-21 kl. 05:03.
Citera
2009-01-21, 05:08
Medlem
istapp2s avatar
Asså fastnat i en spegel ? Då är vi 2 !

Låter ungefär i stil med det jag också har gjort !
https://www.flashback.org/showthread.php?t=816439&page=4

Jag har fastnat framför spegeln i många timmar !
Jag bbörjade fundera på om jag värkligen var jag !? WTF ??
Skulle fixa frillan inför en träff ,mittt uppe i ett tjackrus !
Tog fan flera timmar att fixa frisyren och inte heller blev jag nöjd och dessutom missade daten !

Mitt svar är att droger i allmenhet kan förorsaka psykoser!
//Istapp
Citera
2009-01-21, 05:14
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av istapp2
Asså fastnat i en spegel ? Då är vi 2 !

Låter ungefär i stil med det jag också har gjort !
https://www.flashback.org/showthread.php?t=816439&page=4

Jag har fastnat framför spegeln i många timmar !
Jag bbörjade fundera på om jag värkligen var jag !? WTF ??
Skulle fixa frillan inför en träff ,mittt uppe i ett tjackrus !
Tog fan flera timmar att fixa frisyren och inte heller blev jag nöjd och dessutom missade daten !

Mitt svar är att droger i allmenhet kan förorsaka psykoser!
//Istapp

Man fastnar ju lätt i saker på tjack... Men man kommer också på de knasigaste idéerna, haha. Annars brukar det inte vara någon större fara att se sig i spegeln på tjack. Det är värre på LSD.
Jag förvandlas till rymdlejonet Psykoskatten varenda gång!
Citera
2009-01-21, 05:19
Medlem
Kristofer.s avatar
Känns ju lagom pundigt att sitta här och trycka på F5 hela tiden med förhoppningar om att arkomann skrivit ett nytt inlägg
Citera
2009-01-21, 08:27
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Känns ju lagom pundigt att sitta här och trycka på F5 hela tiden med förhoppningar om att arkomann skrivit ett nytt inlägg
Jag hittade någon tråd om iGod och började prata med Gud, men nu hittar jag inte tillbaka till tråden... [Edit: här är den: https://www.flashback.org/showthread.php?p=14728587#post14728587] ...Annars hade jag kunnat posta min knarkiga konversation på rätt plats, men det var ju ett pundigt beteende.
Senast redigerad av Arkomann 2009-01-21 kl. 08:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in