2007-06-27, 16:12
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Pink
Åkeby var hjärnan i Djurgården, jag vet, eftersom att min far känner Åkeby väl.

Ja fy fan. Dagens kommentar.
Jag förmodar att din far känner gubben på månen också.

Inte för att jag tvekar till att Åkeby är den brightare av de båda.
Citera
2007-06-27, 16:13
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Kalmar är väl ett av dom få lagen som har en riktig chans till CL?

9 försvarande grovjobbare och två brassar som gör mål. Det kan räcka långt.
Den allsvenska sjukan brukar faktiskt bestå i att om Kalmar FF vinnaer allsvenskan i år så är hela startelvan utbytt mot en sämre när man väl börjar kvala året efter. Det är därför jag vill övergå till Höst/vår säsonger.
Citera
2007-06-27, 16:32
Medlem
Made of stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goblin
Så sant. Sist fick mitt sällskap höra kommentaren: "Gå ut å spela schälv då om du tror du göör dä bättre".

Jag spyr på såna människor. Det kanske finns en anledning att vi supportrar står på läktaren och inte på planen
Citera
2007-06-27, 16:46
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Apropå att visa missnöje mot sitt lag:

Värst är väl ändå dom idioter som applåderar sitt lag efter en förlust. Jag förstår inte det överhuvudtaget. Inte fan tänker jag stå och hylla Gnaget efter en förlust, och när dessutom vissa spelare inte ens KÄMPAR. Det minsta man kan önska sig av sitt lag är att dom åtminstonde kämpar på..

Det är väl ändå bättre än att bua, då jag inte kan komma på något lag som börjat spela bättre av att publiken buar. Det är faktiskt pinsamt att det skall buas när man tänker på de två säsongerna Norling har i ryggen, en formkurva pekar eventuellt nedåt, det förstår alla.

Jag är mest likgilig efter en förlust, kan tänka mig att applådera om laget gjorde en bra match, annars så säger jag inget.
Citera
2007-06-27, 17:07
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Det är därför jag vill övergå till Höst/vår säsonger.

Är det överhuvudtaget praktiskt möjligt att genomföra det?
Citera
2007-06-27, 17:12
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
Umhm,12,000 för Malmö, redan erkännt av vissa Malmöiter här att det var en dålig siffra, och just detta med tanke på att MFF var sm vinnare så nyligen som 2004 kastar ljus på att Malmö verkligen INTE har förutsättningar i nuläget att bli en storklubb, intresset finns inte,Nina Hartley påstod sig skita i om klacken såg ut som bajens eller trellets bara sportsliga framgångar nås och det kan jag ha en viss empati med, MEN utan publik blir det fan nada för er, ekonomisk och sportslig sankmark väntar, ni är inte elfsborg som budgeterar för att klara sig på siffror runt 10,000 i medgång, runt 5000 i motgång. En vinnar mentalitet/förväntning finns kring MFF, inget tvivel om det,ni i mff har utan tvivel i mina ögon kammat hem den största fotbollsframgången i svenskklubbhistoria med finalen mot Forest sisådär 27 år sedan, den framgången kopplad med annan tung historik föder förväntningar och en vilja att satsa större än vad ni kanske egentligen ska göra. jag känner igen symtomerna genom att man är gnagare,dock skillnaden vi vann guld senast 98, 2 gånger på 70 år sa någon men ändå finns ett enormt intresse,ett intresse som ger sken av att bara växa, var ärliga med er själva, hur tror ni inte gnagets kärna skulle se ut efter 2, 3 sm guld på raken och ett framträdanade i CL igen....Vi växer,Malmö ni är på dekis.

Tro mig. När vår arena står klar om mindre än 2 år så lovar jag er att vi är tillbaks på tronen, med ett publiksnitt kring 20 000. Jag har nästan förståelse för folk som bara gå och väntar på den nya arenan, när vår nuvarande är så jävla usel.
Citera
2007-06-27, 17:35
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Är det överhuvudtaget praktiskt möjligt att genomföra det?
Klart det är praktiskt möjligt att göra det.
Citera
2007-06-27, 17:35
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Tro mig. När vår arena står klar om mindre än 2 år så lovar jag er att vi är tillbaks på tronen, med ett publiksnitt kring 20 000. Jag har nästan förståelse för folk som bara gå och väntar på den nya arenan, när vår nuvarande är så jävla usel.
Pratar du om Bajen eller AIK?
Citera
2007-06-27, 18:05
Medlem
Crookens avatar
Ikväll blir det debut för Jakob Johansson på mitten mot Bajen, hans första match i allsvenskan får han göra från start borta på Söderstadion...
Citera
2007-06-27, 18:22
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Värst är väl ändå dom idioter som applåderar sitt lag efter en förlust. Jag förstår inte det överhuvudtaget. Inte fan tänker jag stå och hylla Gnaget efter en förlust, och när dessutom vissa spelare inte ens KÄMPAR. Det minsta man kan önska sig av sitt lag är att dom åtminstonde kämpar på..

Nåja. I vissa fall tycker jag att det är helt ok att ge en applåd till laget trots förlust. Som IFK:s 1-3 mot Elfsborg nu i våras. IFK spelade ganska bra fotboll mot svenska mästarna men stod sig inte riktigt mot Andess. De gjorde allt de kunde för att vinna, och i det läget applåderade även jag en kort stund efter matchen. Om man däremot gör det i ur och skur, då är man inte riktigt kalibrerad där uppe i skallen...

Nåja, förlust mot Bajen idag. Oavgjort är över förväntan. Ett innermittfält med en grabb som ännu inte får gå på krogen och en grabb som ännu inte får gå på systemet. Här släpps det fram talanger.

/feldgrau
Citera
2007-06-27, 18:29
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Pratar du om Bajen eller AIK?

MFF?
Citera
2007-06-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
De ska väl bara provspela, eller är övergångarna redan klara?
Stod att de letat efter spelare vars spelstil Kalmar själva ska kunna påverka med träning så jag skulle tro att de värvar åtminstone en av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in