2007-07-17, 23:42
  #4729
Medlem
gorgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Så som andra halvlek såg ut skall ni vara jäkligt glada över krysset ni fick med er...
Visst hade Malmö spelet i andra och det är inget jag sticker under stolen med, men uteblivna målchanser trots kraftigt spelövertag talar sitt tydliga språk. Det var helt enkelt två föreningar utan skärpa i avsluten för att använda sig av en utsliten klyscha och resultatet blev där efter, ingen är/kan vara nöjd.
Men det känns som att vi släppte in Malmö onödigt enkelt under andra halvlek, något som enligt mig var helt obefogat.
Citera
2007-07-17, 23:47
  #4730
Medlem
Giggis avatar
Andra halvlek var något av det bästa jag sett Malmö prestera. Labinot är grym. Även Safari är bra i mina ögon. Gabriel hinner inte uträtta mycket. Men vad fan gör Junior? Yksel sliter som vanligt och AA är stabil. Daniel såg lite tagen ut efter knocken och var inte riktigt sig själv.
Citera
2007-07-18, 01:10
  #4731
Medlem
50-öring.s avatar
Fortfarande långt, långt ifrån strålande fotboll men det var åtminstone ett steg i rätt riktning. Man lyckades slå mer än två passningar inom laget, vilket har varit väldigt sällsynt.

Verkligen stor skillnad när JJ kom in, en liten glimt av djupledsspel. Otäck ihopskallning, får hoppas Ola kryar på sig. Men, nu kanske Labbe får chansen igen i nästa match. Kändes faktiskt bra med honom på plan, han vågar och kan dra en gubbe. Dessutom slår han inte endast alibipassningar eller vad man ska kalla det.
Citera
2007-07-18, 05:44
  #4732
Medlem
karlsbergs avatar
Synd med 1-1,trodde att vinsten var i hamn efter 1-0 Tyvärr flipprade malmö in kvitteringen efter hörnan och fick tillbaka självförtroendet, sedan fick de igång spelet och DIF backade. Oavgjort blev därmed ganska rättvist (inte i hjärtat dock).

Jävla konstgräslag som försöker rycka i toppen!
Citera
2007-07-18, 11:19
  #4733
Medlem
Tjyvass avatar
Roliga Hammarby vs Tråkiga Kalmar 0 - 1

Kalmar gör ånyo skäl för det seglivade epitetet, tråkiga. Ja det blir så tråkigt att machen i em 2000 mellan Sverige och Turkiet framstår som manna från himlen. Tonys kisar klackar och trixar med trasan, men det är Kff:s Tobbe Carlsson som med en patenterad rusning på hörna, där panna möter boll, som avgör detta returmöte.
Citera
2007-07-18, 12:03
  #4734
Medlem
sänder canalplus Bajen-KFF? hittar inte
Citera
2007-07-18, 12:16
  #4735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Roliga Hammarby vs Tråkiga Kalmar 0 - 1

Kalmar gör ånyo skäl för det seglivade epitetet, tråkiga. Ja det blir så tråkigt att machen i em 2000 mellan Sverige och Turkiet framstår som manna från himlen. Tonys kisar klackar och trixar med trasan, men det är Kff:s Tobbe Carlsson som med en patenterad rusning på hörna, där panna möter boll, som avgör detta returmöte.
Kan inte vara lätt för stackars Kalmar trots att dem gör flest mål av alla så är dem ändå skit tråkiga
Citera
2007-07-18, 13:15
  #4736
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Kan inte vara lätt för stackars Kalmar trots att dem gör flest mål av alla så är dem ändå skit tråkiga
Skulle inte förvåna om KFF är så tråkiga att de vinner med 5-0 ikväll.

Var det i dag Tony skulle klippa mattan med sax?
Citera
2007-07-18, 13:19
  #4737
Medlem
AT4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladd55
sänder canalplus Bajen-KFF? hittar inte
tvmatchen.se , funkar alltid.
Citera
2007-07-18, 14:13
  #4738
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Kan inte vara lätt för stackars Kalmar trots att dem gör flest mål av alla så är dem ändå skit tråkiga
Det handlar ju inte om hur många man gör, utan hur man gör dom. Det ska vara grymma tempoväxlingar, klackar och sköna dribblingar. Cykelsparkar framför målvakten och läckra lobbar över huvudet på motståndarna. Bollarna ska stå som strutar i nätet vid varje frispark som slås minst 30 meter utanför mål. Alla bajens, och Stockholmslagen och en del Göteborgslag över huvudtaget har ju minst 3 mittfältare som är begåvade med Stankovic-fötter. Det är ju inte för intet som dom lagen är roligare än bönnerna från lann'et.
Ok, det är inte schysst att raljera så om Hammarby, som är en sympatisk klubb egentligen. Men jag tror ändå att Kff spelar riktigt gristråkig fotboll idag och klacksparkarna är signerade av grönvita spelare.
Citera
2007-07-18, 16:38
  #4739
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Roliga Hammarby vs Tråkiga Kalmar 0 - 1

Kalmar gör ånyo skäl för det seglivade epitetet, tråkiga. Ja det blir så tråkigt att machen i em 2000 mellan Sverige och Turkiet framstår som manna från himlen. Tonys kisar klackar och trixar med trasan, men det är Kff:s Tobbe Carlsson som med en patenterad rusning på hörna, där panna möter boll, som avgör detta returmöte.

Ja kff är ett riktigt pisslag och feta dessutom, Nanne bjussar uppenbarligen på chips o smågodis i pausvilan för att hålla uppe lagets snittvikt på 110 kg per gubbe. Tyvärr tror jag dock Södermalms stolthet får det jobbigt som vanligt, Kalmars bjässar käkar ju småglin som Haris till frukost.

Hoppas iaf på ngt turmål, kanske domarn inte pallar trycket och bjussar på en straff eller nått.
Citera
2007-07-18, 17:08
  #4740
Medlem
Satyricons avatar
Blir det Benny som står i Bajens mål?

Han fixade det halvbra på Fredriksskans, kanske blir han byxis på hemmaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in