2007-07-12, 21:46
Medlem
CS-bögens avatar
Muahaha..AIK är överkörda!

Klevis, Vagabonden, vad är er analys?
Citera
2007-07-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Elfsborg imponorerar faktiskt idag. Släpper igenom AIK en enda gång under hela matchen, och skapar själva ett par riktigt heta chanser utöver målet. Sedan visar de även upp en ibland, bländande passningsspel och fina inövade varianter.

Den enda som får godkänt är AIK, efter sina sköna kommentarer i eftersnacket och när han ensam (?) tackade supportrarna efter matchen.

Tränare med riktig klubbkänsla är sällsynta.
Elfsborg gör en grymt bra match taktiskt sett och spelar också en väldigt underhållande fotboll. Det går snabbt, det är finter och det är ren glädje i det laget, trots att både Holmen och Izhi var relativt osynliga under match. Grymt!

Men AIKs spel just nu. Herejösses, nu går det INTE bra för oss. Det är... nästan kaos. Khari, som är störst plan, tappar bollen gång på gång. Killen skall ju bara meja över Svenssonm med sin tyngd, men han missar oftast snubben som står framför/bredvid och det leder i sin tur till en farlig kontring för Elfsborg. Detta inträffade flertalet gånger igår. VÅGA göra något! Visa en jävla anamma när du har en AIK-tröja på dig.

Obolo och Valdemarin skapar inte mycket. Eller ja, de skapar rättare sagt ingenting denna match. Det är synd. Men jag köper faktiskt snacket vad det gäller acklimatisering och framförallt att spela sin tredje match i en ny klubb på ett konstgräs. Finns det ens att tillgå i Argentina?

Wilton kommer in och skapar endast EN chans. Blek insats. Nisse blir totalt bortlurad på det andra målet, men annars lirar han stabilt. Nisse har faktiskt överraskat mig positivt med en grym vilja och ett reselut huvudspel, det har vi saknat i dagens AIK. Även kapten för dagen.

Norling och Nebosja sitter så jävla säkert. De är grymt bra att dem vågar kritisera herr Fröjdfeldt när Jonsson inte får komma in efter omplåstring. Själva situationen är över för några sekunder sedan och Jonsson har halva plan att springa för att komma ikapp spelet, det enda som förlorar på det är AIK. Innan han kommer till sin plats hinner ju Elfsborg slå in boll eller vad dem nu väljer att göra. Konstigt.

Det är kul att läsa på t.ex. Djurgårdens forum på Svenskafans, hur Djurgårdarna verkligen ber om en presskonferens eller "kvartssamtal" för AIK. Problemet är att det aldrig kommer hända. Det RN och NN har gjort för AIK är helt otroligt. De kommer sitta kontraktet ut, var så säkra.

Det enda jag begär nu är en vinst mot APA och ev. en vinst mot Göteborg i en kall och ruskig höstmatch som präglas av bråk utanför Södra. Jag längtar redan!
Citera
2007-07-12, 22:27
Medlem
Shuyins avatar
Fan, den där känslan i en som säger att nu är det dags Nicklas visa vad du går för. Så åker han på en tunnel av Keene och så var den matchen över, för det var den vid 1-0.

AIK har inte alls samma passningsstempo eller rörlighet, Elfsborg trivs på plastgolvet och lirar på hela tiden. Det var jobbigt att se på kan jag säga.

Sedan så kan man säga att allt är åt helvete och jorden går under men det blir ju inte bättre för det.

Jag tycker dock synd om t.ex. Arnefjord som får spela på en helt ovan position. Khari Stephenson är inte mycket att hänga i granen heller. Det påminde om Kibebe-Samuelsson som vi hade för några år sedan, håller inte.

Det viktiga nu är att fortsätta stötta laget och gnugga på, en hopplös situation för Norling egentligen. Man kan titta på Elfsborg hemma han sätter en god taktik, kanske lite fel med Wilton men ändå, och vi skapar lägena men sätter dem inte. Då känner man en maktlöshet för vad mer kan man som tränare göra?
Citera
2007-07-12, 22:32
Medlem
von Hindenburgs avatar
Elfsborg känns väldigt starka just nu. Jag tycker inte att AIK är direkt dåliga men idag räcker de inte riktigt till.

Guldkampen kommer att stå mellan Elfsborg och Djurgården med Kalmar som dark horse.

Det blir spännande att se om Elfsborg kan göra bättre ifrån sig i Champions Leaguekval än de svenska lagen de senaste åren. Jag tror inte det är omöjligt att de kan nå tredje omgången men gruppspelet känns inte så troligt.
Citera
2007-07-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Elfsborg känns väldigt starka just nu. Jag tycker inte att AIK är direkt dåliga men idag räcker de inte riktigt till.

Guldkampen kommer att stå mellan Elfsborg och Djurgården med Kalmar som dark horse.

Det blir spännande att se om Elfsborg kan göra bättre ifrån sig i Champions Leaguekval än de svenska lagen de senaste åren. Jag tror inte det är omöjligt att de kan nå tredje omgången men gruppspelet känns inte så troligt.
DIF kommer inte vara med och bråka om guldet denna säsong om de inte värvar en grym spelare, t.ex. A.Johansson, då kan det bli kul för blåränderna. Halmstad, Kalmar, Elfsborg och Malmö (ja, jag vet...) är de fyra lagen jag gissar på som guldstriden kommer att handla om.
Citera
2007-07-12, 22:41
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ery3
DIF kommer inte vara med och bråka om guldet denna säsong. Halmstad, Kalmar och Elfsborg.

Halmstad glömde jag. De är precis som Kalmar en dark horse i mina ögon.

Djurgården får gärna åka ur för mig. Jag hatar det jävla äckellaget men tyvärr får jag guldvibbar av dem. Glöm inte att de bara har allsvenskan kvar medan flera konkurrenter har annat också.
Citera
2007-07-13, 00:03
Medlem
Finns en stor chans att Halmstad tar hem det i mina ögon, sedan vill jag dock gärna se Kalmar lyckas och jag tror de kan komma långt. Hela vägen skulle jag inte satsa pengarna på(även om detta är mycket möjligt) men topp 3 klarar dem nog.

Angående AIK: Khari, Dulee OCH Tamandi är tre spelare som inte slår en pass rätt. De två förstnämnda tar emot bollen, vänder omkring, trixxar och slår sedan en pass till motståndarlaget eller blir av med bollen för att dem inte har koll på omgivningen. Dulee lyckas inte hjälpa till framåt utan spelar bara ut bollen på kanten eller lyfter upp bollen till anfallarna som inte lyckas med något. Sedan så hatar jag Nicklas Carlsson och jag är glad att han inte får ett nytt kontrakt, ge bort ett mål sådär. Nej, även om försvaret misslyckas bedrövligt så känns det verkligen som att tyngden ligger på mittfältet. Anfallarna får inga ordentliga bollar och de har aldrig någon att lira bollen tillbaka till. Sedan när det väl blir något "farligt" så är bollen alltid en meter för långt fram eller för långt åt sidan, det vägrar sitta helt enkelt. Behövs mycket jobb för att AIK ska börja vinna matcher igen.
Citera
2007-07-13, 00:19
Medlem
Alltså.. nää... fan det finns inget att säga. Helt jävla bedrövligt. Är faktiskt glad att jag inte kunde åka på den här resan.
Får nog glömma spel i Europa nästa år.
Citera
2007-07-13, 10:59
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Är faktiskt glad att jag inte kunde åka på den här resan.
Får nog glömma spel i Europa nästa år.
Ajdå, är inte vinnaren av UEFA cupen direktkvalificerad till nästa år?

EDIT: Jag diggar även att DIF ligger före KFF i tabellen trots att vi har färre poäng..

Citat:
IF Elfsborg 15 8 4 3 22-14 8 28
Halmstads BK 13 7 3 3 19-13 6 24
Djurgården 13 7 2 4 18-11 7 23
Kalmar FF 13 8 1 4 21-12 9 25
http://svenskfotboll.se/t1all.aspx?p=152184
Citera
2007-07-13, 11:09
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det är kul att läsa på t.ex. Djurgårdens forum på Svenskafans, hur Djurgårdarna verkligen ber om en presskonferens eller "kvartssamtal" för AIK. Problemet är att det aldrig kommer hända. Det RN och NN har gjort för AIK är helt otroligt. De kommer sitta kontraktet ut, var så säkra.

Är väl snarare på GF som det där sades och därför kopierades in på Forum 1891 för att det är humor för oss blåränder.

Saxat från GF:
(Mats från FIRMAN):
"Jag kan garantera att avgår inte Norling själv kommer andra att se till att han gör det, sanna mina ord! Men då han själv inte verkar ha vett att göra det, så finns risken att det kan hända saker och ting i hans närhet, då han själv inte verkar begripa något. Ibland kan det vara bra med en tankeställare."

Stockholm tillhör oss!
Citera
2007-07-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är väl snarare på GF som det där sades och därför kopierades in på Forum 1891 för att det är humor för oss blåränder.

Saxat från GF:
(Mats från FIRMAN):
"Jag kan garantera att avgår inte Norling själv kommer andra att se till att han gör det, sanna mina ord! Men då han själv inte verkar ha vett att göra det, så finns risken att det kan hända saker och ting i hans närhet, då han själv inte verkar begripa något. Ibland kan det vara bra med en tankeställare."

Stockholm tillhör oss!
Haha, tror du på det själv? VAKNA, "från Firman", tjena. Frontgubbarna från FB var ju på matchen igår och det vore väl jävligt dumt av denna Mats att skriva något sådant här, om han nu tillhör FB, när de andra verkar ha ett fortsatt stort förtroende för Norling.

Och en annan fråga. I DN står det att Nebo blev återigen uppskickad på läktaren, när hände det senast? Inte i måndags, väl? Eller tänker dem på förra årets möte?
Citera
2007-07-13, 15:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Haha, tror du på det själv? VAKNA, "från Firman", tjena. Frontgubbarna från FB var ju på matchen igår och det vore väl jävligt dumt av denna Mats att skriva något sådant här, om han nu tillhör FB, när de andra verkar ha ett fortsatt stort förtroende för Norling.

Och en annan fråga. I DN står det att Nebo blev återigen uppskickad på läktaren, när hände det senast? Inte i måndags, väl? Eller tänker dem på förra årets möte?

Tjena ery3!
Nej, jag tror absolut inte på det, men det gör det inte mindre humoristiskt.
Se inte allt så svart och vitt, det handlade mest om humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in