2007-06-24, 20:51
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjoho
När de vinner en match på gräs kanske?
De har tagit 2 pinnar på 5 försök borta.
Skrämmande läsning angående plastgräslagens fördelar på hemmaplan finns att läsa i dagens Aftonbladet
Citera
2007-06-24, 21:54
Medlem
gorgons avatar
Tycker själv att det är väldigt glädjande att det går bättre än förväntat för allsvenskans nordligaste lag, för ett lag norr om Sthlm behövs för att bryta upp den södra koncentreringen utav mittenlag.
Citera
2007-06-24, 22:18
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Tycker själv att det är väldigt glädjande att det går bättre än förväntat för allsvenskans nordligaste lag, för ett lag norr om Sthlm behövs för att bryta upp den södra koncentreringen utav mittenlag.

Instämmer. Hoppas även att Sundsvall går upp.
Citera
2007-06-24, 23:06
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Skrämmande läsning angående plastgräslagens fördelar på hemmaplan finns att läsa i dagens Aftonbladet
Konstigt att det blir få bortasegrar på konstgräs när Sveriges bästa lag är ett av tre lag som spelar sina hemmamatcher på det underlaget. Om vi kollar till exempel säsongen 2005 så var det procentuellt sett istället fler bortasegrar på naturgräs än konstgräs, men det missade Aftonbladet att berätta.
Citera
2007-06-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Konstigt att det blir få bortasegrar på konstgräs när Sveriges bästa lag är ett av tre lag som spelar sina hemmamatcher på det underlaget. Om vi kollar till exempel säsongen 2005 så var det procentuellt sett istället fler bortasegrar på naturgräs än konstgräs, men det missade Aftonbladet att berätta.

Å andra sidan så var ni ju inte ett utav Sveriges bästa lag förrän ni fick erat konstgräs
Citera
2007-06-24, 23:18
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Edit: Satans dubbelpost...
Citera
2007-06-24, 23:18
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Å andra sidan så var ni ju inte ett utav Sveriges bästa lag förrän ni fick erat konstgräs
2005 var väl ingen dundersuccé rent sportsligt (7:e plats) och gräset var ju lika mycket artificiellt då som nu...
Citera
2007-06-24, 23:19
Medlem
Citat:
2005 var väl ingen dundersuccé rent sportsligt (7:e plats) och gräset var ju lika mycket artificiellt då som nu...

Nej visst men det tar ju lite tid att vänja sig vid det nya underlaget.
Citera
2007-06-24, 23:28
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Nej visst men det tar ju lite tid att vänja sig vid det nya underlaget.
Ja, men med tanke på att IFE haft typ 102 år på sig att vänja sig vid naturgräs är det lite konstigt att det blev många fler poäng på bortaplan 2006 också.
Citera
2007-06-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ja, men med tanke på att IFE haft typ 102 år på sig att vänja sig vid naturgräs är det lite konstigt att det blev många fler poäng på bortaplan 2006 också.

Det nyvunna självförtroendet på hemmaplan kanske smittade av sig även på bortaplan?

Du är så jävla seriös, jag försökte vara lite lättsam och vitsig först men vi droppar det här för jag orkar inte debattera konstgräs en gång till...
Citera
2007-06-24, 23:34
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag kan stava. Mäktiga stavas utan c. Kolla i ordlistan. Pajas.
Fan, är du tillbaka?
Hovnarren har varit saknad.
Citera
2007-06-24, 23:51
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Det nyvunna självförtroendet på hemmaplan kanske smittade av sig även på bortaplan?

Du är så jävla seriös, jag försökte vara lite lättsam och vitsig först men vi droppar det här för jag orkar inte debattera konstgräs en gång till...
Att debattera konstgräs med en bonne utan humor är som att träna Glenn Hysén i retorik - dömt att misslyckas.

Även jag noterar med glädje Klevis efterlängtade comeback, kan man få höra lite analyser av professor Norlings bravader hittills i årets Allsvenska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in