Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Elfsborg imponorerar faktiskt idag. Släpper igenom AIK en enda gång under hela matchen, och skapar själva ett par riktigt heta chanser utöver målet. Sedan visar de även upp en ibland, bländande passningsspel och fina inövade varianter.
Den enda som får godkänt är AIK, efter sina sköna kommentarer i eftersnacket och när han ensam (?) tackade supportrarna efter matchen.
Tränare med riktig klubbkänsla är sällsynta.
Elfsborg gör en grymt bra match taktiskt sett och spelar också en väldigt underhållande fotboll. Det går snabbt, det är finter och det är ren glädje i det laget, trots att både Holmen och Izhi var relativt osynliga under match. Grymt!
Men AIKs spel just nu. Herejösses, nu går det INTE bra för oss. Det är... nästan kaos. Khari, som är störst plan, tappar bollen gång på gång. Killen skall ju bara meja över Svenssonm med sin tyngd, men han missar oftast snubben som står framför/bredvid och det leder i sin tur till en farlig kontring för Elfsborg. Detta inträffade flertalet gånger igår. VÅGA göra något! Visa en jävla anamma när du har en AIK-tröja på dig.
Obolo och Valdemarin skapar inte mycket. Eller ja, de skapar rättare sagt ingenting denna match. Det är synd. Men jag köper faktiskt snacket vad det gäller acklimatisering och framförallt att spela sin tredje match i en ny klubb på ett konstgräs. Finns det ens att tillgå i Argentina?
Wilton kommer in och skapar endast
EN chans. Blek insats. Nisse blir totalt bortlurad på det andra målet, men annars lirar han stabilt. Nisse har faktiskt överraskat mig positivt med en grym vilja och ett reselut huvudspel, det har vi saknat i dagens AIK. Även kapten för dagen.
Norling och Nebosja sitter så jävla säkert. De är grymt bra att dem vågar kritisera herr Fröjdfeldt när Jonsson inte får komma in efter omplåstring. Själva situationen är över för några sekunder sedan och Jonsson har halva plan att springa för att komma ikapp spelet, det enda som förlorar på det är AIK. Innan han kommer till sin plats hinner ju Elfsborg slå in boll eller vad dem nu väljer att göra. Konstigt.
Det är kul att läsa på t.ex. Djurgårdens forum på Svenskafans, hur Djurgårdarna verkligen ber om en presskonferens eller "kvartssamtal" för AIK. Problemet är att det aldrig kommer hända. Det RN och NN har gjort för AIK är helt otroligt. De kommer sitta kontraktet ut, var så säkra.
Det enda jag begär nu är en vinst mot APA och ev. en vinst mot Göteborg i en kall och ruskig höstmatch som präglas av bråk utanför Södra. Jag längtar redan!