Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Inför vi samma skatt så är vi på samma nivå.
Skulle SvFF bry sig så skulle de tillsammans med Svensk Elitfotboll pressa regering att göra förändringarna.
Danska expertskatten ligger på 25% och är befriad från arbestgivaravgifter, i Sverige betalar vi först 32.61% i arbetsgivaravgifter och sedan 50% skatt för de bäst betalda. Att en svensk regering skulle slopa arbetsgivaravgifterna och halvera inkomstskatten för inhemska fotbollsselare är fullkomligt orealistiskt.
Det bästa vi kan hoppas på är att man likställer den svenska expertskatten med den danska, dvs. tre år istället för sex månader. Men det hjälper inte mycket för svenska spelare som drar till Danmnark eftersom expertskatten, även den danska, endast gäller utlänningar.