2007-07-02, 23:55
  #4297
Moderator
easy_dans avatar
Såg IFK-MFF o därmed såg jag troligtvis allsvenskans sämst spelade match i år, mff backar hem i knät på egen målvakt, ifk var precis lika oförmögna att prestera som man var mot bajen. Tror många i Malmö är glada över att slippa Toivonen mot djurgården, stundtals svängdörrar på vänsterkanten, skumt att Åkeby inte byter kant på höiland/toivonen ...bajen lyckades fint med det förra veckan när erkan o haris bytte.

Helsingborg på onsdag, då ska vi bevisa att vi klarar oss utan Kingson och att vi kan fortsätta vinna...men såklart Bajen rasar ihop nu när man äntligen fått upp förhoppningen för fotboll igen.
Citera
2007-07-03, 00:07
  #4298
Medlem
vedo_TM87s avatar
Sån där skönt oförtjänt seger som verkligen biter i hjärtat på motståndarna *lutar mig tillbaka och aaah*.
Var fan på tiden f.ö, malmö är fan skit, ibland undrar man varför man orkar bry sig öht Avgå Åkeby ditt feta svin.
Liksom vad hade vi, typ ett skott på mål?
Citera
2007-07-03, 00:51
  #4299
Medlem
Nina Hartleys avatar
Åh fy helvete vilken skön seger. Så fucking jävla underbar att jag inte vet när jag ska sluta segerdricka mina Singha!
Det finns verkligen, absolut inget, som är skönare än att slå sina "värsta" rivaler när man som minst förtjänar det. Så äckligt jävla underbart så det inte går att beskriva med ord. Det slår allt vad min fru kan besvara på flera månader. Allsvenskan är så jävla urusel, men kärleken till serien och framförallt Malmö FF visar verkigen sin charm.

Malmö var riktigt urusla ikväll och Göteborg var heller inget att hurra förr. Men Malmö hade ett enda jävla skott på mål ikväll vad jag kundre räkna till. Bortsett ifrån hörnan. Åh vi vinner. Herregud.
Ni ska man upp och jobba hos byrån om sisådär 4 timmar, men vem bryr sig. Den här segern kommer jag leva på tills på lördag då det är dags att helg-sjukanmäla sig till Djurgårn så man kan ta flyget upp till huvudstan och spela ännu sämre fotboll, på en läktare där man slipper se spelet.

Det är vad man lever för. Jag skojar inte! Ni som inte förstår, kommer aldrig heller kunna uppnå samam känsla.

Hata Åkeby och Göteborg! Älska Sandqvist och Molins.


Börjar jobba om 3 timmar. Härligt!
Citera
2007-07-03, 01:35
  #4300
Medlem
Whattabas avatar
Så dagens match var alltså det största i Sverige? Ni kan ju inte mena allvar, det är mer stämning och rivalitet på BP - Cafe Opera.
Citera
2007-07-03, 02:26
  #4301
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whattaba
Så dagens match var alltså det största i Sverige? Ni kan ju inte mena allvar, det är mer stämning och rivalitet på BP - Cafe Opera.

För att ge sigin i debatten om publiksiffror : Det var typ 8oo mer människpr på DIF _ gävle än IFK - IFFIFF.

Stormatch

Fö var DIF rätt bra stundtals vi gör första målet vilet känns som ett steg framåt.
Daja är totalusel. synd att vi har fler borta än tillgänliga så att han får spela-

Annras var alla bra , fast Jones kan bättre.

Välkommna MFF
Citera
2007-07-03, 08:42
  #4302
Medlem
erikbes avatar
IFK-MFF kan omöjligtvis ha varit årets sämst spelade match
Citera
2007-07-03, 11:41
  #4303
Medlem
Shuyins avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1110149,00.html

Har ni läst om AIK's chocktaktik?

Alla som är någorlunda intresserade av AIK vet väl att vi har problem med målskyttet så om detta stämmer så är det väldigt väntat att det blir en diamant bakom argentinarna med Wilton som spets.

Även om det här är Allsvenskan tråden så verkar Hulsker vara på väg bort, inget oväntat där heller.

Det verkar också som att Nicklas Carlsson är på väg bort enligt Svenska Fans, jobbigt eftersom man blir så sentimental, men Arne har varit bra och Nisse bör ju vara bättre.
Citera
2007-07-03, 12:11
  #4304
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
IFK-MFF kan omöjligtvis ha varit årets sämst spelade match

Så du menar att IFK alltid spelar så dåligt?
Citera
2007-07-03, 12:59
  #4305
Moderator
easy_dans avatar
Har tittat in i spåkulan angående Aik-Tff

Aik kommer (precis som dom ska) hemmaslå ett trelleborg som har 1-4 i matcher o 1-8 i målskillnad på bortaplan, exakt alla gnagare i världen kommer bli tokiga och tillskriva denna seger till "världens bästa värvningar någonsin" vi andra nöjer oss att vänta till dubbelmötet mot Elfsborg då gnagets riktiga test kommer.

Spåkulan såg även en bajenvinst o målvaktstavla av Erland, precis som vanligt alltså...
Citera
2007-07-03, 13:05
  #4306
Medlem
tipparsvens avatar
Instämmer med easy_dan, jag tror på seger för AIK med 4-0 ikväll och succé för de nya gossarna från Argentina.
Citera
2007-07-03, 13:12
  #4307
Bannlyst
Innan Ni tippar 6-0-vinster för AIK så kom ihåg hur säkra serieledande Kalmar FF var på tre poäng när TFF var på besök på Fredrikskans. And let´s face it - AIK är inte på långa vägar lika bra som KFF ens på hemmaplan.

Bara en tanke såhär i förbifarten...

// Roger P.
Citera
2007-07-03, 13:27
  #4308
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Åh fy helvete vilken skön seger. Så fucking jävla underbar att jag inte vet när jag ska sluta segerdricka mina Singha!
Det finns verkligen, absolut inget, som är skönare än att slå sina "värsta" rivaler när man som minst förtjänar det. Så äckligt jävla underbart så det inte går att beskriva med ord. Det slår allt vad min fru kan besvara på flera månader. Allsvenskan är så jävla urusel, men kärleken till serien och framförallt Malmö FF visar verkigen sin charm.

Malmö var riktigt urusla ikväll och Göteborg var heller inget att hurra förr. Men Malmö hade ett enda jävla skott på mål ikväll vad jag kundre räkna till. Bortsett ifrån hörnan. Åh vi vinner. Herregud.
Ni ska man upp och jobba hos byrån om sisådär 4 timmar, men vem bryr sig. Den här segern kommer jag leva på tills på lördag då det är dags att helg-sjukanmäla sig till Djurgårn så man kan ta flyget upp till huvudstan och spela ännu sämre fotboll, på en läktare där man slipper se spelet.

Det är vad man lever för. Jag skojar inte! Ni som inte förstår, kommer aldrig heller kunna uppnå samam känsla.

Hata Åkeby och Göteborg! Älska Sandqvist och Molins.


Börjar jobba om 3 timmar. Härligt!

Älska Sandkvist? Han höll på att kosta oss 2 poäng när han nu var så tvungen att bara sparka ner berg i straffområdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in