2007-07-21, 03:34
  #4777
Medlem
Tebos avatar
Problemet är att den danska expertskatten är nästintill omöjlig att konkurrera med. Det är inte så mycket man kan göra åt saken förutom att hoppas på att danska staten ser över systemet.

I Norge räknas inte fotbollsspelare om experter längre så dit bör vi inte tappa lika många spelare i fortsättningen.
Citera
2007-07-21, 04:23
  #4778
Medlem
Trentors avatar
Trelleborg har tydligen flygit hit en brasilianare som enligt videosnuttar ska vara både snabb och målfarlig. Han har tidigare spelat i Gremio vilket bara det är imponerande eftersom det är en storklubb i Brasilien. De har inte värvat honom utan låter mannen träna med klubben en vecka på provspel för att se om han duger. Kanske behåller han Trelleborg i Allsvenskan?
Citera
2007-07-21, 12:06
  #4779
Medlem
k_ks avatar
Vad tror ni om kvällens drabbning i Stockholm ikväll? Tror ni Elfsborg vinner trots att de saknar både Anders och Matias, samt Florén och Illola. Jag hoppas på vinst men tror Djurgården kan bli farliga.
Citera
2007-07-21, 12:17
  #4780
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Frågan borde vara: Varför ser inte aikarna det som alla andra ser?

Och förra året var han och Haglund de bästa i Allsvenskan. Det svänger snabbt, om en månad kanske han är bäst igen.
Citera
2007-07-21, 13:06
  #4781
Medlem
Paines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Förvisso har Nanne lyckats med värningar förr men jag tycker det är löjligväckande när man slår upp tidningen och kan konstatera att Kalmar FF värvar brasilianska spelare bara för nationalitetens skull.

Förvisso ett sent svar, men ändå...
KFF har ett relativt brett kontaktnät i Brasilien och följer ständigt ett antal spelare. Dessutom är Riskkapitalbolaget OML enbart inriktade på Brasilien och de sköter nu under sommaren all scoutning på egen hand eftersom Nanne själv inte har möjlighet att åka ner. Sedan har du fel i att KFF enbart värvar för nationalitetens skull. De senaste årens sommarvärvningar har varit Ponomarev (Azerbadzjan) och Kim Larsen (Norge). Dessutom har spelare från Kosovo (Ljumnica och Hasani) och Frankrike (Sorín) värvats under de senaste försäsongerna. Prestationsmässigt har brassarna lyckats klart bäst av dessa även om ett par har varit mindre lyckade.
Citera
2007-07-21, 13:53
  #4782
Medlem
ReNus avatar
Första gången i år som ReNu besöker Stadion. Underbart!
Vore riktigt kul om vi kunde sätta bönderna på plats, vilket jag både hoppas och tror eftersom DIF är enormt svåra på Stadion i år ( vi kan väl glömma GAIS...).

.
Citera
2007-07-21, 15:22
  #4783
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Problemet är att den danska expertskatten är nästintill omöjlig att konkurrera med. Det är inte så mycket man kan göra åt saken förutom att hoppas på att danska staten ser över systemet.
Inför vi samma skatt så är vi på samma nivå.
Skulle SvFF bry sig så skulle de tillsammans med Svensk Elitfotboll pressa regering att göra förändringarna.
Citera
2007-07-21, 15:31
  #4784
Bannlyst
Sorry att jag bara hoppar in här men jag kan inte få säsongskortet med mitt utbud och jag kan inte ta mig ner i till sthlm, så jag tänkte man kan köpa matchen via nätet. Men den verkar ej sändas och sopcast ger mig bara error msg. någon som vet varför canal+ inte sänder via nätet?
Citera
2007-07-21, 16:06
  #4785
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Sorry att jag bara hoppar in här men jag kan inte få säsongskortet med mitt utbud och jag kan inte ta mig ner i till sthlm, så jag tänkte man kan köpa matchen via nätet. Men den verkar ej sändas och sopcast ger mig bara error msg. någon som vet varför canal+ inte sänder via nätet?
Varför skulle du behöva be om ursäkt? Det är ingen medlemsklubb.

Vilken match pratar du om?
Citera
2007-07-21, 16:11
  #4786
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Varför skulle du behöva be om ursäkt? Det är ingen medlemsklubb.

Vilken match pratar du om?


DIF-IFE
Citera
2007-07-21, 17:11
  #4787
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Inför vi samma skatt så är vi på samma nivå.
Skulle SvFF bry sig så skulle de tillsammans med Svensk Elitfotboll pressa regering att göra förändringarna.
Danska expertskatten ligger på 25% och är befriad från arbestgivaravgifter, i Sverige betalar vi först 32.61% i arbetsgivaravgifter och sedan 50% skatt för de bäst betalda. Att en svensk regering skulle slopa arbetsgivaravgifterna och halvera inkomstskatten för inhemska fotbollsselare är fullkomligt orealistiskt.

Det bästa vi kan hoppas på är att man likställer den svenska expertskatten med den danska, dvs. tre år istället för sex månader. Men det hjälper inte mycket för svenska spelare som drar till Danmnark eftersom expertskatten, även den danska, endast gäller utlänningar.
Citera
2007-07-21, 18:44
  #4788
Medlem
Otto Flicks avatar
Djurgården känns verkligen uddlösa (35 minuter spelade). Jag undrar verkligen om det är så klokt av Siggi & Co att spela med två så kreativt begränsade (håller DIF:are med?) spelare som Arneng och Riihilahti centralt på mittfältet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in