2007-06-25, 21:39
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Har Valhalla IP bara några tusen platser eller duger den inte till allsvenskt spel för Gais? 6000 åskådare ikväll på en arena som tar över 40 000...
Jag vet faktiskt inte varför de inte kan spela precis var fan som helst, bara inte på Nya Ullevi. Skämtarena för allsvensk fotboll. Varför inte fcukin jävla Rambergsvallen? Vilken suverän jävla pissmatch f ö, får se reprisen på AIK:s hörna som renderade i kvitteringsmålet, men situationen såg märklig ut; linjemannen som var närmast situationen visade för inspark för Dime, men huvuddomaren körde över det beslutet och genomdrev en hörna. Som gick in... Så jävla klassiskt. Nog för att GAIS måste ha det ogiftigaste anfallet i hela allsvenskan, men AIK var ju knappast över mittlinjen på 93 minuter.

Fy fan vad GAIS-supportarna ser ut! Faktumförsäljarna ser ju ut som renlevnadsmänniskor jämfört med genomsnittsgaisaren, satan vad gott om rejält slitna och sliriga män i övre medelåldern det rör sig på den läktaren.

Jag skulle fan gått på Justin Timberlake istället.
Citera
2007-06-25, 22:37
Medlem
Otto Flicks avatar
Valde att se ÖSK-DIF i dag. Djurgården var fruktansvärt usla i första halvlek. I andra stängde man matchen bra efter utvisningen. DIF hade inte ett enda skott på mål. ÖSK var bra i första havlek men saknade udd framåt och var inte tillräckligt kreativa efter utvisningen.

Joel Riddez var återigen fantastisk för Örebro. I Djurgården var Dembo Touray klart bäst. Johannesson bra innan paus.
Citera
2007-06-25, 22:49
Medlem
phils avatar
Varför sprang Eriks Sundin och pekade på sin aftonbladet-binda?
Är han glad över att vara den bästa spelaren i det näst sämsta laget utsedd av den sämsta tidningen?
Citera
2007-06-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phil
Varför sprang Eriks Sundin och pekade på sin aftonbladet-binda?
Är han glad över att vara den bästa spelaren i det näst sämsta laget utsedd av den sämsta tidningen?

Han är väl inte van vid att göra mål och saknar väl målgest så huvudet sa väl att han skulle vidröra den då han säkert sprungit och tänkt på bindeln hela matchen.
Citera
2007-06-25, 23:06
Medlem
phils avatar
Citat:

Han är väl inte van vid att göra mål och saknar väl målgest så huvudet sa väl att han skulle vidröra den då han säkert sprungit och tänkt på bindeln hela matchen.
fan; nu blev han utsedd till veckans anfallare av fotbollskanalen.
undrar vad Sundins budskap var när han pekade på bindan. han ville kanske visa för sina medspelare att det är han som är bäst i laget, och på så vis vill han ha mera plats i omklädningsrummet.
Citera
2007-06-25, 23:08
Medlem
Hur fungerar Expressens bindel då? Ger dem till bästa spelaren i varje lag eller till bästa spelaren enligt dem själva eller läsarna varje omgång? Jag är uppväxt med att det är kaptenen som ska ha bindeln.
Citera
2007-06-25, 23:11
Medlem
phils avatar
Citat:
Hur fungerar Expressens bindel då? Ger dem till bästa spelaren i varje lag eller till bästa spelaren enligt dem själva eller läsarna varje omgång? Jag är uppväxt med att det är kaptenen som ska ha bindeln.
expressen ger väl bara till stockholmslagen? eller det kanske jag har fått om bakfoten. tycker man bara ser den röda bindan under derbyna och aldrig aftonbladets.
Citera
2007-06-25, 23:23
Medlem
jansdieters avatar
Två förlorade poäng på Nya Monstertruckvi eller en vunnen. Allting är relativt, speciellt i den prekära situation vi befinner oss i nu.
Kantspelet existerar inte. Det har inte existerat i år någonstans och just nu verkar ju ens inte vårat lag och lagledare se detta ambulerande problem. För mig är detta problem tio gånger större än dom få mål som görs framåt i banan.
Varför inte bara spela med två raka och notoriska yttrar och inte be en så centralt centraliserad spelare som Stephenson gå på illfärd ut i kantland? Det ska helt enkelt inte behövas. Det måste ju om något vara en skymf åt bänken av kantspelare att dom helt enkelt inte duger.
Det leder mig till nästa slutsats.
Imorgon (förmodligen) så kommer AIK presentera en ytter och en anfallare. Bara att hoppas att dessa herrar kan tillföra något laget inte alls har nu.
Och Nils-Eric då.

Jag ska inte skylla bort nåt, men den där arenan är ju helt fruktansvärd på alla sätt och vis. Monstertruckbanan.
Citera
2007-06-25, 23:28
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Jag ska inte skylla bort nåt, men den där arenan är ju helt fruktansvärd på alla sätt och vis. Monstertruckbanan.
Tyst, det får man inte säga, den har ju naturgräs.
Citera
2007-06-25, 23:30
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Valde att se ÖSK-DIF i dag. Djurgården var fruktansvärt usla i första halvlek. I andra stängde man matchen bra efter utvisningen. DIF hade inte ett enda skott på mål. ÖSK var bra i första havlek men saknade udd framåt och var inte tillräckligt kreativa efter utvisningen.

Joel Riddez var återigen fantastisk för Örebro. I Djurgården var Dembo Touray klart bäst. Johannesson bra innan paus.

Efter att ha skådat matchen på plats kan jag bara konstatera att jag inte är lika givmild med omdömen som dig Otto Flick. Vill inte beskriva matchen i termer som "klart bäst", "fantastisk", "bra... men saknade udd framåt".
Visst Dembo var minst dålig ihop med mittbackarna i uruselt DIF, gick tre passninger rätt i rad någon gång?

Bra väder även om blåsten ställde till det lite ibland...
Citera
2007-06-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Tyst, det får man inte säga, den har ju naturgräs.

Den billiga går inte hem, för naturgräset är inte problemet i det här fallet.

Det är hela arenan och dess ägande som är problemet.

På våran nya arena så kommer inga jävla monsterbilar att släppas in det kan jag lova dig. Men i väntan på den så är vi rövpulare som får finna oss i all skit som övermakten hittar på, tyvärr.
Citera
2007-06-25, 23:38
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Två förlorade poäng på Nya Monstertruckvi eller en vunnen. Allting är relativt, speciellt i den prekära situation vi befinner oss i nu.
Kantspelet existerar inte. Det har inte existerat i år någonstans och just nu verkar ju ens inte vårat lag och lagledare se detta ambulerande problem. För mig är detta problem tio gånger större än dom få mål som görs framåt i banan.
Varför inte bara spela med två raka och notoriska yttrar och inte be en så centralt centraliserad spelare som Stephenson gå på illfärd ut i kantland? Det ska helt enkelt inte behövas. Det måste ju om något vara en skymf åt bänken av kantspelare att dom helt enkelt inte duger.
Det leder mig till nästa slutsats.
Imorgon (förmodligen) så kommer AIK presentera en ytter och en anfallare. Bara att hoppas att dessa herrar kan tillföra något laget inte alls har nu.
Och Nils-Eric då.

hur går det för gitarristen, är han fortfarande skadad (glömde precis namnet).
han brukar ju vara en av aiks bättre spelare när han får spela och inte är petad och sitter på läktaren, så brukar det ju iaf vara när man ser aiks matcher (derbyn, dvs inte alla matcher).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in